Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Alt blijft 'vastzitten'/selecteert meteen menu Bestand

Pagina: 1
Acties:

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:04

mvh

State Governor

Topicstarter
In Excel wilde ik een delta typen, niet met symbol want dan verschijnt hij niet in mijn grafiek, maar met Alt 235. Ik gebruikte echter de verkeerde code, en blijkbaar heb ik toen rare toetsencombinatie ingedrukt bij het proberen van andere codes, want nu blijft Alt 'vastzitten'. Als ik in Excel (2007, niet relevant) op Alt druk wordt het menu 'Home' geselecteerd en krijg ik bij elk menu een letter te zien waarmee ik het betreffende menu kan openen. In bijvoorbeeld Firefox wordt het menu Bestand geselecteerd.

Als ik nu Alt eenmaal indruk en weer loslaat, en vervolgens op 'b' druk (of bijvoorbeeld 'h' in Excel) wordt het betreffende menu geopend, terwijl je hiervoor normaal Alt moet vasthouden.

Hoe los ik dit op? Ik heb een herstart van de computer geprobeerd en ook het opnieuw aansluiten van het toetsenbord. Het geval werkt niet met het schermtoetsenbord, daar moet ik Alt wel 'vasthouden'. Vriend Google lost ook niets op, ik krijg alleen lijsten met mensen die vragen waarom WoW crasht als je Alt+F4 doet, en verder alle pagina's waar ctrl+alt+del in voorkomt.

Oja: F10 heeft dezelfde functie, blijkbaar. Als ik op F10 druk gebeurt hetzelfde.
Alt-tab werkt wel normaal, daarvoor moet ik Alt wel vasthouden :S

[ Voor 5% gewijzigd door mvh op 18-01-2011 16:05 ]

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:45

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik heb ff snel hier getest maar het indrukken van alt roept hier ook gewoon het menu op. Volgens mij is dit geen raar gedrag, zo is het altijd geweest. Misschien is het wel aan te passen dat het niet standaard is dat je met alt de menu's oproept.

offtopic: Lol @ alt+f4 crash

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Heb je per ongeluk 'sticky' toetsen aangezet?

• mvh

mvh

State Governor

Topicstarter
Septillion schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 16:07:
Ik heb ff snel hier getest maar het indrukken van alt roept hier ook gewoon het menu op. Volgens mij is dit geen raar gedrag, zo is het altijd geweest. Misschien is het wel aan te passen dat het niet standaard is dat je met alt de menu's oproept.

offtopic: Lol @ alt+f4 crash
Gewoonlijk toch niet het indrukken, maar vasthouden? Ik kan me niet voorstellen dat als je [alt indrukken en loslaten][b] doet, het menu Bestand opent. Wel als je [alt+b] doet, waarbij je alt blijft vasthouden.
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 16:07:
Heb je per ongeluk 'sticky' toetsen aangezet?
Nee. 5x shift vraagt of ik het wil aanzetten, OK klikken geeft andere problemen dan wat ik hier beschrijf (en ook een mobo gepiep bij het indrukken van toetsen die daarmee te maken hebben). Met 'cancel' kan ik het weer uitzetten, maar het oorspronkelijke probleem is er nog wel.

Overigens heeft het niet met mijn toetsenbordindeling te maken, wisselen met ctrl+shift tussen verschillende talen werkt gewoon en heeft geen invloed.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:45

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Als ik alt in druk (en los laat) opent het menu / komen letters bij (office) / toont menubalk (verkenner enz). Nog een keer alt maakt dit ongedaan (net als escape). Nooit echt bij stil gestaan maar ben eigenlijk geen ander gedrag gewend. Neemt niet weg dat het misschien is aan te passen.

[ Voor 27% gewijzigd door Septillion op 18-01-2011 16:19 ]

• mvh

mvh

State Governor

Topicstarter
Dat klinkt nieuw voor mij, ik ben het niet zo gewend :)

:$ het is in huis (W7) ook zo dat alt het menu selecteert. Het enige verschil is dan waarschijnlijk de letters die nu opeens verschijnen

*gaat in een hoekje zich zitten :$

[ Voor 61% gewijzigd door mvh op 18-01-2011 17:14 ]

Pagina: 1