Redactie vraagt raad: jailbreaken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 11:18
We gaan binnenkort bezig met een achtergrondverhaal over jailbreaken (en gelijksoortige dingen op andere platformen). Nu weten we er wel het nodige van op de redactie (jailbreaken is een van de dingen die we het eerste doen op iPhones, iPods en iPads ;)) en we hebben er best wat ervaring mee, maar ook wij hebben de wijsheid niet in pacht.
Daarom wilde ik jullie advies vragen over het volgende:
- Er is veel dat je dankzij een jailbreak kunt doen, maar welke functies/apps mogen we echt niet missen in dit verhaal?
- Zouden we alleen aandacht moeten hebben voor iPhone 4/iPod touch v4 of ook voor 3GS/v3? En voor oudere versies iOS?

Alvast bedankt!

Arnoud
Redacteur Mobile @ T.net Redactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Uiteraard ook voor de oudere toestellen, denk dat die voornamelijk in omloop zijn (vooral de 3GS). Of ben ik de enigste nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weetikveel!
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 11:06
hemiparo schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:35:
Uiteraard ook voor de oudere toestellen, denk dat die voornamelijk in omloop zijn (vooral de 3GS). Of ben ik de enigste nog :)
Helemaal mee eens. Ik denk dat je zo een veel grotere groep aanspreekt.

weetikveel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:26
zeker ook graag aandacht geven aan de oudere toestellen, heb zelf een 3GS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Ik zou in het artikel wel alles over "Appsync" en "Ipas" weglaten, zo ook gewoon het feit dat het mogelijk is om via een omweg apps te halen. Houd het bij de heerlijke must-haves zoals Cydia, My-Wi, Sbsettings en alternatieven voor apple's apps zoals Bitesms. Ook kun je VLC player noemen, die van appstore naar cydiastore geswitched is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:37

KoudeAardbei

Moderator

Gelieve ook iets vertellen over dat jailbreaken multitasking e.d. als eerste mogelijk maakte!

SB settings uiteraard ook niet vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

hemiparo schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:35:
Wat bezitters van de eerste generatie iPhone zich nog wel herinneren is dat er in het begin helemaal geen app store was. Jailbraiken was dus de enigste manier om andere programma's te installeren en functies toe te voegen welke in de begintijden vaak nog ontbraken.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

De eerste generatie iPod Touch wou je sowieso jailbreaken voor de extra apps die wel standaard op de iPhone 2G beschikbaar waren, Mail, Stocks, Maps, Weather, Notes voordat ze met de January Software Upgrade beschikbaar kwamen.

Daarnaast: Topicreeks: [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Topicreeks: [iPhone & iPod touch] Jailbreaken en natuurlijk: [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods 8)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 16:54

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Eduardboon schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:00:
Ik zou in het artikel wel alles over "Appsync" en "Ipas" weglaten, zo ook gewoon het feit dat het mogelijk is om via een omweg apps te halen. Houd het bij de heerlijke must-haves zoals Cydia, My-Wi, Sbsettings en alternatieven voor apple's apps zoals Bitesms. Ook kun je VLC player noemen, die van appstore naar cydiastore geswitched is.
Ik geef je één optie (misschien wel de enige optie) om AppSync legaal te gebruiken...

Ik ontwikkel zelf iPhone applicaties en gebruik jailbroken devices om veel gemakkelijker applicaties die nog in ontwikkeling zijn te testen. De standaard procedure van Apple verplicht je het UDID van een betreffende iPhone online in te voeren, een certificaat te genereren die iemand dan moet inladen en vervolgens een zip file met de betreffende applicatie in iTunes moet slepen. Deze is dan maar enkele weken beschikbaar voordat het certificaat expired en je opnieuw een certificaat moet genereren en uitdelen. Bovendien is er een limiet van 100 testphones.

Ik heb in Xcode een mooi stukje AppleScript zitten die van mijn project een IPA bestand maakt en deze in een folder opslaat. Deze IPA kan ik vervolgens mailen naar iemand met een jailbroken device die deze direct en zonder beperkingen kan installeren. Op het device wordt deze applicatie ook nog eens als volwaardige app gezien en niet met een rare identifier in de development sandbox geplaatst.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiznit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
arnoudwokke schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:34:

- Er is veel dat je dankzij een jailbreak kunt doen, maar welke functies/apps mogen we echt niet missen in dit verhaal?
- Zouden we alleen aandacht moeten hebben voor iPhone 4/iPod touch v4 of ook voor 3GS/v3? En voor oudere versies iOS?

Alvast bedankt!

Arnoud
Redacteur Mobile @ T.net Redactie
Ik zal een paar apps noemen die volgens mij noemenswaardig zijn;

- Quickdo, Apps starten vanaf je lockscreen, vele custom Gestures. Een app waar ik niet meer zonder kan (net als SBSettings).( http://www.clezz.com/quickdo/ )
- OpenNotifier, Custom notificaties in je status balk. (http://modmyi.com/forums/...atusnotifier-evolved.html)
- FolderEnhancer, ontelbare folders (folders in folders).( http://www.iphoneclub.nl/...iphone-folders-jailbreak/ )
- MyWi, van je iDevice een hotspot maken..( http://intelliborn.com/mywi.html )

Ik maak zelf gebruik van een 3Gs (4.1.2),dus als daar iets over in zou staan...Niet perse voor mij, maar ik denk dat er nog genoeg users zijn met dit model ;)

Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-09 13:18

aex351

I am the one

Jailbreaken begon bij de eerste generatie iPhone en verder is er weinig veranderd. Toen daarnaast de mogelijkheid kwam om het toestel softwarematig te unlocken werd het toestel ook buiten Amerika populair. Het was toen nog exclusief om er één in Nederland te hebben. Je kan het naar mijn mening geen achtergrondverhaal noemen als er alleen aandacht wordt besteed aan iOS4 en de vierde generatie iPhone.

