Pioneer receiver...Kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-01 19:44

Willybubba

Nut up or shut up.

Topicstarter
Sinds eergister heeft mijn Pioneer (typenummer heb ik ff niet bij de hand) een raar probleem.

Het rechter achter surround boxje geeft een soort harde ruis / kraak iets, en vervolgens sluit de receiver zichzelf af en start 'ie weer op. Ik vermoed zelf dat de receiver naar z'n grootje is, er is namelijk verder niets veranderd in de opstelling.

Morgen probeer ik eerst nog even de rechterachter speaker te vervangen (ik heb er nog 2 van staan) en als dat het niet is... Dan gok ik op de receiver?

Nog even wanneer: met name bij hard geluid. Voor de gamers: bij Dead Space en Need for Speed Hot Pursuit houdt 'ie het niet lang uit zonder te resetten. En ook bij harder geluid in films, maar dat is veel minder consequent.

Iemand een idee wat dit precies kan zijn?

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Topicstarter
Ik heb het type er even bijgezocht. Het is een Pioneer VSX-C100, een oudje dus al (ik heb 'm zelf zo'n 2 jaar geleden van een vriend overgenomen).

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Verwijderd

Willybubba schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 07:17:
Ik heb het type er even bijgezocht. Het is een Pioneer VSX-C100, een oudje dus al (ik heb 'm zelf zo'n 2 jaar geleden van een vriend overgenomen).
Maken de kabels aan de achterkant van reciever geen sluiting? Mijn pioneer knalt er op ook uit,als speakerkabels tegen elkaar aan komen..

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Topicstarter
Heb ik over nagedacht, maar er is niks gewijzigd. Dan zouden ze al een tijdje tegen elkaar aan moeten zitten... Hmm, of losgetrild vanzelf. Vanavond even checken...

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:02
Of je speaker daar maakt nu kortsluiting

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Topicstarter
Die heb ik ondertussen vervangen voor eenzelfde exemplaar.

Checklist voor vanavond:

- Bekabeling checken
- Vervangen speaker checken

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Topicstarter
Nou. Gister nergens last van gehad. Speaker vervangen heeft (blijkbaar) geholpen. Vreemd, want volgens mij krijgt een receiver niks terug uit de speakers... Hoe kan 'ie dan afslaan op een kapotte speaker?

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:21
Als de impedantie van de luidspreker te laag wordt (biv. door kortsluiting) dan zal een versterker overbelast raken en in de beveiliging schieten.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Willybubba schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 10:54:
Die heb ik ondertussen vervangen voor eenzelfde exemplaar.

Checklist voor vanavond:

- Bekabeling checken
- Vervangen speaker checken
Met "vervangen" bedoel je hoop ik dat je een andere speaker uit je opstelling hebt geprobeerd? Of heb je meteen een nieuwe gekocht?

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:31
Hij zei toch dat hij er nog een had liggen ;)

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-02 12:02
HyperBart schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 22:37:
Hij zei toch dat hij er nog een had liggen ;)
Twee 8)

Nickname does not reflect reality

Pagina: 1