Falcon4.0...

Pagina: 1
Acties:

• -whodini-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-07-2024
Is dit spel te spelen met een geforce2 gts

iRacing Profiel

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 18:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op Thursday 15 March 2001 17:37 schreef -whodini- het volgende:
Is dit spel te spelen met een geforce2 gts
Ken het spel niet maar kan me niet voorstellen dat het niet te spelen is met een GeForce 2 GTS.

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-02 15:44
Bij mij loopt ie wel goed op m'n g-force ddr...

specs: zie beneden...

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Loopt prima met mijn GeForce2 GTS. Zorg er wel voor dat je F4Patch 3.22 download en de DevCreateSurfaceFix en F4Turbo patches installeert.. anders is het mooi huilen met Direct3D onder Falcon 4.0.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 16:51
Waar wou je hem anders mee draaien? eenGF2 is zo'n beetje het snelste van dit moment...
Ik heb het niet zo op falcon, ik kon niet eens een beetje normaal knallen! Geef mij maar F22ADF, een beetje oud, maar wel lekker *D.

Steam

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
ZO kun je ook vragen of je met een Porsche de 100 km/u haalt :)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 08:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Mijn huisgenoot heeft een Pentium II met Voodoo I... Daar draait ie ook goed op.... (Hij speelt 'm liever bij z'n ouders thuis trouwens, daar staat een iets krachtigere computer :) )

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• -whodini-
Op Thursday 15 March 2001 20:29 schreef tazzman het volgende:
Loopt prima met mijn GeForce2 GTS. Zorg er wel voor dat je F4Patch 3.22 download en de DevCreateSurfaceFix en F4Turbo patches installeert.. anders is het mooi huilen met Direct3D onder Falcon 4.0.
waar kan ik de patches downloaden?

iRacing Profiel

• Exirion
  • Laatst online: 23:56

Exirion

Gadgetfetisjist

De beste patch die je kunt gebruiken is de Erazor 1.0799 patch. Deze heeft de hele engine DX7 compatible gemaakt, en heeft features als 32-bits textures, verbeterde filtering, etc.

Check : http://eteam.frugalsworld.com/

Hij is een stuk sneller en mooier dan de originele Falcon executables en de patches die er direct van zijn afgeleid. Met Erazor is het trouwens in 1600x1200 nog goed speelbaar, en 1024*768 in 2x2 FSAA is ook nog erg vloeiend

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Er bestaan nogal wat problemen met de 1.0799 patch.. zelfs in de 1.07992 patch komen nogal wat problemen voor met online multiplayer.

Ik raad je aan om eerst eens rustig met 1.08i2 te beginnen, alle trainignsmissies te vliegen en dan pas later es te kijken naar 1.07992 ofzo.

http://www.falcon40.com

http://www.f4community.com

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• -whodini-
zijn er ook ergens patches voor noCD?
ik vind het wel handig om zonder CD te spelen
Geen probleem ik koop mijn spelletjes zoveel mogelijk in de winkel deze dus ook

iRacing Profiel

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op Friday 16 March 2001 18:44 schreef -whodini- het volgende:
zijn er ook ergens patches voor noCD?
ik vind het wel handig om zonder CD te spelen
Geen probleem ik koop mijn spelletjes zoveel mogelijk in de winkel deze dus ook
Hoe bedoel je? Als je Full install doet dan staat alles op je harddisk en vraagt ie niet meer om een CD.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Als je een full install doet dan heb je de CD niet meer nodig.

Verwijderd

hey, ik heb dat spel gister gekocht. Hoe zit dat met multiplayer? hoe kom je op een goede server?

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

erhm kijk ff bij http://www.tradeip.com .. maar zoals ik zei, de meesten vliegen gewoon online met squadrons - het werkt allemaal een beetje anders dan Quake 3A hoor.

Overigens.. als jij net Falcon 4.0 gekocht heb zou ik eerst maar eens al die trainingsmissies vliegen. :) Doorgaans wordt online enkel gevlogen op 97 - 100% realism..

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op Friday 16 March 2001 22:05 schreef tazzman het volgende:
erhm kijk ff bij http://www.tradeip.com .. maar zoals ik zei, de meesten vliegen gewoon online met squadrons - het werkt allemaal een beetje anders dan Quake 3A hoor.

Overigens.. als jij net Falcon 4.0 gekocht heb zou ik eerst maar eens al die trainingsmissies vliegen. :) Doorgaans wordt online enkel gevlogen op 97 - 100% realism..
Ik kocht het in december voor 29,95 bij de Free Record omdat het me wel tof leek, maar het is echt een super realistische simulator. Heb voorlopig nog niet echt tijd om dat hele boek door te werken, maar het is echt super :P Landen lukt alleen nog niet echt :D

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Dat landen, dat moet je gewoon ff doorhebben.. daarna is het geen probleem meer..

Als je je gear naar beneden doet, niet harder dan 300k vliegen anders heb je een probleem, dan zie je in je hud onderaan een verticaal streepje zitten.

Dat streepje is je AoA - Angle of Attack - indicator of AoA ladder. Deze gaat van 11 (hoog) naar 15 (laag) graden AoA. Je AoA is dus de invalshoek van je neus ten opzichte van de horizon.

Je zet je FPM (flight path marker) op het begin van de runway. Met je throttle (gas) bepaald je je AoA. Zo lang je je FPM op je runway houdt en throttle terug neemt dan zal je AoA stijgen, om je AoA af te laten nemen geef je weer gas bij.

