verschil onderling cat5e utp in kwaliteit?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Om een thuisnetwerkje uit te breiden ben ik op zoek naar netwerkbekabeling.

CAT5e lijkt me prima te voldoen in de behoeften, en omdat ik flink wat meters nodig heb is dit ook goedkoper.

Als je echter het aanbod gaat vergelijken zijn er soms forse prijsverschillen.

Bijvoorbeeld deze rol van 305 meter bij een Duitse handelaar op Ebay

versus

Cat. 5e UTP installatie kabel, Grijs, doos 305m bij netwerkwinkel.com

Het verschil is maar liefst 50 euro of de helft! Dat is best veel geld.

Vandaar mijn vraag: wordt er bijvoorbeeld bij de Duitse aanbieding gebruik gemaakt van een goedkopere mantel o.i.d, of zijn de verschillen minimaal en zal je dit toch niet merken in praktijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOYS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-06 16:08

TOYS

Zeg ik nie!!

Ik denk dat het weinig uit zal maken. De buitenmantel is niet erg van belang zolang deze gewoon op een normale route ligt.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je het zeker wil weten, vraag de verkopende partij voor een duidelijke foto van de EIA/TIA certificering. Dan weet je zo goed als 100% zeker dat de kabel doet wat 'ie moet doen over de maximale lengte/specificatie van Cat 5e.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 20:24

Aapje

Opel-beun
http://www.yagoda.nl/100m-netwerk-kabel-p-2672.html

Koop ik altijd, 100 meter voor 20 euro. UTP stekkertjes van dealextreme 100stuks A 8 euro..

Trek er vaak genoeg 122MB/s overheen dus, ik ga er vanuit dat 't goed spul is... Kan wel adviseren om deze kabel niet buitenshuis te gebruiken... De mantel is niet al te beschermend.

@ebay link: 25,- euro verzendkosten naar NL...

[ Voor 7% gewijzigd door Aapje op 18-01-2011 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Het probleem zit er hem een beetje in dat ik ook enkele kabels buiten wil laten lopen.
Een stevige mantel is dan wel meegenomen.
Al valt het ook te overwegen om deze te beschermen middels een isolatiebuis? Kan ik meerdere ook nog meteen mooi groeperen.

Je hebt ook speciale buitenkabel las ik, maar aan prijzen van +- 1 euro per meter kan je 6x die utp van op ebay leggen, dan probeer ik dat wel eerst :)

Hoe kom je trouwens aan 25 euro verzendkosten, komt dat erbij als je probeer af te rekenen o.i.d? In de tabel bij productbeschrijving staan de verzendkosten maar aan 5 euro?

edit: gelijk maar even een mailtje naar die ebay verkoper gedaan, weten we het meteen.

[ Voor 7% gewijzigd door sloth op 18-01-2011 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 16:26
apart, als je nederland kiest bij Bereken verzendkosten, is het €25 idd, maar bij de beschrijving staat inderdaad €5. Even mailen dus als je het daar wilt kopen, om te kijken wat je meot betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:03
Houd er ook rekening mee dat de kabel op ebay een patch kabel is.
Lekker soepel, maar minder geschikt voor de bekabeling in huis, wel ideaal om patchkabels van te maken.

Je andere link is wel solid kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denwilly
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 09:48
Ben zelf ook op zoek naar wat netwerkkabel.
Maar waarom neem je cat5e en geen cat6, er is bijna geen verschil meer in prijs.
Weet iemand hier soms een goede winkel in Belgie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Waarom geen cat6?

-Duurder (waar kan jij cat6 vinden aan dezelfde prijzen als cat5e?)
-Voorlopig is je storage / nic / bus toch de beperkende factor qua snelheid bij gigabit, waarom dan in dubbel zo dure kabel investeren die je relatief makkelijk kan vervangen mocht na 5 jaar gigabit toch een bottleneck vormen?
-Ik ga een heel aantal hosts (denk bijvoorbeeld aan IP phones) aansluiten die max 10 tot 100mbit ondersteunen, wat moet je dan met bedrading die tot 40gbit aankan?
-Walloutlets, patchpanels en zo meer moeten dit ook ondersteunen, wat ze vaak niet doen, en zijn ook prijziger
-Het is al vaak hier gepost dat gigabit met cat5e prima snelheden haalt
bij een nieuwbouw project zou ik wel meteen cat6 aanleggen, dat haal je er wel uit, in mijn situatie gaat het slechts om opbouw voor een tijdelijke periode

Je zegt dat je nog 'goede winkels' zoekt in België, maar ik zag net dat alle winkels in deze thread ook gewoon (gratis!) naar België verzenden? :S

[ Voor 8% gewijzigd door sloth op 18-01-2011 22:58 ]

Pagina: 1