Verder was het doel van jailbreaken zodat je bij het bestandsysteem kon om zo zelf applicaties te kunnen installeren (app store was er namelijk nog niet) en om andere instellingen te kunnen wijzigen. En dat was bijvoorbeeld om iets simpels zoals de logo van de telecomprovider wijzigen of om een eigen ringtone toe te voegen. De iPhone ontbrak gewoon veel basisfuncties die wel aanwezig waren op andere telefoons. Nu vier generaties verder heeft Apple zelf veel van die dingen geimplementeerd. En elke keer wanneer ze zo'n functie toevoegen, zoals multitasken, eigen achtergrond, etc.,wordt er gedaan alsof of het revolutionair is. Je had al bij de eerste generatie iPhone de mogelijkheid om complete thema's te installeren.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Niet onbelangrijk: wijzen op de nadelen van jailbreaken. Onverklaarbare crashes, accudrains, en reboots, waar ik met niet gejailbreakte iOS-devices absoluut geen last van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 11:55

Alaksandus

Vae puto deus fio

Muthas schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 15:47:
Niet onbelangrijk: wijzen op de nadelen van jailbreaken. Onverklaarbare crashes, accudrains, en reboots, waar ik met niet gejailbreakte iOS-devices absoluut geen last van heb.
En wat dacht je van het default SSH wachtwoord na de Jailbraik enige tijd terug..

http://tweakers.net/nieuw...aapt-iphones-via-ssh.html

[ Voor 11% gewijzigd door Alaksandus op 18-01-2011 15:50 ]

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Jailbreakprogramma's konden vaak al dingen die later toegevoegd zijn aan de standaard-functies van de iPhone.
- multi-tasking
- multiple exchange
- copy/paste
- rotation lock
- custom achtergrond in het beginscherm
- mapjes met applicaties (categories)
- tethering

Volgens mij heeft Apple er ook wel wat aan dat een beperkte groep bezig is met andere programma's en features. Ik kan me voorstellen dat Apple hier gedeeltelijk nieuwe ideeen vandaan haalt, maar dat is puur speculatie.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Alaksandus schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 15:49:
[...]

En wat dacht je van het default SSH wachtwoord na de Jailbraik enige tijd terug..

http://tweakers.net/nieuw...aapt-iphones-via-ssh.html
Er deze keer dan wel van begin af aan bij melden dat dit niet komt door het jailbreaken, maar door het handmatig installeren van OpenSSH op een gejailbraikte iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g3
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-12-2024

g3

Ik zou persoonlijk niet zonder jailbreak kunnen.

Ik gebruik:
- LockInfo (calendar, mail, weer, sms, en andere notifications netjes in je lockscreen)
- iProtect (geeft je mogelijkheid om apps specifiek te protecten met een PIN, ipv de hele iDevice)
- SBSettings (spreekt voor zich)
- Five Icon Dock (handig; net een app extra in je dock)
- Exchange unlock (verwijdert de verplichting om je iDevice met een Passcode te locken bij gebruik van corporate exchange account(s); aangezien ik al iProtect heb)
- Infinifolders (spreekt voor zich)
- Graviboard (geinige tweak; laat je apps kennismaken met zwaartekracht)
- BiteSMS (uitgebreidere SMS client)
- 3G Unrestrictor (apps via 3g verbinding laten werken ipv Wifi, indien die beperking er is)

Daarnaast Installous, AppSync etc... maar misschien is dat niet wenselijk om in een artikel te noemen.

[ Voor 7% gewijzigd door g3 op 18-01-2011 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:27

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Muthas schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 15:47:
Komt dat niet meer door de apps uit cydia (sbsettings, winterboard etc) dan de jailbreak zelf?

Voor op:
Graag een apart stuk voor de ipad. Een ipad is anders in gebruik dan een iphone en sommige must-have cydia apps voor iphone zul je eigenlijk minder snel nodig hebben op een ipad.

Ik heb mijn ipad eigenlijk maar voor 2 dingen gejailbreaked:
-Mogelijkheid om usb sticks te koppelen
-Apps eerst kunnen uitproberen voor tot koop over te gaan

