Toon posts:

Internet meldt af en aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
1) ik ben nieuw hier, dus excuses als ik in het verkeerde subforum zit. Ik heb gezocht binnen dit forum, maar kon geen antwoord vinden op mijn vraag, vandaar dit nieuwe topic

2) Ik ben totaal niet handig met computers, dus als je een oplossing hebt, zou het fijn als het simpel uitgelegd wordt.

3) Het probleem: Ik heb internet via KPN. Van de ene op de andere dag (dus zonder iets te veranderen of wat dan ook) heeft mijn draadloze internet kuren gekregen.

Om de paar minuten (geen regelmaat) disconnect de internetverbinding, en na een paar seconde connect ie weer.

Ik heb de helpdesk gebeld maar die geeft aan dat alles naar behoren werkt en dat het probleem tussen de "experience box" (kastje van KPN dat signaal uitzendt) en mijn laptop moet zitten. Als ik de kabel in de laptop stop dan is de verbinding wel constant goed.

Mijn besturingssysteem is windows XP en internet beheer gaat via Dell Wireless WLAN Card Utility

Iemand enig idee?

Bij voorbaat dank, Bram

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-02 19:23

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Heb je hier ook last van als je vlak op de bron van het signaal gaat zitten? Dit bedoel ik om uit te sluiten dat het niet gewoon komt doordat je als het ware op het randje van de 'Wifi-radius' zit.

Verwijderd

Topicstarter
Ook naast die box doet het probleem zich voor. Als ik wel verbinding heb is die ook excellent.

Verwijderd

Wijzig het kanaal eens, bekend probleem, ook als je naast het modem zit

vul het ip-adres van je modem in je adresbalk van je browser.
bij de wireless instellingen kun je het kanaal wijzigen. probeer 11 eens ;)
geef desnoods je type modem. de afstand tussen modem en pc.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2011 19:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu niet meer thuis, maar ga het morgenochtend even proberen. Bedankt voor de snelle reacties.

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 19:46:
Wijzig het kanaal eens, bekend probleem, ook als je naast het modem zit

vul het ip-adres van je modem in je adresbalk van je browser.
bij de wireless instellingen kun je het kanaal wijzigen. probeer 11 eens ;)
geef desnoods je type modem. de afstand tussen modem en pc.
Ik denk dat je met modem, router bedoelt ;)

Het IP daarvan is vaak 192.168.1.1 of 192.168.0.1.

Verwijderd

Zinu schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 19:56:
[...]

Ik denk dat je met modem, router bedoelt ;)

Het IP daarvan is vaak 192.168.1.1 of 192.168.0.1.
Een experiabox is zowel een modem als een router ;)

bij de experiabox is het ip adres verschillend

speedtouch 780 192.168.1.254
thomson787/789 192.168.2.254
witte Arcadyan 192.168.2.254
Siemens SX 192.168.2.1

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2011 20:05 ]

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Kijk, weer wat geleerd :P

Verwijderd

toevoeging.

kanaal wijzigen experia box.

780 --> webinterface -> wireless -> configureren -> kanaalselectie "handmatig" -> kanaal
787 --> webinterface -> wireless -> configureren -> kanaalselectie "handmatig" -> kanaal
789 --> webinterface -> wireless -> configureren -> kanaalselectie "handmatig" -> kanaal
Arcadyan -->webinterface -> inloggen -> WLAN -> settings
Siemens --> webinterface -> inloggen -> geavanceerde instellingen -> draadloos netwerk -> kanaal

Dus topic starter: even wat specifieker met wat voor EB je hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2011 20:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Beste Zinu en Jerr0,

Ik heb een thomson (als netwerknaam heb ik Thomson B0BDA9)
Via thomson787/789 192.168.2.254 heb ik het kanaal naar 11 gewijzigd, maar het probleem blijft zicht voordoen.

Hopelijk hebben jullie nog meer ideeen!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 19:33:

Mijn besturingssysteem is windows XP en internet beheer gaat via Dell Wireless WLAN Card Utility

Iemand enig idee?

Bij voorbaat dank, Bram
Je gebruikt de Dell Wireless WLAN Card Utility, Hier zou ook het probleem in kunnen zitten.
Wat je zou kunnen proberen is het via de WZC (windows) instellen.

Dit gaat als volgt.
Eerst verwijder je dat Dell programma uit de opstart lijst

start -> alle programma 's -> opstarten -> Dell Utilitty verwijderen

opnieuw opstarten en verbinding maken dmv het enkele beeldschermpje rechtsonderin op de balk ;)

probeer dat eens.

Mocht daarbij het probleem nog steeds voorkomen, probeer dan ook het kanaal te wijzigen. om de kanalen van netwerken in de buurt te controleren kun je het volgende programma gebruiken.

inSSIDer

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2011 10:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Beste Jerr0,

Ik heb die Dell utility verwijderd, maar er staat nu geen enkel schermpje meer op die balk. Ook via settings => network connections lukt het me niet om verbinding te maken...Help?

Verwijderd

Het kan zijn dat je de wzc weer aan moet zetten
start -> uitvoeren -> 'services.msc' -> wireless zero configuration -> opstarttype automatisch -> status van service starten.

Mocht dit niet helpen.

Dan kan het zijn dat je de hele utility hebt verwijdert en ook de drivers...verwijder deze alleen uit de map opstarten ;)
Installeer de driver opnieuw en verwijder de Dell Utility weer uit de opstart map.

Verwijderd

Topicstarter
Ben bang dat ik em inderdaad helemaal heb verwijderd 8)7
Hoe installeer ik die drivers? Ik heb hier geen software liggen aangezien schoonpapa (die er iets meer kijk op heeft dan ik) alles heeft geinstalleerd.

Edit: ik probeer die driver te downloaden...even kijken of dat werkt

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2011 12:08 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:36:
Ben bang dat ik em inderdaad helemaal heb verwijderd 8)7
Hoe installeer ik die drivers? Ik heb hier geen software liggen aangezien schoonpapa (die er iets meer kijk op heeft dan ik) alles heeft geinstalleerd.

Edit: ik probeer die driver te downloaden...even kijken of dat werkt
Downloaden is inderdaad een optie :P via de Dell site uiteraard!

En daarna al het voorgaande dat ik heb gepost ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die drivers geinstalleerd en verder niets, en hij lijkt het nu weer helemaal goed te doen...

Heel relaxed, maar toch wel raar dat het van de ene op de andere dag niet meer werkt.

Super bedankt voor je hulp!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 12:09:
Ik heb die drivers geinstalleerd en verder niets, en hij lijkt het nu weer helemaal goed te doen...

Heel relaxed, maar toch wel raar dat het van de ene op de andere dag niet meer werkt.

Super bedankt voor je hulp!
Inderdaad wel vreemd, maar het komt wel vaker voor dat de drivers niet goed meer werken. dat kan dan opgelost worden door óf de drivers opnieuw te installeren óf wzc te gebruiken ;)

Ik kies meestal voor de laatste, overigens veel overzichtelijker.
Pagina: 1