DC-in aansluiting Acer Aspire 7738g lijkt defect

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwkempeneers
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-05-2019
Ik heb hier een laptop van een kennis die problemen heeft met de DC-in aansluiting van zijn Acer Aspire 7738g. Als de laptop is aangesloten op netstroom maakt de adapter de ene keer wel contact en de andere keer niet, met als gevolg dat de laptop niet helemaal oplaadt. Vermoedelijk zit er intern iets los, dus mijn kennis wil proberen om de laptop open te maken.

We weten echter niet wat precies losgemaakt moet worden om dit te kunnen doen. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een 'bouwtekening' van dit type laptop. Ik heb al heel wat sites afgestruind, maar tot op heden nog niks kunnen vinden. Wie kan mij hieraan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-07 22:08

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Met een beetje googlen ;)

http://www.notebookforums...c7a&p=3166143&postcount=6

Grab it fast :*)

De kick van Electric!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwkempeneers
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-05-2019
Bedankt!! Hier kunnen we wat mee. We gaan er mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droomygirl
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-04-2021
Hallo heren,
Als je de laptop open gaat maken zul je zien dat 1 van de 2 draadjes los gekomen is bij de DC-input aansluiting. Deze zit vast aan de LCD bracket.

Wat je best kan doen is de middle cover los halen, 2 schroeven bovenin het panel en de schroef links onderzin (of alle schroeven op de LCD cover, en de hele cover tijdelijk verwijderen). Nu kan je de LCD bezel naar voor loshalen, 4 schroefjes loshalen aan de zijkant van je scherm en tadaaa.. hier is je bracket met DC-in aansluiting.

Een beetje tweaker soldeert het zo weer aan elkaar (wel voldoende tin gebruiken, het moet stevig zijn). Terug in elkaar en klaar is kees :-)