Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

beveiligingconcept vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein ideetje dat ik graag zou uitwerken, maar ik heb tot hiertoe nog geen enkel idee hoe...

Een quad core processor verdelen over 2HD's die simultaan draaien...

HD1: (3 cores)
- OS Recovery
- DATA

HD2: (1 core)
- Endian Firewall Community

Endian Firewall Community, zou dan mijn fulltime firewall worden ( en opstarten voor mijn OS opstart )...
Een vriend van me suggereerde via virtualisatie maar daar ken ik absoluut niks van...

Ik weet ook dat ik evengoed een firewall pakket kan gaan kopen in de winkel, en dat heb ik momenteel ook op mijn laptop maar daar gaat het me niet om, het is en blijft een concept dat ik wil proberen uit te werken.

enige tips of advies is welkom...
Alvast bedankt

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-11 15:27
Niet doen, je maakt het jezelf nodeloos ingewikkeld.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Dit ga je zonder virtualisatie niet redden als je je firewall buiten je OS wilt draaien.
Als je wel gaat virtualiseren betekent dat dus dat je een client hypervisor nodig hebt (of je moet er nog een OS onder willen draaien, maar dan heb je wel heel veel overhead), waarvan er weinig tot geen beschikbaar zijn momenteel.
Ik geloof dat Microsoft van plan was er een te gaan releasen, maar ik weet dat VMware dat in ieder geval niet van plan is, ook al hebben ze er een die werkt.

Kortom, zoals je het hier neerpent gaat het, in ieder geval op je laptopje, niet werken.

Daarnaast kun je je afvragen of je je main OS in een VM wilt draaien. Performance zal niet best zijn op de gemiddelde laptop.

Ik neem aan dat je idee bedoeld is om portable te zijn, gezien de laptop. Mocht dat toch niet het geval zijn, dan zou ik je aanraden die firewall gewoon lekker ergens op een ander systeem te draaien, al dan niet virtueel.