[VB6] object opslaan (SAP Forms)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesjefskie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-09 13:10

Mesjefskie

If it works, it's true!

Topicstarter
Ola medetweakers,

Onze SAP-omgeving wordt binnenkort voorzien van een nieuwe database-omgeving (Oracle > DB2). Dit veroorzaakt nogal wat paniek doorheen onze organisatie en dit vertaalt zich in het eindeloos testen van bestaande applicaties en transacties in het testsysteem wat al op DB2 draait.

Nu heeft mijn voormalige baas zo'n jaar of 8 geleden in VB6 een applicatie gemaakt die met behulp van de SAP 6.20 SDK, IDOC's naar SAP kan laden om zo data uit te wisselen. Ook dit stukje moet getest worden en, je raadt het al, 't werkt niet.

Aan mij nu de uitdaging om het wel werkend te krijgen. Op zich heb ik een redelijk vermoeden van waar het probleem zit maar onze 'SAP Support Group' wil een dump van een IDOC object uit het productiesysteem én een dump van een IDOC object uit het testsysteem. (In plaats van de instelling aan te passen in het testsysteem die ik ervan verdenk roet in het eten te gooien)

Nu dus mijn vraag: is het in VB6 mogelijk om een (instantie van een) object op te slaan als bestand? (het is een object dat uit een SDK komt).

Ik heb al geprobeerd om vanuit het watches scherm in VB6 het één en ander te kopiëren maar het zijn meer dan 1000 regels... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien met serialize?

http://www.vb-helper.com/howto_vb6_serialize.html

Dan kan je het object opslaan in XML formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesjefskie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-09 13:10

Mesjefskie

If it works, it's true!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 17:12:
Misschien met serialize?

http://www.vb-helper.com/howto_vb6_serialize.html

Dan kan je het object opslaan in XML formaat.
Bedankt, dat is inderdaad een stap in de goede richting. Nu moet ik nog even wat vogelen zodat ook alle properties worden opgeslagen en niet alleen de, euh, rootproperties... :P

code:
1
2
3
4
5
+SAPForms <- deze wel
  - Elements <- deze niet
      - ...        <- ook niet
+ SAPXmit   <- deze wel
etc

Nu weet ik weer waarom ik een hékel heb aan VB6... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Mesjefskie schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 18:56:
[...]

Bedankt, dat is inderdaad een stap in de goede richting. Nu moet ik nog even wat vogelen zodat ook alle properties worden opgeslagen en niet alleen de, euh, rootproperties... :P
Met maar een érg korte blik op die (prehistorische) code: ik denk dat je 'm even recursief moet maken ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij