[Win7] Hoe dit rechtermuisknop menu te verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik werk erg veel in Windows met het toetsenbord en maak regelmatig een nieuwe map aan, om de directory structuur van mijn bestanden netjes te houden. Dit is rechtermuisknop, 2x pijltje omhoog, pijltje naar rechts en enter.

Op de computer van mijn ouders werkt dit echter niet, omdat zij een ander rechtermuisknopmenu hebben.
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/3482g3l.jpg

Hoe zorg ik ervoor dat ik van deze vervelende knoppen afkom in het rechtermuisknop-menu? Ik snap sowieso niet dat mensen het mogelijk hebben gemaakt om met 1 klik de computer in standby te zetten of uit te schakelen. Als er iets is wat ik niet per ongeluk wil doen (is me vaak gebeurd), dan is het dat wel.

Engelse & Nederlandse Windows was precies hetzelfde. Windowsknop+U is op Nederlandse versie 'Uitvoeren' en op Engelse versie Shut Down, heerlijk als je even op een Engelse windows zit met 20 vensters open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-10 23:03
Weet niet in welk scherm dat is, maar als je nou toetsenbord snelkeuze's gebruikt, ben gelijk van het andere probleem van per ongeluk afsluiten af: <ALT>,<F>,<W>,<F>.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoppie426
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-12-2023
Is waarschijnlijk omdat die Windows geïnstalleerd is vanaf een warez-versie (illegaal dus): Windows 7 RTM Ultimate Pliek 32/64bit NL Unattended Oktober 2010.

Die bevat onder andere deze wijziging:
;==============================================================================
;====== Rechtermuis Shell toevoegingen voor Bureaublad en vrije ruimte van Folders ======
;==============================================================================

;"Prullenbak legen" in rechter muis knop intergreren:
;"PC Afsluiten in rechter muis knop intergreren:
;"PC Standby" in rechter muis knop intergreren:
;"PC Herstarten" in rechter muis knop intergreren:
;"PC Afmelden" in rechter muis knop intergreren:
Kijk hier eens hoe je deze kan weghalen: http://www.makeuseof.com/...rom-the-right-click-menu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

chronoz schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:52:
Engelse & Nederlandse Windows was precies hetzelfde. Windowsknop+U is op Nederlandse versie 'Uitvoeren' en op Engelse versie Shut Down, heerlijk als je even op een Engelse windows zit met 20 vensters open.
offtopic:
Als je het nu gelijk goed geleerd had: Winkey+R werkt zowel op NL als EN hetzelfde.

Lijkt me een duidelijk gevalletje van toch maar eens normaal aan je software te komen zodat je ook niet voor onaangename verrassingen komt te staan trouwens.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device