In cydia vind ik eigenlijk niet echt apps die nou heel handig zijn speciaal voor een ipad.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoyvoy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-12-2024

hoyvoy

Prutser

Apple is eigenlijk een copycat van de jailbreakers, ga maar eens na, de jailbreakers kwamen met bijna alle nieuwe functies als eerste!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Mijn toevoeging hierop zou zijn:
* LockInfo. Of een vergelijkbaar programma. Naar mijn idee een groot gemis op de standaard GUI
* MyProfiles. Of een vergelijkbaar programma. Zelf vind ik het ontzettend handig dat mijn iPhone zelf beslist hoe hard het geluid staat. Dat s'nachts wifi en bluetooth uit gaat. Dat in mijn auto, zodra gepaired met de bluetooth carkit wifi uit gaat, en dus weer aan gaat zodra ik niet meer in de auto ben. Enz enz.
* Stabiliteit. Ik merk toch dat na installatie van bv SBsettings mijn device (iphone 4) onstabiel werd. Daarom weer uninstallatie gedaan omdat het naar mijn idee toch niet veel toevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

hoyvoy schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 16:19:
Apple is eigenlijk een copycat van de jailbreakers, ga maar eens na, de jailbreakers kwamen met bijna alle nieuwe functies als eerste!!
Of was het de community die vroeg om bepaalde functies en waren de jailbreakers de eerste die het implementeerden? Jailbreaken is natuurlijk leuk, maar ik vraag me af hoe interessant Apple het vindt. Hoe veel procent van de iPhone zullen geJBed zijn? <10% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

fsfikke schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 16:39:
Hoe veel procent van de iPhone zullen geJBed zijn? <10% zeker.
Ik denk wel meer hoor, helemaal omdat in Amerika de telefoon alleen via AT&T te verkrijgen is, jailbreak d'r overheen, simunlocken en elke aanbieder met fatsoenlijk bereik is te gebruiken (die van AT&T schijnt niet denderend te zijn).

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Wiethoofd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 16:44:
[...]

Ik denk wel meer hoor, helemaal omdat in Amerika de telefoon alleen via AT&T te verkrijgen is, jailbreak d'r overheen, simunlocken en elke aanbieder met fatsoenlijk bereik is te gebruiken (die van AT&T schijnt niet denderend te zijn).
In juli 2009 was het 8,5%. Zal nu misschien wat hoger liggen, maar veel zal het niet doen.
http://www.iphonespies.co...fter-gv-mobile-rejection/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik eis dan ook open discussie over JB... :)
Zeker op een tech forum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 10:50

FTL

Ik voorzie weer een iPhone vs Android flamewar in de reacties, zou tof zijn dat dat eens op gemodereerd ging worden. Lijkt altijd uit te draaien in een weinig inhoudelijke flame war. Paar 'andere platform fanboys' die gaan preken zodra ze Apple zien in een topic.

Maar goed: musts om te bespreken (zonder links)
- AppSync
- Installous
- Summer/Winterboard
- 100den Home screen customizations
- SBSettings
- Mobile Substratie die veel heel customizations mogelijk maakt
- VLC natuurlijk (verwijderd in AppStore verplaatst naar Cydia)
- iFile
- Wifi sync (over wifi iPhone sync)
- Notifications customizations (boven in de systeem balk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
FTL schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 13:49:
Ik voorzie weer een iPhone vs Android flamewar in de reacties, zou tof zijn dat dat eens op gemodereerd ging worden. Lijkt altijd uit te draaien in een weinig inhoudelijke flame war. Paar 'andere platform fanboys' die gaan preken zodra ze Apple zien in een topic.

Maar goed: musts om te bespreken (zonder links)
- AppSync
- Installous
- Summer/Winterboard
- 100den Home screen customizations
- SBSettings
- Mobile Substratie die veel heel customizations mogelijk maakt
- VLC natuurlijk (verwijderd in AppStore verplaatst naar Cydia)
- iFile
- Wifi sync (over wifi iPhone sync)
- Notifications customizations (boven in de systeem balk)
Die eerste 2 worden voornamelijk voor illegale doeleinden gebruikt. Lijkt me niet verstandig dat daar aandacht aan wordt besteed. Wel als Appsync voor eigen apps gebruikt word zoals Dexterdee zei.

Installous is eigen rechter spelen, en dat mag gewoon niet. Want full versions zijn geen demo's :)

de rest ben ik het compleet mee eens!, mooie apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalMess
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 17:18
Zou ook het een en ander of Untethered/Tethered jailbreaken vertellen en de dev teams etc.
De Jailbreak tools, etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:03
Misschien ook interessant is wat vertellen over hoe Apple ermee omgaat. Wel bugs sluiten waarmee gejailbreakt wordt, maar niet proactief zoeken naar die bugs. Ook start Apple geen rechtszaken (nu is jailbreaken dan misschien legaal, maar de drie jaar ervoor was het een groot grijs gebied).

Welke kant willen jullie op? Vooral de toepassing ervan? Of ook "echte" achtergrond: community, motivatie van de hackers, opstelling van Apple en piraterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

- LockInfo (calendar, mail, weer, sms, en andere notifications netjes in je lockscreen)
- MyWi (tehthering via bluetooth, USB of Wifi)
- five icon switcher (zelfde, maar dan voor mltitasken)
- Click2call, contacten aanmaken voor op het homescreen, met een klik bellen
- Folder enhancer, folders maken, ook mogelijk in five icon dock.
- photoalbums+, echt ideaal. Mapjes maken in de photo's map.
- installious 4
- stayopenend. Na een aanschaf uit de appstore minimaliseerd de iPhone de appstore, dit voorkomt dat

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik dacht dat dergelijke topic's verboden waren op got? ik snapte ook al nooit waarom andere unlock items gewoon werden toegestaan op andere catagorieén

los daarvan!

ook op oudere toestellen in gaan!
Ikzelf gebruik toch wel het meest Installous,Cydia, en natuurlijk de functies die apple verboden heeft zoals, background wallpaper..

vooral de voor en nadelen realistisch afwegen. zo is mijn gejailbreakte iphone destijds toen ie kapot was, gewoon gereset. en ze hebben niks gezien op de support afdeling..

ik kreeg netjes een nieuwe:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 15:48
Ik heb zelf een iPhone 4 en een iPhone 3G. De 3G is 'onbruikbaar' geworden met de komst van de iPhone4 en nieuwe software versies. Echter ben ik niet van plan de 3G te laten verstoffen in een hoekje, maar door de nieuwe software is het toestel gewoon écht onbruikbaar. Ik denk dat ik niet de enige zal zijn die ook graag meer zou willen weten over een downgrade naar een bruikbare versie van iOs. (3.1.1?)

