Draadloos + kabelinternet mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• smekkel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-01 16:39
Zoals dit topic al aangeeft kamp ik met de volgende vraag.

Is het mogelijk mijn vaste pc te laten draaien op kabelinternet terwijl ik voor mijn iPad draadloos internet installeer?

Zo ja, wat moet ik aanschaffen om dit voor elkaar te bakken.

Groet Shivius (op account van vriend Smekkel)

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Een wireless routertje is wel gemakkelijk :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• smekkel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-01 16:39
Kan ik dan de kabel ook ingeplugd houdennof is het de ene mogelijkheid of de andere?

Verwijderd

Nee, allebei. Vaste pc via kabel en ook een draadloze verbinding.

Verwijderd

Het ligt eraan wat je al hebt,

Is er momenteel een internet abonnement aanwezig? zo ja, welke?
Heb je hier een modem bij gekregen? zo ja, welke?

Als dit modem een draadloze functie heeft, een meerdere LAN-poorten. Dan kun je meteen beginnen.

Heb je een modem met 1 LAN- poort (of lees ethernet poort) dan kan hier een router op aangesloten worden
Schaf deze aan.

voor mijn voorbeeld neem ik een goedkoop exemplaar van Sitecom.
Als deze is aangesloten (kabel van Modem -> Router) dan kun je 1 van de 4 LAN-Poorten gebruiken voor de bekabeld aangesloten PC.

Op de PC kun je het draadloze internet instellen, Dit doe je door via je webbrowser naar het Gateway adres van je Router te gaan. dus in de adresbalk typ je: 192.168.0.1 (sitecom)
Dan wijzig je het volgende. SSID(netwerknaam) en de beveiligingssleutel(pre-shared key)

Daarna zoek je je eigen verbinding op, op je Ipad. En je verbind met je eigen SSID (netwerknaam) en voert je beveiligingssleutel in (pre-shared key).

Vragen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2011 02:22 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-02 15:15

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik zou deze post eens doornemen :)
Hoe deel ik Internet ?

Je hebt dan inderdaad een draadloze router nodig. Of een Wireless Access Point. Maar dat ligt er een beetje an wat je huidige situatie is. Zit jij met je PC rechtstreeks op het modem aangesloten of niet?
Zo ja: --> Dan heb je een draadloze router nodig. Zie http://tweakers.net/pricewatch/cat/662/wlan-routers.html voor een aantal mogelijkheden
Zo nee: --> Dan zit er waarschijnlijk al een router tussen. Dan zou je dat type router eens op moeten zoeken, want wellicht heb je al een draadloos netwerk zonder dat je het weet.
Pagina: 1