Marter bijt kabels door

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Topicstarter
Gisteren ging ik een stukje rijden met m'n Rover 25, schokt hij constant op het punt dat ik moet schakelen.
Daarna op de terugweg zelfs constant aan het schokken en bokken. Vandaag bij daglicht de zaak eens bekeken en er zijn meerdere kabels doorgebeten, finaal door dan ook. Hoogstwaarschijnlijk een marter die dit gedaan heeft. Nu vind je op internet evenveel middelen tegen marters (wc blokje, gaas onder auto, inbouwapparaatje enz.) als berichten dat al die middeltjes niet werken. Wie heeft hier ook wel eens last van gehad of vaker last van? En wie heeft de gouden tip om er voor te zorgen dat dit niet nog eens gaat gebeuren? Ik ga nog kijken of het zelf te repareren valt, maar vrees voor een sleeptochtje naar de garage en dan hopen dat de rekening meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Kijk hier eens rond :)
Dat heb je gedaan, excuus. Dr moet toch iets werken, lijkt me:X

Als de marter meerdere kabels gepakt heeft: proberen uit te zoeken welke kabel-einden bij elkaar horen en dan de aders kleur op kleur doorsolderen.

[ Voor 52% gewijzigd door c0ne op 17-01-2011 16:51 ]

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

Ik heb in mijn auto altijd een WC blokje gehangen en zelf een frame gemaakt met kippengaas erover. Nooit last van gehad en ik heb ze 's morgens en 's avonds wel eens langs zien lopen. Kut beesten zijn het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Heb ook wel eens gehoord van vliegenstrips onder de motorkap. Lijkt me niet echt praktisch, maar het schijnt te werken.

Ik heb het ook eens gehad, en de reden dat die beesten beginnen te knagen is ws. het feit dat bepaalde rubbers (vooral bougiekabels) uit visolie zijn geproduceerd. Je kent 't wel, dat 'welriekende' rubber. Dat waren bij mij de enige kabels die waren aangevreten.
Remedie; andere kabels, of zo'n piepding in de buurt hangen.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:35

DropjesLover

Dit dus ->

alsjeblieft niet zo'n piepding... Die kon ik destijds gewoon horen namelijk, niet geinig elke keer als je thuis komt en die auto staat voor de deur (was ook een starsletje oid).

Bij mn ouders in t bos bij Maastricht zouden ze ook voor komen, maar er nooit last van gehad. Wel altijd 3 katten gehad, misschien dat dat hielp?
Marters zijn iets kleiner dan katten...

[ Voor 34% gewijzigd door DropjesLover op 22-01-2011 15:57 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-06 06:46

MadMan

What the....

De gemiddelde kat zal mooi uit de buurt blijven van een marter.

Ikzelf woon vrijstaand tussen een hoop velden en er zitten hier een hoop marters. Op dit moment woont er zelfs eentje onder een sloopauto die in de tuin staat.
Het enige wat ik er tegen doe is een wc-blokje in al mijn auto's hangen, naast het motorblok. Nog nooit ergens last van gehad, terwijl het hier bij sommigen na een uurtje parkeren al raak was...

De reden dat marters knagen heeft trouwens niet veel met visolie te maken. Ze doen het als ze territoriumdrang hebben en/of gefrustreerd zijn. Althans, dat zegt de wetenschap :P

[ Voor 17% gewijzigd door MadMan op 22-01-2011 16:37 ]

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Topicstarter
Tjah blijkt dat mijn nokkenassensor volledig door is, die heb ik nu eruit gehaald en ga ik proberen te laten solderen. Dealer deelde me mede dat die optie een stuk goedkoper was dan 130 E ex btw voor een nieuwe sensor.....Hopelijk lukt dat en de andere kabel dan proberen te repareren. Preventie moet ik dan maar van alles wat gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110209

Wat de beste preventie is: een raamwerk met kippengaas onder je motorruimte leggen.
De marter wil daar niet overheen lopen, dus kan 'ie niet in de motorruimte komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:42

dj_dysaster

Stoom \o/

Hier ook een poos lang last van (steen)marters gehad. Ook onder de dakpannen van de buren, onder onze auto`s etc. Uiteindelijk opgelost met een lekker lapje blauw (van de rattengif) gemarineerde kipfilet, hoewel dit niet mag omdat het beschermde dieren zijn. Hierna nooit meer last gehad van die beesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-06 23:04

Compizfox

Bait for wenchmarks

DropjesLover schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 15:55:
alsjeblieft niet zo'n piepding... Die kon ik destijds gewoon horen namelijk, niet geinig elke keer als je thuis komt en die auto staat voor de deur (was ook een starsletje oid).
In de buurt van waar ik vaak kom heeft iemand ook zo'n ding in de tuin, maar dan vooral tegen honden geloof ik. Vrezelijk irritant inderdaad, ik ben 14 en hoor dat ding luid en duidelijk. En hij gaat al af als je over de weg langs dat huis fietst |:(

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Pagina: 1