Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-08 23:12
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe draadloze router. Het belangrijkste hierbij is dat hij een groot bereik en dus een sterk signaal. Mijn oog is gevallen op de Linksys WRT54GL (http://bit.ly/aUS0a8) omdat ik hier veel over gelezen heb en ook bijna alleen maar goede verhalen. Ook is het een mooi prijsje natuurlijk!
Mijn vraag is wat precies het voordeel is als ik er Custom Firmware (DD-WRT) op zet? Krijg ik dan een beter signaal? En hoe zit het met de levensduur etc?
Ik hoor graag van jullie en tips zijn altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:34
Het signaal wordt er niet meer of minder van, eventueel kan je een extra kanaal gebruiken (wat anderen hier in NL niet kunnen (want niet mogen) gebruiken.

Verder weet ik natuurlijk niet wat voor internetabonnement je hebt, maar in mijn ervaring trekt de 54GL zo'n 30-35 mbit simultaan onder DD-WRT. Ongeveer hetzelfde onder OpenWRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
  • Laatst online: 16-08 23:12
En wat doet dat extra kanaal dan als ik vragen mag? Ik heb geen snel internet (met nieuwsgroepen download ik 400 kb/s dus dat zegt genoeg toch ;) Het gaat mij er vooral om dat de router een groot bereik heeft zoals ik al zei..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Heb je zelf al wat gezocht?

Er staat op dit forum namelijk een heleboel uitleg die op al je vragen kan antwoorden.

Om je op weg te helpen:

[Ervaringen] Linksys WRT54G(S) & WRT54GL firmwares - deel 2

dd-wrt heeft ook een nette website waar je een berg aan nuttige informatie kan terugvinden, kijk daar meteen ook even rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik zou zeggen: leg de feature lijst van DD-WRT naast die van andere custom + de stock firmware en maak zelf je keuze.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum