Airport Express in bestaand bedraad netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
Zal eerst de situatie uitleggen:
Heb een kabelmodel en deze zit aangesloten op een wireless N router. Op de slaapkamer heb ik niet zo'n goed wireless bereik op mijn iPhone en iPad. Ik heb een ethernet kabel door de slaapkamer lopen.

Is het ook mogelijk om de airport als volgt te kunnen gebruiken:
Ethernetkabel in de Airport drukken en deze dus als accespoint gebruiken. Dat kan heb ik gelezen, maar wat ik wil is dat hij zich voordoet als een soort extender en dat ik mijn wifi netwerk houd. Ik wil dus niet elke keer op mijn iPad/iPhone een ander netwerk aanklikken als ik naar de slaapkamer toe ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dat kan 'ie. Sterker nog, daarvoor hoeft er geeneens een draadje te lopen, hij kan ook het Wifi-signaal van hetzelfde netwerk versterken. Een stopcontact is dus voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Reverb_ schreef op maandag 17 januari 2011 @ 20:26:
Zal eerst de situatie uitleggen:
Heb een kabelmodel en deze zit aangesloten op een wireless N router. Op de slaapkamer heb ik niet zo'n goed wireless bereik op mijn iPhone en iPad. Ik heb een ethernet kabel door de slaapkamer lopen.

Is het ook mogelijk om de airport als volgt te kunnen gebruiken:
Ethernetkabel in de Airport drukken en deze dus als accespoint gebruiken. Dat kan heb ik gelezen, maar wat ik wil is dat hij zich voordoet als een soort extender en dat ik mijn wifi netwerk houd. Ik wil dus niet elke keer op mijn iPad/iPhone een ander netwerk aanklikken als ik naar de slaapkamer toe ga.
Dat kan. Ethernetkabel erin prikken en het ding dezelfde netwerknaam en beveiligingsinstellingen geven als je andere access point.

Draadloos extenden is geen geweldig idee, daarmee gooi je de helft van de toch al kleine bandreedte weg namelijk.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Delerium schreef op maandag 17 januari 2011 @ 20:28:
Dat kan 'ie. Sterker nog, daarvoor hoeft er geeneens een draadje te lopen, hij kan ook het Wifi-signaal van hetzelfde netwerk versterken. Een stopcontact is dus voldoende.
Maar met een ethernetkabel erin heb ik vast een sterkere verbinding? En maakt dan ook geen 'eigen wifi netwerk'?

Maar zonder ethernetnet kabel maakt ie dus verbinding met het bestaande 'zwakke' wifi verbinding en versterkt het ook nog?. Krijg ik dan geen nieuwe ssd?? Wil dus absoluut niet elke keer op de iPad/iPhone naar instellingen > wifi > en dan de airport selecteren. Sorry voor alle domme vragen hoor, maar kon het niet duidelijk op internet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
CyBeR schreef op maandag 17 januari 2011 @ 20:30:
[...]

Dat kan. Ethernetkabel erin prikken en het ding dezelfde netwerknaam en beveiligingsinstellingen geven als je andere access point.
Dan schakelt je iPad/iPhone naadloos over? Kan ik ook net zo goed een acces point kopen, nietwaar? Die kan hetzelfde. Is ook goedkoper en gebruik toch niet de Airplay functie want heb op de slaapkamer een Apple Tv 2G

[ Voor 22% gewijzigd door Reverb_ op 17-01-2011 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-10 22:22

Kraz

Saving the world

Reverb_ schreef op maandag 17 januari 2011 @ 20:33:
[...]

Dan schakelt je iPad/iPhone naadloos over? Kan ik ook net zo goed een acces point kopen, nietwaar? Die kan hetzelfde. Is ook goedkoper en gebruik toch niet de Airplay functie want heb op de slaapkamer een Apple Tv 2G
De Airport Express kan geconfigureerd worden als een repeater. Hij pakt het huidige draadloze netwerk op en zend deze nog een keer uit.
Wat jij wil kan dus perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
kraz247 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 21:42:
[...]

De Airport Express kan geconfigureerd worden als een repeater. Hij pakt het huidige draadloze netwerk op en zend deze nog een keer uit.
Wat jij wil kan dus perfect.
Kijk dat moet ik hebben. Morgen ff ophalen, kom er vast wel uit om hem als repeater te configgen. Zo niet, doe ik weer een beroep op jullie :)

Thnx alvast iedereen voor jullie snelle berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty_6000
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11-2020
CyBeR schreef op maandag 17 januari 2011 @ 20:30:
[...]

Draadloos extenden is geen geweldig idee, daarmee gooi je de helft van de toch al kleine bandreedte weg namelijk.
Ik zou bovenstaande doen, airport express zelfde wireless instellingen geven als de bestaande router en gaan met die banaan. Je wireless device zoekt zelf het sterkste accespoint en schakeld automatisch over.

-=Mijn PC Specs=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-07 19:32
Smarty_6000 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:48:
[...]

Ik zou bovenstaande doen, airport express zelfde wireless instellingen geven als de bestaande router en gaan met die banaan. Je wireless device zoekt zelf het sterkste accespoint en schakeld automatisch over.
Het netwerk extenden gaat toch alleen als je Airport Extreme hebt...?
Zie ook: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=108038#1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Reverb_ schreef op maandag 17 januari 2011 @ 20:33:
[...]

Een airport express is een access point. Met wat extra functies.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 10:16

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

JanvdVeer schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:31:
[...]

Het netwerk extenden gaat toch alleen als je Airport Extreme hebt...?
Zie ook: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=108038#1
Maar er staat ook:
If it is set up as a WDS remote or relay station, it can bridge the wireless network to wireless clients (or "wirelessly extend" the range of the network).
en voor wired:
If you have an existing wired network, it can bridge this network to wireless clients.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-10 20:03
Ik kreeg het hier niet voor mekaar om m'n AirPort Express het netwerk van onze Fritzbox 7170 te laten uitbereiden door middel van WDS, nu functioneerd hij dus alleen maar om verbinding te maken met de printer en om te gebruiken met AirTunes.
Er stond ook al een AExtreme in de planning, dus hiermee zal het geen probleem moeten zijn..
Pagina: 1