Hoi hoi,
Ik ben al een paar dagen bezig een server in te stellen zodat mensen voor mijn werk foto's kunnen uploaden. Alles werkt prima (RCD, Apache/MYSQL/PHP (website), gedeelde bestanden/printers) behalve de FTP. Ik heb wel wat moeten veranderen omdat mijn ISP (telenet) alle poorten onder de 1024 blokkeert.
De FTP werkt binnen het netwerk prima. Buiten het netwerk krijg ik een error "425 Can't open data connection". Soms geeft hij ook de error "421 socket can't create socket". Ik maak intern gebruik van poort 21 en extern van poort 2121 voor de FTP. Deze staat open, gecontroleerd mbv http://www.canyouseeme.org/.
Ik maak gebruik van het programma Filezilla Server. Ik heb in windows firewall poort 21, poort 2121 en 5000 tot en met 5005 (deze zowel UTP als UDP) open gezet.(klik voor plaatje)
In de router heb ik bij virtual server poort 2121 voor public en poort 21 voor private toegevoegd, bij port forward heb ik 5000-5005 toegevoegd. (klik voor plaatje) In FileZilla server heb ik dit eveneens gedaan (klik voor plaatje). Ik heb tevens iemand buiten het internet gevraagd om te proberen verbinding te maken. Dit lukt eveneens niet.
Wat zie ik over het hoofd?!
Systeemspecificaties:
Volledige FileZilla client log:
Ik ben al een paar dagen bezig een server in te stellen zodat mensen voor mijn werk foto's kunnen uploaden. Alles werkt prima (RCD, Apache/MYSQL/PHP (website), gedeelde bestanden/printers) behalve de FTP. Ik heb wel wat moeten veranderen omdat mijn ISP (telenet) alle poorten onder de 1024 blokkeert.
De FTP werkt binnen het netwerk prima. Buiten het netwerk krijg ik een error "425 Can't open data connection". Soms geeft hij ook de error "421 socket can't create socket". Ik maak intern gebruik van poort 21 en extern van poort 2121 voor de FTP. Deze staat open, gecontroleerd mbv http://www.canyouseeme.org/.
Ik maak gebruik van het programma Filezilla Server. Ik heb in windows firewall poort 21, poort 2121 en 5000 tot en met 5005 (deze zowel UTP als UDP) open gezet.(klik voor plaatje)
In de router heb ik bij virtual server poort 2121 voor public en poort 21 voor private toegevoegd, bij port forward heb ik 5000-5005 toegevoegd. (klik voor plaatje) In FileZilla server heb ik dit eveneens gedaan (klik voor plaatje). Ik heb tevens iemand buiten het internet gevraagd om te proberen verbinding te maken. Dit lukt eveneens niet.
Wat zie ik over het hoofd?!
Systeemspecificaties:
| Moederbord: Asus P4P800 |
| Processor: Intel Pentium 4 3.0 Ghz |
| Geheugen: 2x 512 MB |
| Harddisk 1: Western Digital Raptor (WD360), 36 GB |
| Harddisk 2: Western Digital 10EARS (green drive), 1 TB |
| OS: Windows XP Professional |
| Firewall: Windows Firewall |
| Router: D-Link 635, Hardware Version: B3, Firmware Version: 2.33EU |
Volledige FileZilla client log:
Status: Adres oplossen van xx.xx.xx.xx.xx
Status: Verbinden met xx.xx.xx.xx:2121...
Status: Verbinding aangemaakt, welkomstbericht afwachten...
Antwoord: 220-FileZilla Server version 0.9.37 beta
Antwoord: 220-Welkom op deze FTP server.
Antwoord: 220-
Antwoord: 220-Zodra u van deze FTP server gebruik maakt gaat u akkoord met
Antwoord: 220-onze voorwaarden:
Antwoord: 220-%Deze dienst is alleen bedoeld voor klanten en/of contactpersonen
Antwoord: 220-van xxxxxxxx
Antwoord: 220-%FTP dient enkel gebruikt te worden voor de doeleinden waar u
Antwoord: 220-een account voor heeft gekregen.
Antwoord: 220-
Antwoord: 220-U dient te weten dat deze server op een privé verbinding is geïnstalleerd.
Antwoord: 220 Gelieve deze gastvrijheid niet te misbruiken of uw account word verwijderd.
Commando: USER XXXXXXXXXXX
Antwoord: 331 Password required for XXXXXXXXXXX
Commando: PASS *********
Antwoord: 230 Logged on
Status: Verbonden
Status: Mappenlijst ophalen...
Commando: PWD
Antwoord: 257 "/" is current directory.
Commando: TYPE I
Antwoord: 200 Type set to I
Commando: PASV
Antwoord: 227 Entering Passive Mode (84,192,195,85,19,140)
Commando: MLSD
Antwoord: 425 Can't open data connection.
Fout: Ontvangen van mappenlijst is mislukt
[ Voor 35% gewijzigd door RebornVampie op 18-01-2011 11:32 ]