[ Voor 0% gewijzigd door Utopist op 20-01-2011 12:25 . Reden: 4G != iPhone4... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Laatst online: 14:43
Punt wat je dan krijgt is een howto. Die zijn op internet te vinden. Redactioneel denk ik een slechte keuze.

Wat misschien wel weer leuk is om een klein beetje aandacht aan te schenken is de rivalieit tussen hacking groups, zoals het iPhone Dev Team, Chronic Dev Team, ih8snow, George Hotz (Geohot) en dat soort groepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

g3 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 15:56:
Ik zou persoonlijk niet zonder jailbreak kunnen.

Ik gebruik:
- iProtect (geeft je mogelijkheid om apps specifiek te protecten met een PIN, ipv de hele iDevice)
- SBSettings (spreekt voor zich)
- Exchange unlock (verwijdert de verplichting om je iDevice met een Passcode te locken bij gebruik van corporate exchange account(s); aangezien ik al iProtect heb)
- Infinifolders (spreekt voor zich)
- Graviboard (geinige tweak; laat je apps kennismaken met zwaartekracht)
- BiteSMS (uitgebreidere SMS client)
- 3G Unrestrictor (apps via 3g verbinding laten werken ipv Wifi, indien die beperking er is)

Daarnaast Installous, AppSync etc... maar misschien is dat niet wenselijk om in een artikel te noemen.
Wauw, hele lijstje geldt ook voor mij! Met name Lockinfo!

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

^^
Eerst Lockcalendar gebruikt, maar die is vervagen door Lockinfo.
Utopist schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 10:55:
Ik heb zelf een iPhone 4 en een iPhone 3G. De 3G is 'onbruikbaar' geworden met de komst van de 4G en nieuwe software versies.
offtopic:
4G (LTE) is nog maar in een paar km2 in Nederland beschikbaar.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 10:06:
ik dacht dat dergelijke topic's verboden waren op got? ik snapte ook al nooit waarom andere unlock items gewoon werden toegestaan op andere catagorieén
Bij het jailbreaken maak je het bestandssysteem van de iPhone of iPod touch toegankelijk. Hierdoor kun je middels wifi vanaf je PC of Mac het bestandssysteem benaderen. Maar het geeft meer mogelijkheden, zo kun je ook applicaties van buiten de App Store installeren (bijv. via Cydia, Installer of direct via het bestandsysteem). Daarnaast wordt het ook mogelijk om je iPhone of iPod touch verder te customizen, met bijv. een achtergrond op het homescreen, andere iconen of zelfs een compleet ander thema. In 4i is er een jailbreak topic, waar meer informatie is te vinden.

Bij het simunlocken maak je het mogelijk om de iPhone te gebruiken op andere netwerken dan waar deze oorspronkelijk op is gelockt. Een Nederlandse iPhone 3G is bijv. gesimlocked op het Nederlandse T-Mobile netwerk. Om deze te gebruiken op het Vodafone netwerk moet de simlock van de iPhone worden verwijderd of omzeild. Er zijn hardwarematige oplossingen zoals een proxy-sim, waarvoor soms ook een jailbreak nodig is. Daarnaast zijn er softwarematige oplossingen. Hiervoor is het nodig om de iPhone te jailbreaken en vervolgens kan de simlock verwijderd worden. Het verwijderen van de simlock is dus (vrijwel) altijd "de volgende stap" na het jailbreaken.

Op GoT mag het jailbreaken wel en het sim-unlocken niet besproken worden. Zie voor details 4i Beleid & Het algemeen beleid: GSM-unlockers en -flashers.

Bron: 4i FAQ

Ook niet vreemd aangezien jailbreaken gewoon legaal is, dat is door een rechter in Amerika afgelopen zomer ook al bevestigd in een rechtzaak.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:29
Ik had vroeger een Jailbreak draaien. En de instabiliteit ervan heeft mij terug "legaal" geduwd. Het toestel werd traag en onhandelbaar.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

tc982 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:41:
Ik had vroeger een Jailbreak draaien. En de instabiliteit ervan heeft mij terug "legaal" geduwd. Het toestel werd traag en onhandelbaar.
Dat was zkr op een 3G?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 17:09
Misschien is het beter te wachten op het nieuwe moderatie-systeem waarbij nuttige zaken boven staan. Ik voorspel weer weinig diepgaande discussies op dit overigens schitterende Tweakers initiatief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoyvoy

hoyvoy

Prutser

Ik zou ook aandacht besteden aan pwntunes e.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik maak gretig gebruik van de cydia tool five icon dock, vindt het een goeie aanvulling.

