Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

NIC aan/uitschakelen met batch

Pagina: 1
Acties:

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-11 15:05
Ik zou graag met een batchfile mijn netwerkkaart uit willen schakelen.

Op dit moment heb ik het als volgt:

devcon disable =net

Nu schakelt hij alles uit in de classe net, maar dit wil ik niet. Ik wil alleen mij "Local Area Connection" uitschakelen. Nu weet ik dat dit kan via het hardwareID, maar aangezien ik het op verschillende pc's wil gebruiken gaat dat niet werken.

Het doel is namelijk 1 batchfile die zorgt dat alleen de Local Area Connection aan gaat. Is het mogelijk om alleen deze naam te disablen? Ik heb ook gezocht met netsh, maar helaas ook zonder succes.

Verwijderd

Euh, waarom wil je dit persé met een batch-script doen? VB.Net is eventueel ook een mogelijkheid, al weet ik het niet meer uit m'n hoofd. Google is your friend...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Woudtwe schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 15:51:

Het doel is namelijk 1 batchfile die zorgt dat alleen de Local Area Connection aan gaat. Is het mogelijk om alleen deze naam te disablen? Ik heb ook gezocht met netsh, maar helaas ook zonder succes.
Welk OS? want netsh kan dat wel degelijk vanaf 2003.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-11 15:05
@Da JF: Nou omdat ik helaas geen VB programeur ben. Batch file-tjes begrijp ik nog net;)

@alt-92 het gaat om XP Pro.

Maar mn collega heeft ondertussen een tooltje gevonden dat ook al in de gebruikte software zat en uitgevonden met welke commando's het werkt. Dus het is al opgelost. Sorry, we waren er ondertussen al een mooi tijdje mee bezig en het moment dat ik het vraag komt het ei van Columbus naar boven.

Maar hartelijk dank voor het meedenken!