Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:22
Beste Tweakers,

Ik heb hier een schijf liggen die in een machine heeft gezeten waar Citrix Xenserver op draaide. Die machine is helaas kapot gegaan. Nu heb ik de schijf uit die pc gehaald en aangesloten op een andere pc. Nu vind hij de schijf wel in schijfbeheer, maar ik kan er verder niks mee dan de partitie verwijderen. Logisch aangezien er een Linux bestandssysteem op staat.

Nu heb ik twee vragen hierover.

1: Is er een mogelijkheid de inhoud van de schijf te benaderen en de virtuele HDD's er uit te halen?

2: Is er een manier om de virtuele schijfbestanden die Citrix Xenserver gebruikt te openen om de inhoud er uit te halen? Ik heb hier op gezocht en lees dat dit wel mogelijk is, maar ik vind alleen maar manieren met Vmware producten.

Ik heb zelf ook al flink wat gezocht hiernaar maar ik kom eigenlijk alleen maar oplossingen tegen voor Vmware. Nu weet ik niet of dit ook met Citrix werkt, maar ik wil het graag even zeker weten voor dat ik dalijk bestanden kwijt ben.

Ter informatie: Ik heb geen backup van deze bestanden. Dit omdat er geen cruciale bestanden op staan. (Films, etc.) Maar het zou wel fijn zijn als ik deze bestanden nog terug kan halen.

Alvast bedankt !

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

VulcanRaven schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:36:
Logisch aangezien er een Linux bestandssysteem op staat.
Dan lijkt het me toch niet al te ingewikkeld meer om uit te vinden welk filesystem het is toch?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:22
alt-92 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 20:54:
[...]

Dan lijkt het me toch niet al te ingewikkeld meer om uit te vinden welk filesystem het is toch?
Dat valt nog vies tegen hoor. De Xenserver partitie is Ext3. Die kan ik benaderen. Maar de partitie waarop hij alle machines en schijven zet herkent hij niet. Ik kan ook nergens op internet vinden wat voor formaat dit is. Alleen de "systeem" partitie.

• Jackdaw
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:23
De data van de Xen schijven afhalen gaat denk ik niet lukken zonder Linux en daarnaast is het makkelijker die onbekende partitie te koppelen in Linux. Het is mogelijk je data van de Xen images af te halen door ze via loopback te mounten, op de volgende wijze: http://support.citrix.com/article/CTX116183 of als je LVM hebt gebruikt: http://support.citrix.com/article/CTX117791