Voor de rest gebruik ik eigenlijk niet zoveel van JB.. Tetheren is ondersteund door m'n provider dus heb ik het daarvoor niet nodig, maar kan wel nuttig zijn voor anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch grappig, het gros van de mensen kunnen hooguit 10 noemen om te jailbreaken, waarbij je ook nog vraagtekens kan zetten. Van de veelgebruikte zaken komt de beperking zeker niet altijd van Apple maar van providers; 3G en tethering beperkingen.

Tethering gebruik ik regelmatig dmv MyWi was voor mij de enige reden om te jailbreaken, tevens 1 van de weinige apps die ook nog z'n app-kwaliteit behoud. SBSettings kan ik persoonlijk niet aanzien. Voor de rest gebruik ik niks wat een jailbreak behoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 18:12:
Toch grappig, het gros van de mensen kunnen hooguit 10 noemen om te jailbreaken, waarbij je ook nog vraagtekens kan zetten. Van de veelgebruikte zaken komt de beperking zeker niet altijd van Apple maar van providers; 3G en tethering beperkingen.
Oh? Als ik naar boven scroll zie ik genoeg redenen die voor mij ook belangrijk zouden zijn in de overweging te jailbreaken. Veel kleine aanpassen die het leven gewoon een stuk makkelijker maken en een paar grote aanpassingen die voor een veeleisende gebruiker toch cruciaal zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor men ipod, had ik nog een psp maar toen noem de dat niet jailbreaken maar een costom rom ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Zouden we alleen aandacht moeten hebben voor iPhone 4/iPod touch v4 of ook voor 3GS/v3? En voor oudere versies iOS?
Ik zou me beperken tot iOS4, maar niet tot de iPhone 4 (de 3G en de 3GS mogen dus gerust meegerekend worden). De reden waarom ik mijn eerste jailbreak ooit heb uitgevoerd was omdat mijn aan/uit knop het had begeven. Zonder jailbreak is dat echt een ramp - met jailbreak valt er echter perfect mee te leven. Dankzij Activator kan je elke knop extra functies geven en met tooltjes zoals QuickLock en SBSettings kan je perfect respringen/rebooten/afsluiten. :)

Verder gebruik ik YxFlash veel, het is zowat de enige speler die op de iPhone 3G geen haperingen vertoond.
(er is ook MPlayer voor degenen die betere beeldkwaliteit willen). Ook FolderEnhancer en MyWi zijn handig (mappen openen eindelijk een stuk sneller en WiFi tethering is altijd handig). Een goede die ik bij een vriend onlangs heb ik gebruikt is RoqyBT, daarmee kan je van een bluetooth GPS gebruik maken op een iPod Touch. En verder is een jailbreak ook nodig voor root-toegang. iPhoneBrowser is onmisbaar (iFile voor op de iPhone zelf), MobileTerminal gewoon om te prutsen (ik ben nu eenmaal een tweaker), WiFiFoFum & WiFi Analyzer gebruik ik ook veel (scheelt weer inSSIDer opstarten op de laptop), NoSpot (disabled Spotlight tab), openSSH, Rename,...

Ik ben ondertussen zo aan de jailbreak-snufjes gewend geraakt dat ik toch niet meer zonder zou willen :9

[ Voor 16% gewijzigd door Petervanakelyen op 20-01-2011 18:45 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalMess
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 17:18
Utopist schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 10:55:
Ik heb zelf een iPhone 4 en een iPhone 3G. De 3G is 'onbruikbaar' geworden met de komst van de iPhone4 en nieuwe software versies. Echter ben ik niet van plan de 3G te laten verstoffen in een hoekje, maar door de nieuwe software is het toestel gewoon écht onbruikbaar. Ik denk dat ik niet de enige zal zijn die ook graag meer zou willen weten over een downgrade naar een bruikbare versie van iOs. (3.1.1?)
Ik kan pas 11 maart mijn iPhone 4 halen bij TMobile en zit nu nog met mijn oude i3G en ik zit zelf op iOS4.2.1 jailbreak van Redsnow en hij draait bij mij stabiel, snel en prima.
Desondanks dat men zegt dat iOS4 op een i3G onstabiel is, sinds iOS4.1/4.2 is het gewoon stabiel en sommigen zeggen dat een jailbreak je i-Device ook onstabiel maakt, nou ik vind van niet, ik heb hooguit 1x in het half jaar dat mijn iPhone van mij of mijn vader ff een springboard crash heeft.
Laatst had ik wel een verouderde versie van BiteSMS waardoor mijn springboard constant crashte maar na een update was het opgelost.

Dus als je jailbreak onstabiel is of wat dan ook, het ligt 99/100 aan je packages die je hebt geinstalleerd etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoyvoy

hoyvoy

Prutser

Petervanakelyen schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 18:36:
[...]
Ik ben ondertussen zo aan de jailbreak-snufjes gewend geraakt dat ik toch niet meer zonder zou willen :9
Dat is bij mij ook zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurenssie
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-08-2024
Navigate From Maps.
Erg handig, als je bijvoorbeeld een bedrijfje opzoekt via de Maps-app (standaard) komt er een menuutje bij als je naar info over dat bedrijf gaat (blauwe pijltje) met de tekst "Navigate here with TomTom", en je kan er dan gelijk naar navigeren :)

Scrollingboard is ook geniaal.
Je kan scrollen in je dock (bv, zwieper naar rechts en je krijgt de iPod Controls die normaal in je multitasking bar staan)

