Reloop rmx-30 mixer aansluiten op pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IChaosI
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-10-2024
Hallo beste Tweakers,

Ik heb al menig topic bekeken, maar toch is het me nog niet helemaal duidelijk hoe ik mijn beoogde doel kan bereiken. Namelijk het goed aansluiten van mijn mengpaneel aan de pc.

Ik heb laatst een Reloop rmx-30 mixer aangeschaft.
De Reloop rmx-30 mixer heeft de volgende aansluitingen:
Afbeeldingslocatie: http://img222.imageshack.us/img222/8206/relooprmx30.jpg

Ook heb ik de beschikking over de volgende versterker: (JB Systems AX400)
Afbeeldingslocatie: http://img203.imageshack.us/img203/3262/jbsystemsax400.jpg
Aansluitingen:
Afbeeldingslocatie: http://img38.imageshack.us/img38/1664/jbsystemsax400rear.png

Mijn pc heeft een standaard geluidskaartje: roze, groen & blauwe aansluiting.

Ik zou het zeer op prijs stellen, als jullie me zouden kunnen vertellen welke kabels ik precies nodig heb om alles goed werkend aan te kunnen sluiten. Ook zou ik de mogelijkheid willen hebben om voor te kunnen beluisteren en te kunnen recorden(opnemen).

Als jullie misschien een snelle tekening in paint zouden willen maken, om aan te geven hoe de bekabeling moet lopen zou ik dat waarderen!

Vriendelijke groeten,
Chaos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-12-2023
Ik zou het op de volgende manier aansluiten.

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2z588yb.jpg
Klik voor groote versie

Het voorbeluisteren zou als het goed is gewoon via de mengtafel kunnen gaan.
Het geluid wat uit je PC komt gaat via CH1 en met recordsoftware kun je op de computer opnames maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-05 22:02
Ik zou mn line-in ingang (blauw) gebruiken voor opnames, niet de mic ingang (ivm gevoeligheid/ruis etc). Verder heeft RemonLP gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IChaosI
Bedankt voor de nuttige info het maken van deze afbeelding Remon!, ik ben nu al een stuk verder.

Er is alleen nog wel één ding wat ik niet begrijp, jij hebt in het plaatje staan dat ik de versterker
die cinch aansluitingen heeft (zag net overigens dat dat niet op de afbeelding stond) aan moet sluiten op de Rechter en Linker Master Balanced doormiddel van 6.3 jack plugs. Maar moet ik de versterker niet gwn doormiddel van rood/wit cinch --> rood/wit cinch kabeltje van de Master1 of Master2 ingang van de mixer naar de ingang van de versterker verbinden?

PS: ook beschik ik over een microfoon, die ik gelijk even heb uitgetest (een dynamische mic, de Shure c606).
Alleen als ik de muziek aanheb en ik praat tegelijkertijd door de mic, hoor ik mezelf heel minimaal op de achtergrond, maar als ik de muziek wegdraai en het master1 of 2 knopje hoger draai hoor ik mezelf wel goed, maar dan staat de muziek weer veel te hard als ik de fader terugzet. Is er misschien niet een bepaalde manier om je mic goed af te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04:56
kun je de mic gain niet hoger draaien op je meng paneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-12-2023
arvidbeheerder heefd gelijk. Voor opnemen kan je beter de blauwe aansluiting gebruiken.

Over het aansluiten van de mengtafel op de versterker. Als je versterker tulp aansluitingen heeft kan je inderdaad ook gewoon met de rood/wit tulpkabels je versterker aansluiten op master 1 of 2.

Wat betreft de microfoon. Ik zie dat de mengtafel de Line1 en Mic beide op CH1 heeft zitten. Je zou de pc op de line van CH2 aan kunnen sluiten en dan zoals ramonlambal al aangeeft door middel van de gain knoppen (bovenste draaiknoppen van de kanalen) de Mic wat harder en de PC wat zachter kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IChaosI
Wederom super bedankt voor alle info!

Ik heb het mengpaneel en de versterker in combinatie met de computer nu allemaal goed werkend :*)
Ik heb ook de pc in CH2 gestopt en de mic in CH1, alleen als ik wat je zegt "de gain knoppen zo instel
dat ik de mic er wel goed bovenuit hoor" dan speelt de pc rond de -20db terwijl ik had gelezen dat die
iets onder of iets boven de 0db hoort te spelen.

Ook heb ik dan nog 1 vraagje over het opnemen en voorbeluisteren. Als ik een mix op wil gaan nemen, wat is dan het beste programma om hiervoor te gebruiken?

En wat het voorbeluisteren betreft, heb ik hiervoor een tweede geluidskaart nodig of kan ik dit ook op een andere manier voor elkaar krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:01
Probeer eens Audacity. Prima stukje Freeware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04:56
IChaosI schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 19:51:

En wat het voorbeluisteren betreft, heb ik hiervoor een tweede geluidskaart nodig of kan ik dit ook op een andere manier voor elkaar krijgen?
je kunt toch gewoon voorbeluisteren via je mengpaneel, dat hoeft toen niet via je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IChaosI
Had al eens eerder wat over Audiacity gehoord, ik zal eens kijken of het wat voor me is :D

Dat kan als je er twee cd-spelers of platenspelers aan gekoppeld hebt ja, maar ik draai de muziek vanaf de computer. En ik weet niet of het mogelijk is om over 1 geluidskaart twee verschillende nummers apart uit te sturen. Als ik nu voorbeluister hoor ik gewoon wat er speelt in channel 2, omdat ik maar 1 kanaal gekoppeld hebt. Wat ik wil is dat ik bijv kanaal 3 voorbeluister als kanaal 2 aan het spelen is.;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-04 13:29
Op die versterker heb je echter

http://shop.conrad.nl/hob...el/kabels-spk/305298.html

zo'n kabels nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
@ keejoz, fout, speakon kabels zijn voor naar de speakers. naar de versterker zal je XLR moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IChaosI
@keejoz & duifi,

Ik had net gepost dat ik alles goed werkend had. Bedankt voor de reactie, maar die is eigenlijk overbodig aangezien ik ook nooit gevraagd heb naar het aansluiten van de boxen. Hoe dat moet zitten weet ik namelijk wel.

Waar ik nu alleen nog mee zit is het voorbeluisteren, zoals je in mijn vorige post ook had kunnen lezen, informatie daarover zou me beter van pas komen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door IChaosI op 20-01-2011 21:48 ]

Pagina: 1