Dell Inspiron problemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stolkchris
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 13:43
Hey,

Mijn vriendin heeft een aantal maanden geleden een Dell Laptop gekocht en deze deed het ook gewoon prima (nadat er een verse win7 op was gezet zonder alle Dell meuk) maar begint nu nogal kuren te vertonen.

Windows wilt op de meest willekeurige momenten vast hangen voor een tijd en daarna weer vrolijk verder gaan. (Hoe meer je wilt doen tijdens zo een situatie hoe erger het wordt overigens). Ik dacht ok, windows even overnieuw installeren en dat werkte voor een tijdje maar nu is het weer zover!

Ik heb al wat rond gegoogled en het een en ander geprobeerd (sfc /scannow en een schijfcontrole).
De schijfcontrole wees in de eerste instantie uit dat de schijf vol foute sectoren zat, maar bij een 2e keer was deze perfect. SFC heeft ook niet iets uitgewezen waardoor ik wijzer ben geworden.

Nu is het zo dat ook uit het niets ATI catalyst eruit knalt (helaas nog geen nieuwe versie kunnen proberen zonder windows weer opnieuw te installeren) dus dat zou het ook misschien nog kunnen zijn. Anders dan dat zou de geheugentiming het nog kunnen zijn maar ik ben een kneus als het daarop aankomt. Ook draait Security Essentials 1 op windows (misschien dat deze nog enige invloed kan hebben?)

Verder heb ik ook nog een update gevonden op de windows site (nl. KB322397) die een soortgelijk probleem zou moeten verhelpen (weer het zelfde liedje, letterlijk van de laptop nog geen kans gehad om deze zo te installeren).

Ik ga mijn lijstje rustig af maar als iemand de symptomen herkent of misschien andere suggesties heeft, alle hulp is welkom want ik kom er niet helemaal meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinr1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-09 09:35

kevinr1

Dude?

//Off-topic: Heel toevallig heeft mijn vriendin ook een Inspirion ( mini 10 ).
Deze vertoont ook kuren en met al die meuk van Dell erop.
M'n vriendin wil alleen maar twitter & hyves ... ...
Gelukkig maar.

//On-topic: Tjsa, probeer Windows nog een keer te herinstalleren.
De Netbooks zijn over het algemeen natuurlijk al traag.

Download het progamma: CCleaner even.
Start het programma en kijk wat voor programma's er allemaal tevoorschijn komen tijdens het opstarten.
( Adobe reader XXX, Itunes helper, quicktime dit )
Verwijder deze allemaal.
Draai ook een 'cleanup' en een register 'cleanup'.

Als je de tijd hebt is defragmenteren ook wel handig.

Anders is het misschien ouderdom van de hardware?
Even laten nakijken door het bedrijf waar je deze gekocht hebt? ( Niet Dell, maar Afuture, 4Launch etc. )

Life is meant to be experienced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-10 07:09
Klinkt mij toch echt als een half defecte harde schijf. Als je nog garantie hebt dan zou ik die gewoon claimen, want ik verwacht eigenlijk niet dat dit softwarematig is.

En meld verder even welke laptop het exact is en wat de specificaties zijn. Verder zou ik itt degene hierboven juist wel gelijk naar Dell gaan. (Web)shops gaan hier toch niet zelf naar, zeker niet als ze de laptop niet verkocht hebben natuurlijk. Daarbij duurt dat traject (ook al mocht dat wel zo zijn) doorgaans veel langer omdat zij hem ook zullen opsturen.

[ Voor 51% gewijzigd door GENETX op 18-01-2011 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, zie ook hetzelfde(?) probleem:
notebookreview forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klinkt mij ook als een defecte harde schijf, ik heb deze symptonen al 2x meegemaakt.

Testen kan met de dvd die je erbij kreeg, ik ben de naam even kwijt, dell diagnostics. Het tooltje van de hardeschijffabrikant voldoet ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stolkchris
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 13:43
@kevinnr1: CCleaner en defraggler al gedraaid en allebei hebben geen effect gehad. Het is overigens een inspiron 15R

@ Genetx & Darkstone: ik heb CHDSK laten draaien gister avond en ik heb geen foutmeldingen gekregen. Niet eens bestandjes die even weer goed waren gezet.... Ik heb deze al eerder laten draaien en toen kreeg een een "load of crap terug". Dus het zou zomaar kunnen maar het lijkt mij dat dat niet het geval is. Zou het misschien te maken kunnen hebben met spanningsproblemen in de laptop waardoor het apparaat van de rel raakt?

@Castaneda: Dit lijkt er wel op maar hier komen zoveel verschillende dingen voorbij... Wie weet maar thank you anyway!

De specs van de laptop zijn:

Dell Inspiron 15R
Intel core i5 450 (geloof ik)
4GB geheugen
500 gb hardeschijf
AMD radeon hd5450 (dedicated 1gb)
Voor de rest...tja je kent het de standaard dell equipment.

Deze laptop is van 18 augustus 2010 (dus relatief nieuw).
Pagina: 1