Gridlock.
Hoef je je apps niet allemaal naast elkaar te zetten maar kan je ze verspreiden over een pagina, bijvoorbeeld in een L-vorm, zonder Blank Icons nodig te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Laatst online: 22:29
Neen een 3GS, moet zeggen dat het ondertussen ook wel even geleden is hoor.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-weggeknipt op aanraden van reply ergens na mij, wist niet dat dat tegen de regels was :p-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2011 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Laatst online: 19-09 16:54

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 12:05:
Ik zou aanraden:

*knip*

*knip*

dat waren mijn favorieten :)
Mag ik je er op wijzen dat Tweakers.net een streng beleid voert ten aanzien van illegale software en het verstrekken van informatie en links hiernaar? Voor je eigen bestwil is het beter dat je alle referenties naar illegale repositories verwijdert, voordat je een OW of erger aan je broek hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door DexterDee op 21-01-2011 12:26 ]

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTL
  • Laatst online: 19-09 10:50

FTL

Beste tip denk ik: XBMC voor alle iOS devices (recente dan) zoals AppleTV2, iPad en iPhone4.
Full 1080p hardware accelerated playpack.
Geen remote UI, maar de complete XBMC.
Net filmpje gekeken via SMB, werkt als een trein:

http://www.tuaw.com/2011/...s-and-atv2-now-available/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Laatst online: 13-09 12:16
RoyalMess schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 19:01:
[...]

Ik kan pas 11 maart mijn iPhone 4 halen bij TMobile
[...]
Offtopic: Zou je niet wachten tot juni/juli? Dan kom er zeer waarschijnlijk een nieuwe iPhone uit (tot nu toe elk jaar sinds de eerste iPhone) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
FTL schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 12:47:
Beste tip denk ik: XBMC voor alle iOS devices (recente dan) zoals AppleTV2, iPad en iPhone4.
Full 1080p hardware accelerated playpack.
Geen remote UI, maar de complete XBMC.
Net filmpje gekeken via SMB, werkt als een trein:

http://www.tuaw.com/2011/...s-and-atv2-now-available/
Die kende ik nog niet. Hmm, misschien is een AppleTV toch wel leuk, als extra naar het full-fledged mediacenter :)

[ Voor 64% gewijzigd door Petervanakelyen op 21-01-2011 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:01

Grannd

da Granndest

Ik vind het behoorlijk schijnheilig om het gebruiken van apps zonder ervoor te betalen volledig weg te laten en doen of het niet bestaat.
Is toch voor veel mensen de hoofdreden om te jailbreaken denk ik, dat T.net niet uitlegt hoe het precies moet is logisch, maar het compleet negeren zou niet echt een realistisch beeld geven van de hoofdreden waarom veel mensen jailbreaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalanchez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-06-2012

Avalanchez

Phr34k

Ik wou gewoon even Frash vermelden. De ontwikkeling lijkt stil te liggen sinds augustus. Er zijn op dit moment verschillende mogelijkheden om flash filmpjes te bekijken via iOs4+, maar met frash kun je ook de online spelletjes spelen etc (bridge in mijn geval).

Misschien kunnen jullie een oproep doen om bekendheid, developers aantrekken...? Veel mensen met een iPhone smeken om flash. Zowat alle apps die ik hier zie hebben alternatieven en zijn al vrij bekend.

Computers are stupid, they can only give you answers. -Picasso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:11
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 18:12:
Ik gebruik nu een kleine maand een iPhone 4.1.2 die ik alleen tethered zou kunnen JB (dus niet doe). En het enige wat ik echt erg mis is LockInfo. Zo makkelijk om meteen je emails (en agenda) te zien ipv continu de email app te moeten openen. Alleen hierom al zal ik meteen weer een JB uitvoeren als deze beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
- TetherMe: Aangezien providers hier nog steeds niet toestaan om gratis te tetheren kan je deze applicatie gebruiken om de native tether functie te unlocken.

- MyWi: Alhoewel het misschien overbodig wordt door de aankomende "Personal Hotspot" functie is het niet onbedenkelijk dat die functie geblokkeerd gaat worden door onze lieve providers. Met MyWi kan je iPhone omgetoverd worden in een hotspot waar meerdere apparaten naar kunnen connecten.

Alle apps die op mijn iPhone staan zijn of gratis of gekocht. Enige reden voor mij om te jailbreaken is dat ik dan kan tetheren. :)

[ Voor 10% gewijzigd door magnifor op 21-01-2011 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 11:18
Dank voor alle reacties, so far, keep 'm coming! (heb al een hoop mooie adviezen gezien waar we aandacht aan gaan besteden)

Verhaal staat gepland voor ergens begin maart; had het wel eerder gewild, maar Mobile World Congress loopt in de weg en dat is half februari :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ik ben al blij dat er een artikel over komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 17:11

Underworld

+1 Inzichtvol

Goed initiatief vanuit Tweakers HQ. Ben het met de meeste eens qua apps geen toevoegingen meer

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:53

Amiet01

Master_A

Nou al heel vaak genoemd allemaal maar dit zijn echt de onmisbare Cydia apps:

- SBSettings
- Lockinfo
- My3G (overal facetime en doen alsof je op Wifi zit voor alle applicaties zoals Youtube die je dan met hoge kwaliteit via 3G kunt gebruiken)
- Voor de nieuwe AppleTV: XBMC

Tsja om toe te geven gebruik ik wel de illegale appstore, maar download ik meestal apps die ik anders toch niet zou kopen. Ik heb er echt heel veel gekocht en dat zijn ook de apps die ik het echt waard vind en ook dagelijk gebruik.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:08:
[...]

