Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:43
Ik heb het berichtje hier geplaatst omdat het een beetje over Android in het algemeen gaat...

Laatst zat ik in de auto en had ik mijn telefoon (HTC Desire) verbonden met mijn carkit (parrot CK3200). Ik was aan het bellen en hoorde de navigatiestem tijdens het gesprek over de boxen.

Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om muziek te streamen over de carkit. Dus ik speel muziek af met de Desire en deze geeft de parrot weer over de boxen van mijn auto. Dat scheelt weer een usbstick met muziek... aangezien ik de leukste nrs op mijn telefoon heb staan en ze daar op download... Iemand enig idee of dit te realiseren is of dat iemand dit werkend heeft? Neem aan dit deels ook door Android kan geregeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-06 16:09
Volgens mij moet je parrot A2DP ondersteunen. En dat doet de CK3200 niet.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• embee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09-2024

embee

MTGA: Yue-Gung#67121

Android stuurt muziek inderdaad via het A2DP profiel. Als je carkit/autoradio dat ondersteunt kun je muziek van je telefoon op de autoradio afspelen. Bij mij werkt dit moeiteloos sinds ik een autoradio aangeschaft heb die dit Bluetooth profiel ondersteunt.

Ik denk dat dat profiel nodig is om de hogere bandbreedte van muziek door te kunnen geven. Enkel gesproken woord levert minder data om over bluetooth te streamen dan muziek.

[ Voor 25% gewijzigd door embee op 19-01-2011 09:32 ]

Constructed: Silver || Limited: Silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-06 16:09
embee schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 09:29:
Android stuurt muziek inderdaad via het A2DP profiel. Als je carkit/autoradio dat ondersteunt kun je muziek van je telefoon op de autoradio afspelen. Bij mij werkt dit moeiteloos sinds ik een autoradio aangeschaft heb die dit Bluetooth profiel ondersteunt.

Ik denk dat dat profiel nodig is om de hogere bandbreedte van muziek door te kunnen geven. Enkel gesproken woord levert minder data om over bluetooth te streamen dan muziek.
Dit is correct.
Gesproken tekst gaat via een mono-kanaal.
Je kan (betaalde) app's uit de market halen (zoeken op mono bluetooth) welke dat simuleren.
Maar dan heb je slechtere kwaliteit muziek en bij mij gaat het alleen over de voorboxen.

Niet echt een aanrader dus en zeker niet omdat je voor die apps moet betalen, er staan als het goed is ook trial's tussen, dus je kan het proberen.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:43
Ik ga het eens proberen. Thuis heb ik de telefoon wel eens gekoppeld met mijn homecinemaset die ook bluetooth ondersteund. Dat werkt prima maar zal ook wel over het AD2P protocool gaan.

Ik heb een Alpine CDA-117ri en ben benieuwd of hiervoor ook een bluetooth uitbreiding is te vinden.