Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[SBS08] [Exchange 2007] MX Records vraagje

Pagina: 1
Acties:

• DNAxtreme
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-11 20:26
Hallo,

Heb een sbs 2008 server met exchange 2007. MX records aangemaakt

MX10 server.mijnserver.nl -> Mijn ipadres
MX20 Hostingpartij (Pop Box)

Heb daar een pop3 box draaien die de sbs popconnector 1 keer per half uur leeg zuigt.

Maar, vroegah, bij sbs 2003, kon je in de popconnector aangeven dat de mail op een global mailbox afgeleverd werdt. dus was je server een keer offline werd alle mail opgevangen in een pop3 box @ hosting, een keer per half uur werd de mail opgehaald en aan de hand van de aliassen mail afgeleverd.

Nou komt mijn vraag. Bij exchange kan dat dus niet. Geen global mailbox optie meer. En kan je wel voor elke gebruiker een mailbox aanmaken bij de hostingpartij, maar daar zit vaak ook weer een limiet aan.

Zoek dus een MX20 Backup oplossing.

Iemand misschien een idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt.

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
bSMTP bij de provider?

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
kan popcon dit niet?

www.degroot-it.nl

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:07

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

meestal kun je niet je mail en via smtp en via pop afleveren, het is een van de twee. vraag je provider na over een backup mx record. je steld dan je tweede mx record in naar hun mailserver. als jou server dan niet bereikbaar is wordt de mail naar hun mailserver afgeleverd. als je server weer online is zal die of dmv het ETRN commando zich online melden of na een aantal minuten vanzelf de mail binnen krijgen van je provider obv smtp.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

• DNAxtreme
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-11 20:26
@ martinvdm,

Jawel dat kan wel. Als er bij MX20 (Hosting) popbox draaien wordt daar de mail in gegooid. en dan haalt de pop connector op sbs 08 de mail weer op. Dit kan een backup oplossing zijn. maar met 15 mailboxen is dit veel onderhoud. Mijn hosting ondersteunt geen Bsmtp (helaas)

• Micoschoft
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-04-2022
Ik denk dat je het beste voor een bSMTP oplossing kan kiezen, wij gebruiken het ook voor sommige klanten en http://www.denit.nl/ bied het ook los aan volgens mij (5 euro per jaar?).
Pagina: 1