Verwijderd

Topicstarter
Wij zitten momenteel een beetje understaffed en kunnen komende 2 maanden wel wat hulp gebruiken.
Nu zitten wij te denken om iemand in te huren. Maar wie??
Welk bureau benader je?
En waarop beoordeel je een bureau??

Hoe is jullie ervaring met inhuren van een tijdelijk iemand?? iemand suggesties waarop te letten??
Hoef geen namen van bureaus, wil alleen weten hoe jullie de keuze maken en welke dingen jullie laten mee wegen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2011 15:26 ]

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Mijn ervaring is dat we tevredener zijn als we zzp-ers inhuren die we al kennen. Dan weet je wat je in huis haalt.
Je hebt niet toevallig zzp-ers in je netwerk voor de taak?

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• Jbern
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-07-2021
- maak een gratis account op freelance.nl
- post je opdracht
-selecteer uit de reacties de beste

easy does it...

1 tip: let met prijsafspraken heeeeeel goed op wat inclusief en wat exclusief is.

Omdat ik voor een W&S bureau werk heb ik veel ervaring met dergelijke procedures dus als je vragen hebt PM me maar.

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Ligt er een beetje aan wat voor functie je vervuld moet hebben waar je kan kijken. Ik heb in het verleden van enkele projectmanagers gehoord dat ze qua analisten en developers graag ZZP'ers hebben, omdat ze vaak met wat meer verantwoordelijkheidsgevoel werken (immers: weggestuurd worden = geen inkomsten).

Je kan natuurlijk ook bij wat detacheerders gaan kijken, ik denk als je zoekt op functienaam + "detachering" je meer dan genoeg resultaten kan vinden in Google.

De stap daarna is een paar bedrijven te selecteren, dan bel je ze op, zeg je wat je zoekt, nodig je ze uit voor een kennismakingsgesprek (komt er een accountmanager bij je langs) en vraag je meteen om wat CV's. Als er dan interessante CV's tussen zitten nodig je die mensen uit op intake, dan kijk je of de persoon past bij wat jij voor ogen hebt en of het klikt, dan nog even onderhandelen over het tarief, tekenen en klaar.

Wij hebben hier op het moment een aantal mensen van 1 detacheerder rondlopen, ze hadden toevallig de betere mensen, daarnaast is het qua facturatie en communicatie makkelijk om niet met een tiental bedrijven zaken te hoeven doen, maar om dat tot 1 of 2 bedrijven te beperken.. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Nog kort wat punten:
- Zoek echt iemand waar je een klik mee hebt;
- Onderhandel over de prijs, vaak kan er wat van af, kan je een hoop geld besparen;
- Spreek af dat het tarief wat ze rekenen inclusief reis- en verblijfskosten zijn (dan heb jij daar geen gezeur mee);
- Kijk goed naar de opzegtermijn en voorwaarden voor verlenging;
- Spreek af hoeveel inzet je per week facturable verwacht (vaak werken detacheerders 40 uur, als binnen jouw bedrijf het normaal is minder uren te werken, maak daar dan afspraken over).

[ Voor 17% gewijzigd door dr.lowtune op 19-01-2011 14:48 ]