Toon posts:

Problemen met externe disk via USB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Samsung BRay speler met USB ingang.
Daar kan ik een externe schijf aanhangen om de foto's, films of audio af te spelen.
Ik heb een kleine 120GB USB disk NTFS geformateerd en die doet het zonder problemen.
Deze werd te klein dus hing ik er een 500GB Western Digital ook via USB aan ook NTFS maar deze ziet hij niet. In de handleiding staat dat USB wel wordt ondersteund maar externe HDD niet.
Hoe kan ik dat omzeilen?

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-02 16:00
En bij andere USB poorten doet ie het wel? USB poort levert niet genoeg spanning?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:18

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Zeker weten dat die kleine disk op NTFS geformateerd was en niet op FAT32? Lang niet elk apparaat kan NTFS lezen, dus dat zou een verklaring kunnen zijn.

Als de externe 500 GB het wel doet op de PC, dan zal de USB poort van de Bluray waarschijnlijk ook wel genoeg stroom kunnen leveren. Hoor je de HD wel gaan draaien?

Welk type Bluray is het? Misschien kunnen we dan in de specs zien of hij wel NTFS ondersteund.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Allebei de disken zijn NTFS geformateerd. Alleen de kleine 120GB maakt gebruik van de voeding via de USB kabels en de 500GB werkt met een externe voeding. Nu staat er in de beschrijving dat de BluRay speler wel USB disks ondersteund maar geen externe HDD.
Dus omdat die 120GB ook de voeding van de BRay pakt, ziet hij hem ws. gewoon als een USB stick...