Toon posts:

Flash fail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn bios van mijn Epox-7kxa is na het flashen hiervan helemaal dood. Weet iemand of je makkelijk een nieuwe bios kunt krijgen, of dat er een manier is om deze weer nieuw leven in te blazen.

W-space

Verwijderd

Ja het is helaas jammer voor je zo te horen, meestal wordt dit opgelost door bij de Epox importeur een nieuwe BIOS chip van het zelfde type te bestellen.

Er zijn wel heel linke trucjes, maar dan moet je iemand hebben met het zelfde mobo, en dan prik je met de spanning er op, de chip even over tot die is opgestart, en dan de hap weer terug, je ziet het, dat is niet geheel zonder risico.

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:08

ChUcKiE

Dus........

Heej, werkt er nog wel iets??
Anders kun je met een opstartdiskette en een oude isa vgakaart, via die opstartdiskette automatisch een (oud) bios laden als je de juiste opties weet, dit is mij al een paar keer gelukt!!
Let op, maak eerst een complete opstartschijf aan, die automatisch je bios update, want misschien krijg je toch geen beeld met een isa-vgakaartje!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Verwijderd

OK let op ik hiermee eerder ervaring mee gehad ( buurman )
Flashen moet gewoon willen bij je moederbord als dat fout gaat complete moederbord terug sturen ( naar de winkel die hem jouw geleverd heeft ) en je krijgt een nieuwe terug als je garantie nog niet verlopen is !
Ten minste is bij mijn buurman wel gelukt

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 15:11
Heb je een award bios hoger dan 4.51?
Ja: Maak een bootflop die je pc op zou kunnen starten, als bios nog goed was. Zet op die bootflop het goede bios en de flashutility. maak een autoexec bat die de flashutility opstart en je bios flash zonder vragen te stellen.
Flop erin voordat de stroom aan is. Pc aanzetten. een paar minuten wachten, als het goed is reboot pc nu automatisch. haal flop eruit en je pc start weer op.

Als je een isa videokaart erin zou hebben zou je ook nog beeld hebben, maar ik ken niemand die nog zo'n ding heeft.

Verwijderd

Grimreaper,

Zou je, omdat ik niet echt thuis ben in autoexec.bat, even simpel willen laten zien wat er dan (indien de flash utilities op de diskette staan) in de autoexec.bat moet staan; bijna iedereen flasht zijn bios wel eens en het lijkt me een ramp als dit fout gaat?

W-space,

Kun je effe laten weten of het gelukt is met de oplossing van grimreaper. Zo ja, dan zorg ik in het vervolg dat ik zo'n diskette bij de hand heb.

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 15:11
Sorry dat ik dit zo laat lees maar je autoexec zou er dan zo uit zien:
A:\AWDFLASH NEWBIOS /PY /SN /CC /CD

uitleg:
awdflash is de flasher
newbios is bios file
Pagina: 1