Toon posts:

Probleem met online aankoop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje terug, in december, om precies te zijn, heb ik een product(jas) gekocht via het internet. Ik probeer altijd voorzichtig te zijn met dit soort dingen, ik heb van tevoren gekeken naar de rating van de verkoper en die leek toch wel goed. Toen heb ik toch besloten om het product te bestellen.

Voor het betalen heb ik alles met de verkoper besproken, onder andere dat hij het zou versturen met DHL(tnt heeft meestal problemen met de douane).
Na de betaling stuurt hij mij echter een tracking code voor TNT. Dus ik volg het product via internet, en zie na een paar dagen dat het pakketje is ingenomen bij de douane op aanvraag van de verkoper.
Uiteraard heb ik direct contact opgenomen met de verkoper, die nogal raar deed : "geef me eerst een goede rating, dan stuur ik het nog eens op via DHL". Toen ik zei dat ik hiermee niet akkoord kon gaan, heb ik hem een tijdje niet gesproken.
Maar ik dacht he, ik heb mey PayPal betaald, met de "kopersbescherming". Dus ben ik een geschil gestart.
Na een paar dagen zonder antwoord, heb ik die veranderd in een claim.

PayPal heeft contact opgenomen met de verkoper en die stuurde mij opeens een tracking code voor een DHL-pakketje. Ik had al ik gedachten dat de verkoper iets in zijn schild voerde, omdat hij zei dat ik de PayPalclaim nu wel kon annuleren. Dit heb ik niet gedaan.

Vandaag is het pakketje aangekomen, en ja hoor, het bevat geen jas maar een (goedkope) broek.
Aan het PayPal geschil kan ik deze vordering niet toevoegen, ze wachten nu op reactie van de tegenpartij.

Ik heb wel duidelijk bewijs van de DHL-verpakking, daarop staat dat de inhoud gecontroleerd is door een medewerker van DHL. Er staat op dat het een broek bevat.

Mijn vraag is nu, zal ik de verkoper de broek nu terug moeten sturen, op eigen kosten(wanneer PayPal ziet dat hij een ander product heeft verstuurd dan verwacht)? Deze kosten zullen waarschijnlijk een groot percentage van het aankoopbedrag zijn.

Of kan ik het ook op een andere manier aanpakken, door bijvoorbeeld te zeggen dat ik helemaal niks heb gekregen? Zodat die kosten mij bespaard blijven?

Kan iemand mij aanraden wat ik nu het beste kan doen?

Alvast bedankt

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:15

-d-

Hoe heb je betaald met PayPal? Credit Card of Bank/Saldo op Paypal account?

Verwijderd

Topicstarter
Het geld werd rechtstreeks van mijn bankaccount afgeschreven via PayPal.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-01 16:37
Ik zou even niks melden richting verkoper, daarnaast zou ik gewoon het antwoord van Paypal afwachten.
Dat je een broek hebt gekregen moet je nog maar even voor je houden.

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
Tegen de verkoper heb ik dit al aangekaart(van de broek), tegen PayPal niet. De verkoper zal waarschijnlijk de tracking code van het DHL-pakketje doorgeven aan PayPal als bewijs voor verzending.

Verwijderd

Topicstarter
Update :

De verkoper heeft PayPal nu de tracking nr van de broek gegeven(zoals ik al vermoedde dat hij zou doen).

PayPal :
De verkoper heeft gereageerd op ons verzoek om volginformatie. We hebben de volginformatie nog niet ontvangen maar wilden u dit toch even laten weten.

* Volgnummer: ***
* Vervoerder: DHL

Wat nu?

Als u het object nog steeds niet heeft ontvangen, hoeft u niets te doen. We zullen de informatie bekijken die is ingediend door de verkoper, en als er nieuwe ontwikkelingen zijn nemen we contact met u op.
Wat kan ik nu het beste doen? Reageren of niet?
De tracking code geeft alleen informatie over de stad waarheen het pakketje is verzonden, en dus niet mijn adres. Ook is er niet voor het pakketje getekend door mij, maar iemand anders.

Als ik nu tegen PayPal zeg dat ik een broek heb ontvangen, zou ik dit waarschijnlijk terug moeten sturen, de kosten hiervoor zullen een groot deel van het aankoopbedrag zijn. Dus dat zou jammer zijn.

Of kan ik gewoon beweren dat ik helemaal niks heb ontvangen?

Heeft iemand hier ervaring mee?

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

waarom zo moeilijk?

Zeg tegen paypal:
- dat je het gekochte product niet hebt ontvangen. (eventueel wel een broek)
- de traceercode zegt je helemaal niets :? / Dat is iets heel anders dan ik hier op mijn pakketje heb hoor :?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik zeg dat ik de broek heb ontvangen, zou ik die dan terug moeten sturen?

En kan PayPal op een of andere manier met de tracking code het adres achterhalen waar het naartoe is gestuurd?

En denken jullie dat de verkoper een bon of dergelijke heeft waarop mijn adres staat?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2011 15:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had gewoon via email aan PayPal gevraagd wat ik kan doen in mijn situatie en kreeg als antwoord dat buiten marktplaats en Ebay alleen 'niet-ontvangen' claims worden geaccepteerd.
Dus bij claims waarbij het gaat om een object dat je hebt ontvangen dat niet aan de verwachtingen voldoen, en die buiten marktplaats/ebay is gekocht, kent PayPal geen hulp toe.

Nu krijg ik voor mijn claim de mogelijkheid de reden van de claim van 'niet ontvangen' te veranderen in 'niet als beschreven'.
Vandaag heeft paypal naar de verkoper een email gestuurd, waarschijnlijk om te vragen naar aanvullend bewijs over verzending. Weet iemand of je bij verzending via DHL een bewijsje krijgt die hij kan gebruiken?

Zal ik Paypal nu vertellen dat hij mij een waardeloze broek heeft opgestuurd of zal ik gewoon niks doen en afwachten?
Iemand ervaring?

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:47

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Een broek sturen in plaats van een jas vind ik niet vallen onder de noemer "'niet als beschreven", daarbij stel ik me voor dat de kleur van een artikel anders is of iets dergelijks.
Voor hetzelfde geval ontvang je 10 pakjes per dag, hoe weet jij dan dat die broek het pakje voor moet stellen waar de jas in hoort te zitten.

Jouw bestelde jas is er niet, punt. Dat je ongevraagd een broek hebt ontvangen is een tweede probleem waar je je later mee bezig kan houden... of niet.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Verwijderd

Was de broek wel gewassen :) Lijkt me puure oplichterij.... geld terug vorderen via Paypal dus en niks meer met de verkopen doen in de toekomst!

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:24

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Je schreef:
Ik heb wel duidelijk bewijs van de DHL-verpakking, daarop staat dat de inhoud gecontroleerd is door een medewerker van DHL. Er staat op dat het een broek bevat.

Het is dus overduidelijk aangetoond dat je NIET de bestelde jas hebt gekregen maar iets wat geen vervanging voor het bestelde is.

Ga eens flink googlen naar de verkoper, en op iedere verkoopsite hem even goed negatief in de publiciteit zetten. En hem bang maken door te melden dat je aangifte zal doen bij de politie, *snip* dit is niet de bedoeling
Dit soort types gaan ervan uit dat je het opgeef en laat gaan, dan is hij binnen. Laat zien dat je niet opgeef. Laat hem merken dat je hem stevig aan ga pakken, via de manier waarop je nu doe maar ook via minder nette manieren....... het zijn vaak jongens met een grote bek maar als het erop aan komt schijten ze zeven kleuren en wellicht gaat hij dan overstag om van jou (voor wie hij dan bang is geworden) af te zijn.

Je bent vast niet zijn enige slachtoffer, er zijn er zat - heel veel - die het wel op z'n beloop laten gaan en dus zal hij zijn "verlies" nemen als hij merkt dat het foute boel voor hem is.........

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2011 13:52 ]

Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus de claim verloren en daarna heb ik bezwaar aangetekend tegen de beslissing.
Dat heb ik weer verloren.

In eerste instantie had ik een claim geopend als 'niet ontvangen'-claim. Nadat ik die had verloren kon ik alleen bezwaar aantekenen door de claim te veranderen in een 'niet als beschreven'-claim.

Claim verloren.

Reden : bij 'niet als beschreven' claims geldt alleen de kopersbescherming als de aankoop is gedaan via marktplaats of Ebay.

Vandaag gebeld met PayPal en verteld dat ik bewijs heb dat de verkoper mij iets verkeerds heeft toegestuurd.

Toen ik het geld namelijk overmaakte heb ik bij opmerkingen gezet dat het gaat om een jas en daarbij de link naar de advertentie gegeven.
Aangezien er op de envelop die ik heb ontvangen staat dat het om een broek gaat, zou dit toch als bewijs gezien kunnen worden.

Helaas heeft de verkoper mij verteld dat dit niet als geldig bewijs wordt gezien, omdat PayPal alleen bij marktplaats en ebay de bijbehorende advertenties kent op moment van aankoop(terwijl mijn bewijs toch erg hard is).

Mijn vraag aan jullie,
wat kan ik nu het beste doen om het geld terug te krijgen?

Praten met de verkoper gaat denk ik niet lukken.

Toch maar een brief gaan schrijven naar het PayPal kantoor in Luxemburg?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2011 16:38 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-01 15:51
Kun je iets duidelijker in je verhaal zijn? Dit klinkt allemaal erg verstrooid. Waar heb je het item nu gekocht? Via PayPal op eBay of Marktplaats of ergens anders? Mocht het niet bij een van beide zijn, denk ik toch echt dat je er met de verkoper zelf uit moet komen.

Verwijderd

Tsja, ik denk niet dat je het als "niet als beschreven" moeten zetten. Als de verkoper dan een verzendbewijs overlegt, overleg jij het bewijs dat die zending over een ander artikel ging (aangezien dat bevestigd was). Dat had de positie makkelijker gemaakt om te kunnen zeggen dat je wel iets hebt ontvangen, maar niet het gekochte product.

Ik zou inderdaad even contact opnemen met paypal via andere weg, want wat ze feitelijk zeggen is dat een lege envelop ook gezien wordt als levering. Als je een kopersbescherming biedt, schept dat ook verantwoordelijkheden in wat mensen redelijkerwijs van je kunnen verwachten. Ik zou dan ook zeggen dat ze niet kunnen stellen dat een willekeurig verzendbewijs acceptabel is. Ik zou het voorbeeld van een lege envelop of een baksteen gebruiken.

Verder direct een slechte rating achterlaten uiteraard om te voorkomen dat er meer slachtoffers vallen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga dus een brief schrijven.

Iemand tips over wat ik erin MOET plaatsen?

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:38
Nou de vraag die nog niet is beantwoord. Is de Jas/Broek aangeschaft via Ebay/Marktplaats of anders want bij dat laatste heb je geen kopersbescherming.
Zelfde geld dus als je via paypal iets aanschaft via de V&A hier op de site. Als de track-trace code zegt dat het afgeleverd is en het was een lege doos dan heeft de koper pech.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

Topicstarter
klaasbram schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 21:38:
Nou de vraag die nog niet is beantwoord. Is de Jas/Broek aangeschaft via Ebay/Marktplaats of anders want bij dat laatste heb je geen kopersbescherming.
Zelfde geld dus als je via paypal iets aanschaft via de V&A hier op de site. Als de track-trace code zegt dat het afgeleverd is en het was een lege doos dan heeft de koper pech.
De vraag was al beantwoord in een van mijn eerdere reacties, maar nogmaals : het is niet aangeschafd via Ebay/Marktplaats maar via Ioffer.

Het gaat erom dat je wel kopersbescherming hebt, ook op Ioffer in geval van wanneer de verkoper niks opstuurt, wat in eerste instantie ook het geval was. Na de geopende claim verstuurde hij dus de waardeloze broek, om zo een schadevergoeding door paypal aan mij onmogelijk te maken. Voor 'niet als beschreven'-claims heeft een koper buiten Ebay/Marktplaats namelijk geen kopersbescherming.

Maar het is wel duidelijk dat de verkoper alleen wat opstuurde om de schadevergoeding te ontlopen.

Dus wil ik nu een brief gaan schrijven, iemand tips over wat er in moet?
Pagina: 1