Belkin Wireless G-router F5D7230-4 loosing connection

Pagina: 1
Acties:

• R-P
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-02 16:51
Dag heren en dames,

Mijn Belkin Wireless G-router F5D7230-4 heeft prima gewerkt een jaar of twee terug. Nooit problemen.
Nu wordt de verbinding om de paar uur verbroken.

Beetje niet relevante achtergrond:
Daarna een Tele2 abo gehad met wireless router van Tele2, never any problems (misschien twee keer gereset in een jaar of twee, en niet specifiek voor de wireless).

Na de reclame van Tele2 voor TV nog eens mijn abo's tegen het licht gehouden en mijn internet/bellen bij UPC onderbrengen was gewoon ruim goedkoper!

Overgestapt, maar de standaard kabelmodem met 1 output genomen, ik had toch mijn Belkin nog in de kast liggen!

Sinds aansluiten van de Belkin kapt de verbinding op zowel de Vista laptop en desktop alsook op mijn XP laptop er na enige uren mee.
Na contact met Belkin de software geupdate en settings teruggezet naar fabrieksinstellingen, de wireless networks gedelete in de computers en opnieuw ingestelt, maar [zeikmodus] zoals gewoonlijk helpt dit natuurlijk geen fluit [/zeikmodus].

- ik heb het kanaal naar 7 gezet (de hele buurt zit op 1 of 11). Dit *lijkt* de situatie iets verbeterd te hebben.
- gisteren 50GB gedownload en de uitvalfrequentie was elke 15 minuten (nog veel hoger dan normaal dus) of zo 8)7, daarna betreffende computer bedraad en de uitval frequentie bleef hoger dan normaal.
- soms kan Firefox niet meer 'connecten' en doet Chrome het wel! Meestal falen ze echter beiden (alle drie, ook IE)
- meestal (altijd???) doen de bedrade kabels uit de Belkin router het wel, zo ook volgende plaatje geupload, waaruit ik afleid dat er iets geks aan de hand is waarbij de XP computer en bijpassende utility vindt dat de connectie prima is. Tevens geeft dat denk ik aan dat het probleem niet bij de UPC modem lijkt te liggen.

Afbeeldingslocatie: http://img220.imageshack.us/img220/228/wififailure.jpg

Elke hulp of idee is welkom!

Mvg,

R-P