Hoi,
Kan iemand mij vertellen welk modem/router als VPN (PPTP) server kan functioneren terwijl het ook mogelijk is om een VPN (PPTP) verbinding op te zetten naar bijvoorbeeld een server achter deze router.
Dus de router heeft bijvoorbeeld x.x.x.145 als ip (subnet 255.255.255.248).
De Server heeft x.x.x.146 (subnet 255.255.255.248) als ip.
Ik heb het geprobeerd met een draytek.
Maar zo nu en dan is het niet mogelijk om een vpn op te zetten met x.x.x.146.
Draytek deelde mij mede dat dit komt omdat de router verkeer op poort 1723 voor x.x.x.146 onderschept.
Dit hoewel x.x.x.146 niet in de lijst van aliassen staat van het modem.
Ik gebruik nu een draytek (1) met daarachter een draytek(2) en server(3) "parallel".
De VPN verbindingen worden nu altijd correct opgezet.
Maar de VPN verbinding met draytek(2) heeft te veel last van packet loss. (VPN met server niet)
De draytek(1) maakt verbinding via PPPoE.
De MSS van beide drayteks heb ik aangepast naar 1452 maar dit gaf geen verbetering.
(Beide draytek 2200E Plus)
En om het overzichtelijk te houden zou ik liever 1 modem/router die al het verkeer bestend voor de server gewoon "met rust laat".
groeten,
Ernst
Kan iemand mij vertellen welk modem/router als VPN (PPTP) server kan functioneren terwijl het ook mogelijk is om een VPN (PPTP) verbinding op te zetten naar bijvoorbeeld een server achter deze router.
Dus de router heeft bijvoorbeeld x.x.x.145 als ip (subnet 255.255.255.248).
De Server heeft x.x.x.146 (subnet 255.255.255.248) als ip.
Ik heb het geprobeerd met een draytek.
Maar zo nu en dan is het niet mogelijk om een vpn op te zetten met x.x.x.146.
Draytek deelde mij mede dat dit komt omdat de router verkeer op poort 1723 voor x.x.x.146 onderschept.
Dit hoewel x.x.x.146 niet in de lijst van aliassen staat van het modem.
Ik gebruik nu een draytek (1) met daarachter een draytek(2) en server(3) "parallel".
De VPN verbindingen worden nu altijd correct opgezet.
Maar de VPN verbinding met draytek(2) heeft te veel last van packet loss. (VPN met server niet)
De draytek(1) maakt verbinding via PPPoE.
De MSS van beide drayteks heb ik aangepast naar 1452 maar dit gaf geen verbetering.
(Beide draytek 2200E Plus)
En om het overzichtelijk te houden zou ik liever 1 modem/router die al het verkeer bestend voor de server gewoon "met rust laat".
groeten,
Ernst