Anyway, het is belangrijk om zeker niet meer dan 13 graden AoA te hebben. Liefst gewoon 11. Als je je FPM op het begin van de run houdt en tegelijk op het bovenste streepje (dus helemaal boven aan je AoA ladder) dan kom je dus heel mooi met 11 graden AoA aanvliegen. Als je dit plaatje vast houdt dan is ook je airspeed niet zo belangrijk meer. Is je AoA te groot, dus 15 graden of meer (onderaan het streepje) dan zal je achterkant op de baan klappen en dat is niet zo prettig. Als je 14 - 15 graden AoA vliegt, dan is het ook mogelijk dat je met de je centerpoint lading (ALQ131 ECM pod of 300 pound Centerline Tank) ook de runway raakt. Dus tussen de 11 en 13 graden blijven.

Daarna is het ook de meest gemaakte fout om TE LANGZAAM aan te komen vliegen. Vlieg ALTIJD harder dan 150 knots. Ik land meestal met 160 - 175 knots, ligt aan de lading van de kist. Hoe zwaarder je kist geladen is, hoe harder je zal moeten vliegen. Waarom? Omdat als je te langzaam aankomt vliegen je F-16C te hard zal zakken. Sterker nog, kom je met 120 - 130 knots aanvliegen maar wel met een AoA van 11 graden dan is het niet onwaarschijnlijk dat je je Viper gewoon op de ruwnway flikkert... niet echt lekker.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op Friday 16 March 2001 22:56 schreef tazzman het volgende:
Dat landen, dat moet je gewoon ff doorhebben.. daarna is het geen probleem meer..

Als je je gear naar beneden doet, niet harder dan 300k vliegen anders heb je een probleem, dan zie je in je hud onderaan een verticaal streepje zitten.

Dat streepje is je AoA - Angle of Attack - indicator of AoA ladder. Deze gaat van 11 (hoog) naar 15 (laag) graden AoA. Je AoA is dus de invalshoek van je neus ten opzichte van de horizon.

Je zet je FPM (flight path marker) op het begin van de runway. Met je throttle (gas) bepaald je je AoA. Zo lang je je FPM op je runway houdt en throttle terug neemt dan zal je AoA stijgen, om je AoA af te laten nemen geef je weer gas bij.

Anyway, het is belangrijk om zeker niet meer dan 13 graden AoA te hebben. Liefst gewoon 11. Als je je FPM op het begin van de run houdt en tegelijk op het bovenste streepje (dus helemaal boven aan je AoA ladder) dan kom je dus heel mooi met 11 graden AoA aanvliegen. Als je dit plaatje vast houdt dan is ook je airspeed niet zo belangrijk meer. Is je AoA te groot, dus 15 graden of meer (onderaan het streepje) dan zal je achterkant op de baan klappen en dat is niet zo prettig. Als je 14 - 15 graden AoA vliegt, dan is het ook mogelijk dat je met de je centerpoint lading (ALQ131 ECM pod of 300 pound Centerline Tank) ook de runway raakt. Dus tussen de 11 en 13 graden blijven.

Daarna is het ook de meest gemaakte fout om TE LANGZAAM aan te komen vliegen. Vlieg ALTIJD harder dan 150 knots. Ik land meestal met 160 - 175 knots, ligt aan de lading van de kist. Hoe zwaarder je kist geladen is, hoe harder je zal moeten vliegen. Waarom? Omdat als je te langzaam aankomt vliegen je F-16C te hard zal zakken. Sterker nog, kom je met 120 - 130 knots aanvliegen maar wel met een AoA van 11 graden dan is het niet onwaarschijnlijk dat je je Viper gewoon op de ruwnway flikkert... niet echt lekker.
Ja, dat verhaal had ik in het boek al een beetje doorgelezen. Moet zeggen dat het boek vreselijk uitgebreid en boeiend geschreven is. Het is ook een echte F-16 piloot, dus geen spelletjesmaker die uitlegt hoe zijn spelletje werkt ;) Het is top, en ik had er zelfs 150 piek zeker voor over gehad. Bedankt voor je tips :)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Op Friday 16 March 2001 23:13 schreef Exirion het volgende:

[..]

Ja, dat verhaal had ik in het boek al een beetje doorgelezen. Moet zeggen dat het boek vreselijk uitgebreid en boeiend geschreven is. Het is ook een echte F-16 piloot, dus geen spelletjesmaker die uitlegt hoe zijn spelletje werkt ;) Het is top, en ik had er zelfs 150 piek zeker voor over gehad. Bedankt voor je tips :)
Tis en blijft oefenen! :) Het boek is geschreven door Lt.Col Pete "Boomer" Bonanni, 149th FW, Virginia ANG. Hij heeft ook mee gewerkt aan Falcon 3.0 en ook de "Art of the Kill" (instructie boek + video voor Falcon 3.0) is van zijn hand.

Grappig was dat ik door hem ben rondgeleid toen ik in Juni 1999 de Virginia ANG bezocht. Ik heb daar 2 dagen doorgebracht op Richmond, en pas toen ik weer weg was viel ineens het kwartje dat dit dus DE Pete Bonanni was! Hele toffe vent!

Afbeeldingslocatie: http://www.koala.demon.nl/Falcon4/PBonanni.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.koala.demon.nl/Falcon4/F-16C_86223VA.jpg

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op Friday 16 March 2001 23:31 schreef tazzman het volgende:

[..]

[afbeelding]
Ja, hij staat ook in het boek. Hij lijkt een beetje op een jonge uivoering van Wubbo Ockels zo op die foto :D

Pagina: 1