Toon posts:

Audio eerder dan beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat ik in het goede forum zit.
ik heb dus al ongeveer 4 dagen geleden de pioneer DV420 binnengekregen en aangesloten. Reden van de aanschaf was, een verschil in geluid/beeld op de televisie in vergelijking met het geluid wat ik over mijn 5.1 laat lopen. Dat geluid over de boxen komt eerder door waardoor je naar een film zit te kijken waarbij het geluid niet synchroon loopt met het beeld. ik heb de dvd speler nu met een hdmi kabel verbonden met de tv, en met een scart aansluiting naar de receiver die de boxen aanstuurt.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:50

FeaR

In GoT we trust

Zoek eens op termen als "lip-sync" of "audio delay".
De reden dat het niet gelijk loopt is doordat er op de TV nog software draait om het beeld goed weer te geven. Dus beeld en geluid worden tegelijk verzonden, maar het beeld wordt nog bewerkt waardoor je het pas later ziet. Hoeveel deze vertraging is hangt af van de TV. Bij sommige TV's is het enkele milliseconden, maar er zijn ook TV's met een delay van 200 ms.

Om dit op te lossen kan je of alle software op de TV uitzetten, echter kan dit minder zijn voor het beeld. Veel TV's hebben een game- of spel-mode om dit meteen te doen. Andere optie is een apparaat kopen met instelbare audio delay. De meeste receivers kunnen dat. Wil je dat echter niet zijn er ook losse apparaten te koop die het geluid kunnen vertragen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
via tv kan ik het wel vertragen heb ik ook al geprobeerd maar ik hoor en zie geen verschil. Ik zal het een in de spel mode proberen.