Er zijn onvoldoende bronnen beschikbaar Excel 2003

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampeleman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-09 17:32
Sinds enige tijd heb ik problemen met excel. Als ik een bestand wil updaten dan krijg ik de melding dat er onvoldoende bronnen aanwezig zijn.

Kunnenjullie kijken hoe dit kan en hoe dit opgelost kan worden want zo kan ik mijnwerkbestand niet gebruiken.

De volledige foutmelding is:Er zijn onvoldoende bronnen
beschikbaar om deze taak te voltooien. Kies minder gegevens of sluit andere
toepassingen."

hierna kan ik op ok klikken en opent het bestand gewoon alleen duurt het een uur voordat alle regels ingelezen zijn.
Ik open het excel bestand vanuit een ander excel bestand. Het hoofdbestand dient als het ware als een bibliotheek voor andere bestanden.

Op google zijn een aantal oplossingen voor dit probleem met VBA scripts maar hier heb ik dus 0,0 verstand van. Is er ook een andere verklaring voor dit fenomeen?
Ik hoop snel van jullie te horen.
Mochten jullie meer info nodig hebben hoor ik dit graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Is het bestand niet gewoon te groot/zwaar voor de computer die je hebt? Als dat het geval is, is RAM geheugen vergroten een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
- Hoe groot is dat bestand (MB's / aantal regels)?
- Wat voor pc gebruik je om dat te openen? (specs, voornamelijk hoeveelheid ram)
- Wat is het geheugen gebruik van je pc op het moment dat je het bestand opent (juist voor het openen/op moment van de error/als het open is)
- Wat is de instelling van je wisselbestand?
- Kan het bestand wel op een andere pc opengedaan worden zonder de error? Zoja, wat is daar het geheugen gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampeleman
Ten eerste bedankt voor jullie snelle reactie.
Bestandsgrootte: 13.2 MB
Regels: +- 2600
Geheugen PC: 2GB
Geheugen gebruik van pc is ongeveer voor de helft in gebruik bij starten van het excel document dus niet erg schokkend.
Wisselbestand instellingen: Begingrootte 2 MB en MAX 4 MB
Op een andere pc lukt dit wel alleen is hij dan wel heel erg traag met het laden hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zet je pagefile eens vast op 3072MB?

Reboot PC & try again om Excel te openen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampeleman
@ max3400, ik moet hem op 3 gb zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:30
Ik denk ook dat Max gelijk heeft. Beetje uitleg erbij:

Eventueel kan je ook kiezen om het wisselbestand door Windows te laten beheren. Vastzetten tussen 2 en 4 MB is niet handig. Mocht een programma dan meer dan 2GB (en daar moeten alle Windows resources nog van af) geheugen willen gebruiken dan is dit nu niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampeleman
mijn excuses Max3400 staat nu ook al tussen 2 en 4 gb:D
nu tussen 3 en 4 gb.
Even afwachten wat er gebeurd na de reboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampeleman
Dit heeft het probleem niet verholpen. Page File staat nu op 3072 als begingrootte. De melding komt alsnog weer naar voren.
Zijn er nog alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gebruik je een aangepaste/custom normal.xlt? Heb je al geprobeerd die eerst te verplaatsen (veilig) of te verwijderen en daarna Excel op te starten? Staan er temp-files in de Application Data\Microsoft Office\Excel map?

PS: Kan je Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/edit.gif gebruiken; niet elke moderator kan meerdere antwoorden achter elkaar waarderen. ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampeleman
ok ik zal de volgende keer edit gebruiken, bedankt voor de tip:);)
Ik zal zometeen even kijken of daar bestanden staan. Het probleem is namelijk dat dit probleem bij een klant speelt en dus niet op mijn eigen pc.
Bedankt voor de reactie

EDIT:

Beste Max3400,

Het probleem treedt alleen op bij het openen van dat ene bestand. Kortom het ligt waarschijnlijk gewoon aan het bestand of de grootte daarvan.
heb het bestand al eens verplaatst maar dit heeft geen effect.
Er zijn ook geen temp files aanwezig in de door jou aangegeven directory.
Heb op forums via google ook nog niet echt een goede oplossing gevonden voor dit probleem.

[ Voor 46% gewijzigd door hampeleman op 19-01-2011 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wat ik nu zou testen is het bestand te verkleinen en telkens testen, dus doe er een 100 tal rijen uit en test opnieuw, tot je geen problemen meer hebt en ongeveer weet bij hoeveel rijen het probleem voor valt. En dan die waarde eens proberen door google te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampeleman
Het bestand verkleinen heeft geholpen. Een collega van me heeft voor deze meneer een VBA script gemaakt en laten lopen over deze file.
Dit heeft geholpen en het probleem is opgelost.
Graag wil ik jullie alle bedanken voor de reacties en hulp want alleen was ik hier niet zo snel uitgekomen:)
Muchos gracias.
Pagina: 1