De externe HDD van mijn vader (Maxtor?) met een grootte van 500 Gb is defect. Ondanks dat het ding nog in de garantie zit, hebben we het idee om de HDD uit de behuizing te halen en direct aan te sluiten in de computerkast. In het verleden heb ik dit ook al eens gedaan door een defecte HDD als slave aan te sluiten op het moederbord en toen is het me gelukt om zeker 70% van de data te redden.
Dit was vijf jaar geleden en inmiddels is mijn ervaring op dit gebied nihil geworden; vandaar even de vraag aan de Tweakers met hun oneindige wijsheid
. Is het namelijk mogelijk om die HDD nog als slave aan te sluiten op een PC die toch al zo'n 7-8 jaar oud is? Vroeger was het supersimpel: achter palletje omzetten, voeding erop en aansluiten op de IDE kabel. Of is de HDD te nieuw om nog op zo'n manier aan te sluiten? Ik heb helaas verder enkel laptops, dus een andere PC kan ik niet gebruiken.
Alvast bedankt! Mede namens mijn vader!
Dit was vijf jaar geleden en inmiddels is mijn ervaring op dit gebied nihil geworden; vandaar even de vraag aan de Tweakers met hun oneindige wijsheid
Alvast bedankt! Mede namens mijn vader!