Toon posts:

Yamaha YHT-394 aansluiten op PS3, TV en PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allen,

Ik heb gisteren via het welbekende iBood de volgende Yamaha 5.1 set gekocht. Nu ben ik van plan om mijn televisie en PS3 optisch aan te sluiten, nu heb ik achterop mijn computer volgens mij twee uitgangen, waar van eentje voor het geluid en eentje voor een optische kabel. Is er een mogelijkheid om dit om te zetten naar bijvoorbeeld COAX, want anders kom ik één uitgang tekort.. en dat zou nogal zonde zijn!

Afbeelding connector PC

[ Voor 39% gewijzigd door FeaR op 18-01-2011 16:19 . Reden: Afbeelding verkleind en toegevoegd van goede host + link aangepast ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:50

FeaR

In GoT we trust

Als je de PS3 gewoon met HDMI naar de receiver doet en dan één HDMI kabel van de receiver naar de TV heb je die optische ingang op de receiver weer over.

En optisch of coaxiaal maakt verder ook niets uit. Er zijn wel wat verschillen, maar heel denderend zijn ze niet. Beide goed genoeg om DTS en Dolby Digital 5.1 over te sturen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-02 16:19
FeaR1986 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 15:59:
Als je de PS3 gewoon met HDMI naar de receiver doet en dan één HDMI kabel van de receiver naar de TV heb je die optische ingang op de receiver weer over.

En optisch of coaxiaal maakt verder ook niets uit. Er zijn wel wat verschillen, maar heel denderend zijn ze niet. Beide goed genoeg om DTS en Dolby Digital 5.1 over te sturen.
PS3 via HDMI naar de versterker kan, maar ik heb wel erg veel handshake problemen gezien tussen PS3's en versterkers met wegvallend beeld en geluid tot gevolg :'( Of het helemaal probleemloos werkt is dus maar de vraag.

Optisch is om te zetten met een toslink naar coax coverter. kosten een paar tientjes

[ Voor 3% gewijzigd door SniperGuy op 18-01-2011 16:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat ik mij afvraag is of ik nou wel of niet een coaxiale uitgang op mijn computer heb zitten, zie het bijgeleverde plaatje. Heb je namelijk ook de goede ondersteuning op het moment dat je je PS3 aansluit op je TV en dan je TV aansluit (via zijn optische uitgang) op je receiver? Dan kan ik gewoon mijn computer aansluiten met een optische kabel en kom ik niks tekort. Zo niet, heb je dan ook ondersteuning van beeld als je
PS3 -> Receiver -> TV doet? Wellicht domme vragen, maar ik heb hier totaal geen kaas van gegeten..

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-02 16:19
Kan ook een TV-out zijn (composite). Schroef even je kast open om te kijken of die aansluitingen op hetzelfde printje zitten als die TOSlink aansluiting.
Zo ja dan grote kans dat het een COAX aansluiting is!

PS3 -> TV en Toslink => receiver zal van je TV af moeten hangen of die het signaal 100% ongewijzigd doorgeeft...

[ Voor 21% gewijzigd door SniperGuy op 18-01-2011 16:08 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:50

FeaR

In GoT we trust

SniperGuy schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 16:03:
[...]
PS3 via HDMI naar de versterker kan, maar ik heb wel erg veel handshake problemen gezien tussen PS3's en versterkers met wegvallend beeld en geluid tot gevolg :'(
Met recente modellen hoor ik het eigenlijk alleen nog maar van Onkyo's en dan met name de TX-SR508. De andere modellen hebben er minder last van. Hoe dan ook is het met HDMI aansluiten altijd een manier om te moeten proberen. Als het werkt is het zo veel beter en makkelijker dan een optische kabel extra trekken. En voor de prijs van een HDMI-kabel hoef je het niet te laten.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 16:04:
Maar wat ik mij afvraag is of ik nou wel of niet een coaxiale uitgang op mijn computer heb zitten, zie het bijgeleverde plaatje.
Een gele RCA is in 99,9% van de gevallen composiet uit (beeld), er zijn echter gevallen waar het ook digitale coax kan zijn. Kwestie van proberen (zien wat er in de drivers allemaal mogelijk is) of zoals gezegd de kast openschroeven en kijken waar de verbinding heen gaat.
Heb je namelijk ook de goede ondersteuning op het moment dat je je PS3 aansluit op je TV en dan je TV aansluit (via zijn optische uitgang) op je receiver? Dan kan ik gewoon mijn computer aansluiten met een optische kabel en kom ik niks tekort.
Alles met HDMI naar de TV en dan één optische kabel naar de receiver is lang niet altijd handig. Er zijn maar bijzonder weinig TV's die het geluid doorgeven zoals het binnen komt. Meeste TV's scalen het terug naar 2.0. Dus dan voer jij via de PS3 5.1 geluid in, maar de receiver zal maar 2.0 geluid ontvangen. Dat is gewoon zonde. Maar je hoeft het niet eens zo aan te sluiten, want je hebt dus veel meer mogelijkheden.
Zo niet, heb je dan ook ondersteuning van beeld als je
PS3 -> Receiver -> TV doet? Wellicht domme vragen, maar ik heb hier totaal geen kaas van gegeten..
Dergelijke receivers zijn er juist om alles naar de receiver te linken en dan pas naar de TV. Alles loopt dan via de receiver zodat er maar enkele kabels naar de TV gaan. En voordeel is dat je over HDMI (veel) meer bandbreedte hebt dan over andere kabels. Je kan dus HD Audio beluisteren wat de PS3 af kan spelen (de PS3 Fat alleen in LPCM, de PS3 Slim in bitstream).

[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 18-01-2011 16:13 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Op de achterkant van mijn computer (zie het bijgeleverde plaatje) zie ik in ieder geval een optische uitgang, die andere is denk ik een gele composietkabel, dat betekent dat ik in ieder geval één poort te kort kom als ik alles 'optisch' zou aansluiten. Nu raden jullie mij dus aan mijn computer gewoon optisch aan te sluiten, en mijn televisie ook. Daarnaast raden jullie mij aan om mijn PS3 op mijn receiver aan te sluiten (HDMI - IN) en vervolgens een kabel HDMI OUT aan te sluiten op mijn televisie, mocht dit niet naar behoren werken, zou ik één van de kabels moeten omzetten met toslink naar coax.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2011 16:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Gisteren heel de set aangesloten, klinkt prima. Echter heb ik nog één probleem: mijn TV heb ik via zijn optische uitgang aangesloten de optische ingang van mijn receiver. Echter de enige zender waarvan ik geluid ontvang is die van Ned 1, Ned 2 en Ned 3 de rest van de zenders heb ik helemaal geen geluid. Weet iemand hoe dit te verhelpen? Mijn TV geeft ook aan dat Ned 1, Ned 2 en Ned 3 Dolby Digital uitzenden, maar welke instelling ik ook gebruik op mijn receiver, ik krijg geen geluid.

Ik heb overigens een LG F7300 met de daarbij behorende Ci+ Module voor Ziggo.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2011 17:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zou het kunnen komen dat de 'normale' zenders geluid uitzenden in een MPEG-indeling? Zoja, hoe zou ik dit dan kunnen oplossen, want dit is wel écht waardeloos..

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 31-01 18:47
Welke poorten heb je ingesteld? AV4?

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem inderdaad aangesloten op de goede ingang, AV4 dus! Sorry voor de late reactie, was eventjes weg :)
Pagina: 1