Bij het jailbreaken maak je het bestandssysteem van de iPhone of iPod touch toegankelijk. Hierdoor kun je middels wifi vanaf je PC of Mac het bestandssysteem benaderen. Maar het geeft meer mogelijkheden, zo kun je ook applicaties van buiten de App Store installeren (bijv. via Cydia, Installer of direct via het bestandsysteem). Daarnaast wordt het ook mogelijk om je iPhone of iPod touch verder te customizen, met bijv. een achtergrond op het homescreen, andere iconen of zelfs een compleet ander thema. In 4i is er een jailbreak topic, waar meer informatie is te vinden.

Bij het simunlocken maak je het mogelijk om de iPhone te gebruiken op andere netwerken dan waar deze oorspronkelijk op is gelockt. Een Nederlandse iPhone 3G is bijv. gesimlocked op het Nederlandse T-Mobile netwerk. Om deze te gebruiken op het Vodafone netwerk moet de simlock van de iPhone worden verwijderd of omzeild. Er zijn hardwarematige oplossingen zoals een proxy-sim, waarvoor soms ook een jailbreak nodig is. Daarnaast zijn er softwarematige oplossingen. Hiervoor is het nodig om de iPhone te jailbreaken en vervolgens kan de simlock verwijderd worden. Het verwijderen van de simlock is dus (vrijwel) altijd "de volgende stap" na het jailbreaken.

Op GoT mag het jailbreaken wel en het sim-unlocken niet besproken worden. Zie voor details 4i Beleid & Het algemeen beleid: GSM-unlockers en -flashers.

Bron: 4i FAQ

Ook niet vreemd aangezien jailbreaken gewoon legaal is, dat is door een rechter in Amerika afgelopen zomer ook al bevestigd in een rechtzaak.
thnx voor je volwaardige antwoord. Duidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Laatst online: 19-09 22:01
Ik ben het niet eens met de redenering dat de hoofdreden voor jailbreaken het gebruik van gekraakte software is. Ik ben heel blij met mijn iPhone 4, maar iOS heeft gewoon beperkingen die je met andere toestellen niet hebt. De belangrijkste jailbreak apps (voor mij):
  • Lockinfo
  • MyProfiles
  • TetherMe en/of MyWi
Voor deze apps heb ik betaald en ik ben er heel blij mee. Lockinfo kun je over twisten, maar MyProfiles is echt onmisbaar en het is onbegrijpelijk dat Apple dit niet standaard toevoegt. Bijna alle telefoons werken met profielen. Blijkbaar vinden ze het te moeilijk voor de doorsnee gebruiker.

TetherMe is inderdaad vanwege T-Mobile die in de standaard instellingen tethering heeft uitgeschakeld. Bij mijn abonnement is tethering echter wel toegestaan (het is geen officieel iPhone abo) maar kan ik het dus niet gebruiken. Aangezien Apple je het onmogelijk maakt om zelf je carrier-instellingen aan te passen (zoals met elk ander toestel wel kan) heb je dus een jailbreak nodig.

En als je dan toch de jailbreak hebt, dan is de bijkomstigheid van illegale software wel heel makkelijk, dat geef ik toe. Maar het is niet de hoofdreden. Als er geen install0us bestond had ik het nog steeds willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 18:07
Wat voor mij persoonlijk enigszins een teleurstelling was (maar dat is misschien naïef) is dat heel veel Cydia apps ook gewoon geld kosten (denk aan lockinfo). Dat benadrukt nog maar eens dat Jailbreaken in eerste instantie bedoeld is om wat onafhankelijker te worden, niet om gratis aan apps te komen via installous. (hoewel ik in alle eerlijkheid lang niet al mijn betaalapps gekocht heb hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb mijn iPhone gisteren gejailbreakt omdat ik een homescreen wilde zoals op m'n Symbian-telefoon, dus met een overzicht van nieuwe mail, afspraken en todo's. Bleek dat dit alleen in het lockscreen zichtbaar is, daar heb ik dan ook niet veel aan, ik wil gewoon op de mail kunnen tappen om het bericht te openen.

Tethering heb ik niet nodig, als het nodig is gebruik ik daar m'n Nokia wel voor. Gekraakte zooi moet ik niet, ik koop m'n apps gewoon.

Het komt erop neer dat ik een uurtje later alweer bezig was met een complete restore van m'n backup. Ik heb Cydia gezien en ik weet hoe simpel een jailbreak verloopt, maar ik ben er alleen maar zekerder door geworden dat een jailbreak voor mij niets toevoegt.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoyvoy

hoyvoy

Prutser

Canaria schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:46:
Ik heb mijn iPhone gisteren gejailbreakt omdat ik een homescreen wilde zoals op m'n Symbian-telefoon, dus met een overzicht van nieuwe mail, afspraken en todo's. Bleek dat dit alleen in het lockscreen zichtbaar is, daar heb ik dan ook niet veel aan, ik wil gewoon op de mail kunnen tappen om het bericht te openen.

Tethering heb ik niet nodig, als het nodig is gebruik ik daar m'n Nokia wel voor. Gekraakte zooi moet ik niet, ik koop m'n apps gewoon.

