Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carbidsjitter
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 18:15
Hallo iedereen,

Ik weet niet of ik in het juiste forum zit, maar hier mijn probleem.

Ik heb op mijn windows 7 computer een applicatie gemaakt die ik veel in het veld zal gebruiken. Deze applicatie moet daarom ook draaien op mijn xp laptop. Alleen als ik het .exe bestand aanklik doet deze het niet op de laptop. Ik gebruik qt voor de gui en heb dus ook de dll's van de QT library naar de laptop gekopieerd (naar c:\windows) maar de applicatie start nog steeds niet op.

De applicatie is gecompileerd naar 32 bit, alhoewel ik een windows 7 64 bit gebruik. De qt library's zijn ook voor een 32 bit machine gecompileerd.

Weet iemand hoe ik mijn applicatie op mijn xp machine werkend krijg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
carbidsjitter schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 08:26:

Weet iemand hoe ik mijn applicatie op mijn xp machine werkend krijg ?
Je hebt het ding zelf geschreven en gaat nu aan ons vragen hoe je application compatibility tijdens je ontwikkeling mee moet nemen? :)

Maarre.. wat dacht je ervan om allereerst eens goed te kijken naar je compile opties, en bijvoorbeeld een debug build te gaan inzetten + wat debugging tools op een XP VM te gebruiken?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake Bullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 22:29

Jake Bullet

Wise Scripter

Tja alleen maar wat dll's kopieren is al jaren niet zo'n goed idee meer. Er zijn nl. wel wat dlls en ocx-en die zich graag willen registreren.

Heel gek idee hoor, maar wat doet ie nadat je quicktime hebt geinstalleerd?
Misschien mis je een bepaalde dotnet versie, andere runtime bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Quicktime? Hij heeft het over Qt, da's heel wat anders.
[google=Qt trolltech]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Jake Bullet schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 12:55:
Er zijn nl. wel wat dlls en ocx-en die zich graag willen registreren.
Dat inderdaad... Mogelijk dat regsvr32 een onbekende functie is voor de topicstarter maar zou allicht eens gecontroleerd kunnen worden...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake Bullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 22:29

Jake Bullet

Wise Scripter

alt-92 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 13:19:
Quicktime? Hij heeft het over Qt, da's heel wat anders.
[google=Qt trolltech]
Ok thanks, ik vond het al zo vreemd 8)7 :o

Edit:
Ding eens gedownload, zo te zien zijn er geen registreerbare dll's, misschien dat installeren van de meegeleverde VC_RED.msi helpt.

En anders kan een tool als Procmon erg nuttig zijn bij het fouten zoeken.

[tssk mode]
waarom noemen ze het dan ook qt, dat is al jaren synoniem aan quicktime. Punt.
[/tssk mode]

[ Voor 41% gewijzigd door Jake Bullet op 19-01-2011 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carbidsjitter
Inderdaat qt van nokia is het nu volgens mij.

Ik heb het nu zover dat het programma wel opstart op de xp machine. Ik gebruik .lib files van de wdk van windows http://www.microsoft.com/whdc/devtools/WDK/default.mspx.

Ik gebruik nu library files uit de 'wxp' map in plaats van de 'win7' map die ik eerst gebruikte. Alleen de usb communicatie met mijn device gaat niet goed. Ik gebruik het HID protocol.

Ik kan nu dus wel concluderen (denk ik) dat het niet aan de dll's van qt ligt.

Ik zal nog proberen om het via xp vm werkend te krijgen. Ik heb daar verder geen ervaring mee, trouwens met dit alles (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Jaja, software bakken en dat netjes geschikt maken voor meerdere besturingssystemen is niet zo simpel, dat blijkt maar weer eens ;)

Als je wil kan ik je topic wel verkassen naar PRG, maar dan zul je toch echt wel wat meer de handen uit de mouwen moeten steken - je eigen app debuggen is toch wel een minimum wat ze daar van je verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carbidsjitter
alt-92 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 22:03:Als je wil kan ik je topic wel verkassen naar PRG, maar dan zul je toch echt wel wat meer de handen uit de mouwen moeten steken - je eigen app debuggen is toch wel een minimum wat ze daar van je verwachten.
Dat is goed. Ik wil graag mijn handen uit de mouwen steken, ik weet alleen niet wat de beste aanpak is en hoe ik het aan moet pakken. Dat is hetzelfde als je mij achter een linux computer zet, dan gebeurd er ook niet veel ;) .

Ik installeer nu visual studio (applicatie is gemaakt met vs2005) op de xp machine en probeer dan op het programma te compileren. Dat lijkt me nu in mijn ogen de gemakkelijkste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
>> PRG it is then.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:05

Reptile209

- gers -

Misschien kan je wat concreter worden in je omschrijvingen. Dingen als "applicatie start niet op" en "USB-communicatie gaat niet goed" is veel te vaag. Krijg je foutmeldingen? Wat werkt er wel, wat werkt er niet? Heb je in de debugger al het stuk code geïsoleerd waar "dingen" "misgaan"? Wat voor exotische zaken doet je applicatie: netwerkcommunicatie, databasekoppelingen, low-level systeemfuncties, ...?

[ Voor 17% gewijzigd door Reptile209 op 20-01-2011 13:21 ]

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Standaard eerste gok: missende C++ runtime. Variant 1A: debug builds draaien alleen op machines met Visual Studio, variant 1B: release builds draaien alleejn op machines waar de C++ runtime DLLs op staan.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Pagina: 1