Hoe krijg ik mijn TV & PS3 geluid op m'n Home Cinema ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

ik heb thuis de volgende opstelling staan:
  • Humax IHDR 5050c
  • Playstation 3
  • Philips 42 PFL 7404
  • Philips HTS 5560
nu heb ik mijn koptelefoon aansluiting van de TV van een 3,5mm Jack naar een Tulp aansluiting naar m'n Home Cinema. Het geluid is goed alleen zit er een vertraging in, op het eerste zicht valt het mee maar hoe langer je er op let hoe irritanter het word :(

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:01

RnB

Via HDMI? Ik heb je set even snel opgezocht en ik zie dat ie een HDMI aansluiting heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:08
De humax kan volgens mij met een HDMI kabel naar de home cinema set? Evenals de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RnB schreef op maandag 17 januari 2011 @ 20:51:
Via HDMI? Ik heb je set even snel opgezocht en ik zie dat ie een HDMI aansluiting heeft.
Hoe krijg ik dan het geluid van m'n Humax, PS3 en m'n PC allemaal via de Home Cinema ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 13:00
Als ik de specs opvraag van alle apparaten die je hebt, hebben ze allemaal één of meerdere HDMI-aansluiting(en).
Je kunt ze dus allemaal middels HDMI-aansluiten, ben je direct klaar.

[spuit 11]

[ Voor 3% gewijzigd door cOOlrUnnINgs op 17-01-2011 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:15

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 20:49:Het geluid is goed alleen zit er een vertraging in, op het eerste zicht valt het mee maar hoe langer je er op let hoe irritanter het word :(

Heeft iemand hier een oplossing voor?
De TV op game-mode zetten indien die aanwezig is of anders alle beeldverbeteraars handmatig uitzetten. Deze stukjes software zorgen namelijk voor de meeste vertraging: beeld en geluid worden tegelijk verzonden en komen tegelijk aan. Echter doet de TV nog wat met het beeld waardoor dit later pas te zien is. Naar mijn weten hebben Philips en Sony de meeste delay met 200 ms en dat is inderdaad flink.

Enige typische is dat de koptelefoonuitgang van een TV in 99,9% van de gevallen gesynced is met het beeld. Dus je zou geen delay mogen hebben.. Er zijn overigens wel mooiere manieren om de componenten aan elkaar te koppelen, want nu haal je maximaal 2.0 geluid uit de set.
cOOlrUnnINgs schreef op maandag 17 januari 2011 @ 20:54:
Als ik de specs opvraag van alle apparaten die je hebt, hebben ze allemaal één of meerdere HDMI-aansluiting(en).
Je kunt ze dus allemaal middels HDMI-aansluiten, ben je direct klaar.
Waar halen jullie allemaal die HDMI-ingangen vandaan? De HTS5560 heeft maar één HDMI poort en dat is een uitgang...

Uit de manual:
Connectiviteit
  • Aansluitingen aan de voor- en zijkant:
    Hi-speed USB, MP3-lijningang
  • Aansluitingen aan de achterkant:
    AUX-ingang,
    Component Video-uitgang, Composiet videouitgang (CVBS), Digitale coaxiale ingang, Easy-Fitluidsprekeraansluitingen, HDMI-uitgang, Stationsaansluiting, FM-antenne, LAN, Draadloze achterste luidsprekers

[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 17-01-2011 21:00 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mn homecinema heeft maar 1 HDMI aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FeaR1986 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 20:57:
[...]

De TV op game-mode zetten indien die aanwezig is of anders alle beeldverbeteraars handmatig uitzetten. Deze stukjes software zorgen namelijk voor de meeste vertraging: beeld en geluid worden tegelijk verzonden en komen tegelijk aan. Echter doet de TV nog wat met het beeld waardoor dit later pas te zien is. Naar mijn weten hebben Philips en Sony de meeste delay met 200 ms en dat is inderdaad flink.
Ik heb al die beeldverbeteraars uitgezet maar nog steeds hetzelfde probleem, het gekke is dat hij het eerst wel goed gesynced deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Connectivity
•Front/Side connections: Hi-Speed USB, MP3 Line
in
•Rear Connections: AUX in, Component Video
output, Composite video (CVBS) output, Digital
coaxial in, Easy-Fit Speaker Connectors, HDMI
output, Dock connector, FM Antenna, LAN,
Wireless Rear Audio

Dus coaxial in en analoog in. Dan kun je je PS3 alleen met een optical>coaxial aansluiten en je PVR dan analoog. Ik neem even aan dat de set wel alle inputs mixed over de HDMI uit, maar dat staat ongetwijfeld in de handleiding.

edit: met Fear dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
  • Laatst online: 11-09 13:00
Die had ik even gemist. Dan wordt het wel wat lastiger...
Pagina: 1