Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Resonatie-vrije kast

Pagina: 1
Acties:

• _Buran_
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-11 18:53
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje betreffende een nieuw aan te schaffen PC-kast. Ik ben vooral op zoek naar ervaringen met andere kasten dan ik nu heb, ik zal even toelichten wat ik bedoel.

Ik heb op het moment een Coolermaster Mystique met daarin naast de gebruikelijke hardware in totaal 3 HDD's. In de huidige kast resoneren de schijven zo goed dat het soms vervelend word om in dezelfde ruimte te zitten, laat staan er vlak naast. Ik heb al veel geprobeerd om van de resonantie af te komen, maar ik heb nu de knoop doorgehakt en wil de inhoud van de kast gaan overzetten in een nieuwe.

Mijn vraag is: wat zijn jullie ervaringen met betrekking tot stille kasten? Is er een bepaald merk (of type) waarvan jullie zeggen "die zijn stil" of iets dergelijks? Ik heb bijvoorbeeld zelf al veel goeds gelezen over de kasten van Antec, wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Heel kort gezegd ben ik dus op zoek naar een kast die stil blijft waar andere kasten gaan resoneren.

Alvast bedankt voor eventuele tips en hints!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11 13:28
Ikzelf ga waarschijnlijk een P183 kopen binnen enkele weken(/maanden). Hierover heb ik ook veel goeds gelezen, en ik hoop en denk wel dat die dit gaat waarmaken. Wat ik je wel kan zeggen, neem geen Antec 900 ;)

Verwijderd

Resonantie is moeilijk tegen te gaan.

Maar dit artikel bied misschien een alternatief!

http://www.helpmij.nl/for...-Anti-resonantie-ringetje.

Had ca. 14 jaar geleden nog één van de (destijds) betere compaq presario desktops.
Was nog erg jong (fifa 98) en toen hulden ze de harde schijven al in een leren verpakking, dit was
denk ik hetzelfde idee (500mb harde schijf)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2011 18:50 ]

• _Buran_
@Spaiker, ziet er interessant uit. Ik heb hem even gebookmarked in de pricewatch.

@jerr0, die ringetjes heb ik nog niet geprobeerd. Misschien maar eens proberen om die te gebruiken bij de ophanging van de harde schijven. Ik ga maar eens even kijken of ik die hier in de buurt kan krijgen.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-11 12:09

M2M

medicijnman

1 HD per 5.25" slot en ophangen aan elastieken. Werkt uitstekend, zolang je niet sleept met je pc. Of overstappen op SSD's, of je harde schijven "extern" maken en wegstoppen in een aparte, resonantievrije doos. (van die matten aan de binnenkant / buitenkant + fannetje voor koeling).

-_-

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zie de topic-titel; bedoel je niet 'resonantie'-vrije computerbehuizing? Wat jij bedoelt is gewoon de trilling van de apparaten zelf die de kast overdraagt. Tegen échte resonantie zal je weinig kunnen doen, tenzij je zorgt voor een absorptie medium (een zacht schuimrubber bv). Ik heb onder mijn kast de 4 rubberen toppen weggehaald, en een plat matje in de plaats geplakt. Gevolg: alle trillingen worden zo goed als mogelijk overgebracht naar mijn (betonnen) vloer. Daarin verdwijnen deze trillingen zo goed als volledig :-)

Het is kiezen:
- Je voert ze af
- Je isoleert en laat ze zichzelf omzetten in geluid.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De kast onder de pootjes op wat stukjes schuimrubber zetten zou ik sowieso doen. Ook al heb je erg goede kast zonder resonatie zou ik dat nog steeds doen, het scheelt enorm veel.

• kjiratsiekoedel
  • Laatst online: 21:03
Mijn oplossing: HDD's in een Scythe Quiet Drive en die ophangen in een 5,25" bay. Niet de makkelijkste klus, maar als 't eenmaal zit dan is 't heel aardig stil.

Verwijderd

Wat een creativiteit :D

• _Buran_
Mizitras schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 22:56:
Ik zie de topic-titel; bedoel je niet 'resonantie'-vrije computerbehuizing? Wat jij bedoelt is gewoon de trilling van de apparaten zelf die de kast overdraagt. Tegen échte resonantie zal je weinig kunnen doen, tenzij je zorgt voor een absorptie medium (een zacht schuimrubber bv). Ik heb onder mijn kast de 4 rubberen toppen weggehaald, en een plat matje in de plaats geplakt. Gevolg: alle trillingen worden zo goed als mogelijk overgebracht naar mijn (betonnen) vloer. Daarin verdwijnen deze trillingen zo goed als volledig :-)

Het is kiezen:
- Je voert ze af
- Je isoleert en laat ze zichzelf omzetten in geluid.
De topictitel klopt inderdaad niet, dat is een typfout van mij geweest.

Over je twee keuzes: ik heb beide al geprobeerd. Ik heb geprobeerd de trillingen te verminderen, ik heb de omgeving waar de PC in staat veranderd (van houten bureau, naar metalen kast, naar een linoleum vloer).

Ik ben op het moment zo ver dat ik liever naar een stillere kast op zoek ga (de kastonderdelen trillen op elkaar, niet de onderdelen in de kast) dan dat ik nog veel tijd en geld ga steken in het oplossen van die trillingen. Vandaar dat ik ook naar ervaringen met bepaalde kasten vroeg ;)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Spaiker schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 18:27:
Ikzelf ga waarschijnlijk een P183 kopen binnen enkele weken(/maanden). Hierover heb ik ook veel goeds gelezen, en ik hoop en denk wel dat die dit gaat waarmaken. Wat ik je wel kan zeggen, neem geen Antec 900 ;)
Ik heb zelf de P182, de voorganger, maar dat is inderdaad een superstil ding. De zijkanten zijn niet enkelvoudig, maar zit complete demping in verwerkt. Verder zitten er groot aantal rubberen ring-schroefjes bij voor de harde schijven.

Ik ben echter overgestapt naar SSD's, heb nog slechts 1 'normale' schijf en ten opzichte van mijn vorige kast (Lian) is het geluidsniveau enorm laag geworden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:18

Jiffy

God, you're ugly!

Een simpele, doch behoorlijk effectieve oplossing bij resonantie is het toepassen van antidreunplaten.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Pagina: 1