Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 11:01

Arethusa

Niet die server

Topicstarter
Vanmiddag heb ik getracht via de allernieuwste versie (vers via de Samsung website gedownload) van het Samsung programma Kies mijn Samsung Galaxy S telefoon met Nederlandse Android versie 2.2 te upgraden naar Android versie 2.2.1. Wegens technische problemen (een niet telefoon gerelateerde BSOD op mijn pc) is dit mislukt en is mijn telefoon onbruikbaar. Momenteel zie ik een telefoon icoon->geel driehoekje->PC icoontje op mijn telefoon staan.

Deze telefoon kwam bij een verlening van mijn HI KPN abonnement afgelopen september en is volledig stock (geen andere roms e.d geinstalleerd).

Mijn telefoon heeft niet de beschikking over de zogenaamd 3 knops methode. Je zou via VOL UP + HOME + Power on in de recovery modus kunnen komen en via VOL DOWN + HOME + Power on in de download modus. Dit alles heeft geen effect. De telefoon gaat heel even op zwart en komt dan weer terug met telefoon icoon->geel driehoekje->PC icoontje op het beeld.

Ook als je de batterij eruit haalt er en weer in stopt komt hij meteen met bovenstaande icoontjes.

Ook heb ik geprobeerd om via adb (onderdeel van de Android SDK) de telefoon in recovery modus te krijgen. Ik krijg adb wel geïnstalleerd op mijn Windows XP Pro machine maar als ik het commando adb devices uitvoer dan krijg ik:"List of devices" en verder niets. Mijn telefoon wordt niet gevonden. Samsung Kies heb ik geheel uitgeschakeld inclusief de tray agent.

Ik heb ook getracht om het toestel in Odin te krijgen (via informatie uit Androidworld.nl) maar daarin wordt hij niet zichtbaar. Odin toont niet te melding "Added" links onderin het scherm zoals volgens de informatie zou moeten.

Momenteel heb ik even geen ideen meer over wat ik zelf nog zou kunnen proberen en vroeg me af of er hier nog mensen waren die me kunnen helpen.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mallept
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-08 15:22
volgens mij moest de reset anders..

ff zoeken

edit: sorry dat is op de desire, goed lezen is ook een vak.... 8)7

[ Voor 43% gewijzigd door mallept op 17-01-2011 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:49

nFo

Batterij eruit halen en opnieuw starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

Topicstarter
Ik heb de batterij een half uur lang uit het toestel gehad. Het heeft geen effect. De icoontjes blijven zichtbaar vrijwel direct na het aanzetten van de telefoon. Ik zie ook geen Samsung boot logo's e.d, wat overigens ook wel logisch is.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

Topicstarter
Dat ziet er interessant uit. Die plug is eigenlijk niets meer dan micro usb kabel waar de kabel zeg maar van afgeknipt is? Ik kan uit de filmpjes niet goed opmaken hoe dat dingetje in elkaar steekt.

[ Voor 36% gewijzigd door Arethusa op 17-01-2011 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:45

Zorian

What the fox?

Arethusa schreef op maandag 17 januari 2011 @ 21:55:
Dat ziet er interessant uit. Die plug is eigenlijk niets meer dan micro usb kabel waar de kabel zeg maar van afgeknipt is? Ik kan uit de filmpjes niet goed opmaken hoe dat dingetje in elkaar steekt.
Lijkt erop dat hij de kabel eraf geknipt heeft, een weerstandje met 301K OHM tussen pin 4 en 5 heeft gesoldeerd, en dat moet de telefoon in een downloadmodus zetten als ik het goed zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

Topicstarter
Inderdaad, in dit filmpje kun je het goed zien http://www.youtube.com/wa...28Sy9p81U&feature=related. Ik zal eens kijken of ik ergens op het net zo'n dingetje vinden kan. Heeft iemand ervaringen met deze unbrick methode?

[ Voor 47% gewijzigd door Arethusa op 17-01-2011 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen ervaring mee, maar ik denk dat dit je enige optie is (behalve op laten sturen :P)
En zo moeilijk is het niet om dit te bouwen, ff een plugje en weerstandje kopen en de boel aan elkaar solderen.
Misschien wil de electronica winkel dit zelfs wel voor je solderen aangezien het maar 10 seconden duurt om te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

Topicstarter
Dat is waar, ikzelf ben niet electrisch aangelegd maar ik werk wel in een bedrijf waar 90% van de werknemers electricien is (ben zelf programmeur). Even ergens een kabeltje regelen en ik denk dat we er wel gaan komen.

[ Voor 50% gewijzigd door Arethusa op 17-01-2011 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:00
Toevallig zag ik vandaag deze advertentie in de pricewatch staan. Wellicht heb je er iets aan.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

Topicstarter
Bedankt voor de tip, ik zal eens contact met hem opnemen. Middels die micro usb stick en de juiste software en handelingen moeten we er wel komen lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

Topicstarter
Middels de USB jig en een tutorial heb ik mijn telefoon weer tot leven kunnen wekken.

Pagina: 1