Het komt erop neer dat ik een uurtje later alweer bezig was met een complete restore van m'n backup. Ik heb Cydia gezien en ik weet hoe simpel een jailbreak verloopt, maar ik ben er alleen maar zekerder door geworden dat een jailbreak voor mij niets toevoegt.
Alleen op je lockscreen? Welke app heb je dan gebruikt? Met lockinfo kan je zowel op je homescreen, lockscreen en een infoshade!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoyvoy

hoyvoy

Prutser

thettes schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:14:
Wat voor mij persoonlijk enigszins een teleurstelling was (maar dat is misschien naïef) is dat heel veel Cydia apps ook gewoon geld kosten (denk aan lockinfo). Dat benadrukt nog maar eens dat Jailbreaken in eerste instantie bedoeld is om wat onafhankelijker te worden, niet om gratis aan apps te komen via installous. (hoewel ik in alle eerlijkheid lang niet al mijn betaalapps gekocht heb hoor)
Ik weet niet of dit toegestaan is maar... Je kunt wel cydia apps krijgen zonder ervoor te betalen (google helps! en youtube ook)

edit: sorry voor deze 2 korte berichten achter elkaar, had ik niet in de gaten.

[ Voor 6% gewijzigd door hoyvoy op 26-01-2011 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-09 11:26
Mijn vrouw heeft sinds kort een iPhone en ik moet bekennen dat ik eerst ook niet snapte waarom het apparaat niet met profielen werkt.

Toen bedacht ik me eigenlijk dat 99% van de gebruikers slechts 2 profielen gebruiken: bellen en stil (met tril). Laat dat nou precies de twee opties zijn die op de iPhone zitten...

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:11
Ik zou in de inleiding een stuk vertellen over de oude versies waarop geen nieuwe iOS draait, maar vnl. die versies pakken waarop iOS 4 wel draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moest er nog nood aan zijn, ik heb onlangs LockInfo geinstalled, en dat is toch wel iets dat ik al langer had moeten doen.. Zeker de moeite waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 22:29:
Moest er nog nood aan zijn, ik heb onlangs LockInfo geinstalled, en dat is toch wel iets dat ik al langer had moeten doen.. Zeker de moeite waard!
Nou...

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakbakbak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-08 16:48
Wow veel nuttige reacties! Toch mis ik de nog voor mij meest belangrijke reden mijn iPad te jailbreaken, namelijk om de VGA kabel van Apple volwaardig te kunnen gebruiken. Ik was zwaar teleurgesteld dat die voor een prijs van 29 euro bijna niets op de beamer kan laten zien! Wilde graag een presentatie geven voor een team dat met iPads gaat werken waarin ik het gebruik van een iPad (instellingen, apps, etc.) wilde tonen.

Gelukkig is dat met een (tethered) jailbreak en een nuttige extensie genaamd Display Out verleden tijd, wat een opluchting was dat! En dat voor 3 $. Je prikt kabeltje erin, VGA kabel eraan en gaan! _/-\o_

Mijn bescheiden Cyberpunk en Fortnite Save the World YT kanaal en D4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoyvoy

hoyvoy

Prutser

bakbakbak schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 16:31:
Wow veel nuttige reacties! Toch mis ik de nog voor mij meest belangrijke reden mijn iPad te jailbreaken, namelijk om de VGA kabel van Apple volwaardig te kunnen gebruiken. Ik was zwaar teleurgesteld dat die voor een prijs van 29 euro bijna niets op de beamer kan laten zien! Wilde graag een presentatie geven voor een team dat met iPads gaat werken waarin ik het gebruik van een iPad (instellingen, apps, etc.) wilde tonen.

Gelukkig is dat met een (tethered) jailbreak en een nuttige extensie genaamd Display Out verleden tijd, wat een opluchting was dat! En dat voor 3 $. Je prikt kabeltje erin, VGA kabel eraan en gaan! _/-\o_
Met "landscape tv out" erbij heb je alles compleet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bounc3
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik hou het liever bij de strakke Apple-like features die lijken alsof ze uit iOS afkomstig zijn in plaats van alle fancy themes, fonts, effecten, menu's en weet ik het allemaal. Dus bij deze mijn suggesties :)
  • Infinidock. Vind die persoonlijk veel fijner dan de five icon dock, simpelweg omdat er meer dan 5 apps in passen. Het scrollen werkt ook lekker vlot en is mijns inziens niet te onderscheiden van 'echte' Apple features. Veel Cydia mods lijken toch al gauw alsof ze op een Windows Mobile 5 toestel thuishoren, en ook al hebben ze een toegevoegde waarde merk ik toch dat ik ze binnen een paar dagen verwijder.
  • Infinifolders zoals g3 eerder noemde is ook een aanrader. De scrollbar die er bij komt kijken is erg subtiel en totaal niet storend. Infinifolders is de beste mod in z'n soort die ik tegen ben gekomen, andere soortgelijke mods zijn erg hinderlijk in gebruik of missen de juiste interface.
  • Multifl0w is ook het bekijken waard. De exosé-achtige view om alle apps te bekijken en desgewenst te sluiten werkt erg prettig. Wel is hij naar mijn smaak iets te traag met het daadwerkelijk sluiten van de apps, wat weer afdoet aan de Apple ervaring om het zo maar even te noemen. Ook is de interface iets te nauwkeurig (klinkt gek) waardoor ik bij het tikken op het kruisje vaak apps open i.p.v. sluit.
Pagina: 1