Toon posts:

Full . MTS avcHD van sony cam, op lcd via laptop of pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft ervaring met het afspelen van de pure .mts bestanden die afkomstig zijn van b.v. de sony of Panasonic video camera's

Tot nu toe zijn mijn experimenten nog niet echt succesvol.

Via mijn 8822 medion pc (component) gaat dit redelijk maar toch een beetje schokkend.
via mijn laptop met normale monitor kabel, gaat het redelijk maar toch een beetje schokkend
Via de HP pro netbook met hdmi aansluiting van mijn werk gaat het redelijk, maar toch een beetje schokkend

Via een media player (Ik heb er eentje getest waarvan men reclame maakte dat dit apparaatje avcHD bestanden zou afspelen), is op een complete mislukking uitgelopen.

Via de videocamera zelf, werkelijk schitterend!!!!!!

En dit moet dan toch ook mogelijk zijn via een pc?

Vraag:

Wie weet of b.v. een nieuwe grafische kaart met hdmi uitgang in mijn bestaande pc de oplossing is?
Of moet ik maar een ultra gaming laptop aanschaffen ?

Kort om alle tips zijn welkom!

p.s.
ik gebruik power dvd, want dit programma ondersteund ook avcHD bestanden.
Ik kan ook in power dvd de hardware acceleration inschakelen van de N-vidia gr.kaart
maar dit is ook niet de oplossing.

Grz. Cees

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Speel je je video bestanden direct van het geheugen van je cam?
Dan zou het best eens aan die verbinding kunnen liggen.
probeer eerst eens de bestanden op je laptop te zetten en dan vanaf de hardeschijf af te spelen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is dus precies wat ik al deed, en het mooie van powerdvd is dat je een lijst van content achter elkaar laat afspelen.

Wat ook wel heel aardig lukt, is de bestanden renderen naar DivxHD, want op die manier kan ik de bestanden ook afspelen via dlna op mijn samsung Scherm.
Echter gaat er wel heel veel tijd inzitten om alle bestanden te renderen en bovendien ga je toch wel kwaliteit verschil zien.

Ik heb overigens een stukje film van internet wat wel zeer scherp is (en zonder schokken), ik ga eens kijken wat voor een codec daarop toegepast is en dan kijken of mijn bestanden ook op die manier te renderen zijn.

Ik vraag me af of er meer mensen zijn die met dit bijltje gehakt hebben, of wil ik soms te veel?

Gr. Cees

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
AktiveHate schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:04:
Speel je je video bestanden direct van het geheugen van je cam?
Dan zou het best eens aan die verbinding kunnen liggen.
probeer eerst eens de bestanden op je laptop te zetten en dan vanaf de hardeschijf af te spelen.
Wij hebben ook een Panasonic camera en de USB-aansluiting is te traag om full-HD filmpjes rechtstreeks af te spelen vanaf de camera. Kopieer ze eerst naar de harde schijf van jouw laptop of pc en het probleem is opgelost. Bij de camera zit software om de filmpjes om te zetten en af te spelen.

Het is dus geen probleem van ene codec, maar gewoon dat de USB-verbinding te traag is om de data van het MTS-bestand af te spelen zonder schokken. Dit kun je ook testen door een opname te maken met de camera op de laagste resolute en de laagste bitrate. Je zult zien dat het dan wel goed gaat.

[ Voor 19% gewijzigd door L.N. op 18-01-2011 09:20 ]