Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[W7] traag verschijnende recente locaties

Pagina: 1
Acties:

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Ik zocht al in het forum op : traag, locaties, langzaam, explorer, verkenner e.d.
Opvallend vaak kwam (logisch ook wel) er dan een deel zoveel van windows 7 naar voren, met 70+ pagina's...
Via zoekmachines vond ik geen soortgelijke klacht, laat staan oplossing.

Het systeem is heel snel te noemen, w7 ultimate nl legaal, q9550, 8 GB dual channel geheugen, SSD van intel ( M 80, welke ik wekelijks trim ) en 3 sata2 WD schijven die via auslogics altijd gedefragmenteerd En geoptimaliseerd zijn.

Probleem, eigenlijk ergernis :
Als ik op recente locaties klik bij bladeren om bijv. iets op te gaan slaan in een map, dan ging dat voorheen heel erg snel, er kwam dan een (korte - tot halve- of hele pagina-) lijst, flits in de map in beeld.
Nu komen er 2 a 3 iconen en hun locaties er achter, dan weer 2 a 3 enz. Bovenin loopt dan de groene balk, en pas na een item of 10, als de gezochte locatie er staat toevallig, kan ik het rode stop-zoeken-kruisje klikken.

De enige toevoegingen en veranderingen op het systeem zijn een update van MS zelf die niet verwijderd kan worden. Dat is die laatste die je 'moet hebben' voor komende updates. kb976902

Voor de rest gaat alles snel, klik ik bijv. in favorieten op de grote verzameling "klanten" (allerlei mails, attachments, video, doc's, pdf's .xls etc op 3 schijven en partities daarop!) dan is dat flats in beeld...
hebben jullie dit ook (gehad?) ? mogelijke oplossing url / link ?

EDIT: Indexing staat uit i.v.m. SSD c: OS schijf, maar dat was voorheen, sinds dag 1, ook al zo en toen had ik dit euvel (alleen met 'map' recente locaties) niet.

[ Voor 18% gewijzigd door notsonewbie op 18-01-2011 17:50 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 22:19
eerste wat in mij opkomt: Indexing uitgezet?

Computer says no

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Meekoh schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 17:29:
eerste wat in mij opkomt: Indexing uitgezet?
Ja, maanden geleden al, toen de SSD er in kwam, dat was nooit een item en dit is pas sinds die genoemde MS update.
Maar zoals gezegd, voor allerlei mappen, bibliotheken, en net zelfs even zoeken vanuit 'start' gechecked, is dit niet het geval. Alles is vlot zoals altijd, behalve de (door mij zeer vaak gebruikte) 'recente locaties' lijst naar voren klikken/halen.

EDIT: n.a.v. iets anders dat ik vond de map verwijdert. Deze word aangemaakt daarna, euvel is er nog steeds...
2e edit: http://www.sevenforums.co...ecent-items-turn-off.html < daar ga ik nog mee aan de slag om te kijken of dat wat uithaalt.

[ Voor 19% gewijzigd door notsonewbie op 18-01-2011 19:46 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)