Toon posts:

i7 920 > 2600k

Pagina: 1
Acties:
  • 1.278 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag mij af of het waard is om over te stappen naar een 2600k processer.
Ik heb verder 2xgtx580 en vraag mij af of de core i7 920 een bottlenek vormt en dat de 2600k
veel meer fps zal gaan geven? Ik hoef verder niet persé hogere benchmark score's te halen.
Verder wil ik wel met gamen zo min mogelijk een bottlenek hebben.

Verwijderd

Ja zeker.Zeker op jou moederbord in combinatie met het geheugen wat jij omschrijft is het het zeker waard om naar een 2600k proc. te gaan overstappen!! :S

Tevens zegt mijn glaze bol ook dat je misschien wat meer informatie kan geven wat betreft de specificaties van je systeem wat je er verder mee wilt gaan doen enz enz enz.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2011 16:20 ]

Verwijderd

Der is slechts 1 ding wat we hier missen.... de specificaties! Zou je die ook willen vermelden??

Verwijderd

Nee, wacht lekker tot het einde van het jaar dan komt Intel met een nieuwe high-end lijn op basis van een nieuw socket de LGA 2011 als opvolger van socket 1366 (Intel i7 9xx serie).

Verwijderd

Topicstarter
Het belangrijkste weten jullie wel.
Core i7 920 4ghz'
x58 mobo
2xgtx580
6gb 1600mhz 7-7-7 tripple kitje

Ik geloof verder niet dat verdere spec nodig was omdat ik zijn core i7 920, Dan heb je standaard
al een x58 mobo en een tripple geheugen kitje ;)
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:24:
Nee, wacht lekker tot het einde van het jaar dan komt Intel met een nieuwe high-end lijn op basis van een nieuw socket de LGA 2011 als opvolger van socket 1366 (Intel i7 9xx serie).
Thnx. Dus het is meer waard omtoch nog ff te wachten neem ik aan?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2011 16:28 ]

Verwijderd

Hoe kan een Core i7 920 op 4GHz nu een bottleneck zijn? Denk je echt dat er games zijn waarbij zo'n CPU niet snel genoeg is?

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Ik denk dat het wel slim is om dan ook een nieuw mobo erbij te doen:? Het is wel verstandig als je in je topicstart eventjes al je gegevens onder elkaar zet, en zegt dat je misschien naar 2600K+nieuw mobo overstapt. Ik zou zeggen, vooral doen. Wat is eigenlijk het punt dat je wilt maken? Wij kennen jouw situatie niet, of je snel geld verdient, binnenkort een nieuwe pc koopt of nog 2 jaar wacht. Echter is de 2600K wel ruim sneller dan de 920. http://tweakers.net/pricewatch/compare/46/274631;223114

EDIT: Ik zie dat je 920 op 4GHz draait. Denk je dat je het verschil echt gaat merken?

[ Voor 8% gewijzigd door Beatboxx op 17-01-2011 16:30 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:24:
Het belangrijkste weten jullie wel.
Core i7 920 4ghz'
x58 mobo
2xgtx580
6gb 1600mhz 7-7-7 tripple kitje
En hoe verwacht jij dan dat wij dit weten? Helaas is mijn glazen bol van de tafel gerold en me waarzegger is afgelopen weekeinde overleden. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2011 16:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:27:
Hoe kan een Core i7 920 op 4GHz nu een bottleneck zijn? Denk je echt dat er games zijn waarbij zo'n CPU niet snel genoeg is?
Waarom zou het niet kunnen.
Mijn e8600 @4500mhz was ook geen bottlnek in games met 2gtx280's maar toen ik over ging op de core i7 920 had ik wel in eens 20fps meer in games.

Snelheid zegt dus niet alles. Het kan ook door de architectuur liggen dat games beter schalen op een andere proc

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-02 21:23
Misschien is de hogere bandbreedte naar je videokaart op het X58 platform (32 lanes) wel meer waard dan de winst van een 2600k. Sterker nog, ik denk dat het de investering in een geheel nieuw platform zeker niet waard is (zelfs zonder je specificaties te weten)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:31:
[...]

En hoe verwacht jij dan dat wij dit weten? Helaas is mijn glazen bol van de tafel gerold en me waarzegger is afgelopen weekeinde overleden. :)
Omdat ik vroeg of ik er ook baat bij had of het zinnig was om ver te gaan vanaf een core i7 920 naar een 2600k. Dan ga ik er van uit dat jullie wel weten dat ik een x58 systeem heb wat up to date is er kandan namelijk niets over het hoofd worden gezien. Teminste ik had het wel geweten dan over wat voor systeem het gaat ;)
jaapsander schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:35:
Misschien is de hogere bandbreedte naar je videokaart op het X58 platform (32 lanes) wel meer waard dan de winst van een 2600k. Sterker nog, ik denk dat het de investering in een geheel nieuw platform zeker niet waard is (zelfs zonder je specificaties te weten)
Bedank ik weet genoeg nu.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:40:
[...]

Omdat ik vroeg of ik er ook baat bij had of het zinnig was om ver te gaan vanaf een core i7 920 naar een 2600k. Dan ga ik er van uit dat jullie wel weten dat ik een x58 systeem heb wat up to date is er kandan namelijk niets over het hoofd worden gezien. Teminste ik had het wel geweten dan over wat voor systeem het gaat ;)

Bedank ik weet genoeg nu.
Assumption is the mother of all fuck-ups.... nooit van gehoord. Daarnaast zijn er meerdere merken mobo's en geheugen, maar welke heb jij? Zoals gezegd, me glazen bol is van de tafel gerold en mijn waarzegger is het afgelopen weekeinde overleden, dus die kon ik beiden niet raadplegen.
Je laatste regel is duidelijk, je bent alwetend, sorry dan, er zijn ook mensen die dat niet zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Om het merk geheugen en mobo te weten is niet nodig om te andwoorden op mijn vraag ;) Het mobo en geheugen heeft namelijk weinig infloed op de ingame prestaties. Ik vond het dus onnodig om verdere spec te vertellen :D Als iemand dat dan al niet weet, zal diegene al helemaal niet eens andwoord op mijn vraag kunnen hebben. :P

Verwijderd

Wat jij wilt. Jij hebt zeker blauwe ogen en blond haar, wat een eigendunk zeg.

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb zwart haar en bruine ogen, maak een ander maar uit vor nazi.Dat is geen eigendunk maar een gezond verstand ;) :>

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2011 17:19 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:32:
Mijn e8600 @4500mhz was ook geen bottlnek in games met 2gtx280's maar toen ik over ging op de core i7 920 had ik wel in eens 20fps meer in games.

Snelheid zegt dus niet alles.
Nee fps zegt niet alles, want 20 fps meer kan net zo goed betekenen van 200 naar 220 fps. Dan creëer je dus een CPU bottleneck door de instellingen gewoon niet hoog genoeg te zetten. Betekend overigens niet dat je echt een CPU bottleneck had, anders heeft iedereen het en dat is natuurlijk niet zo.

Verwijderd

Ik maak je nergens uit voor Nazi, dat maak jij er zelf van. Dus ga niet zielig lopen doen.
Deze reactie kwam puur voort uit jouw opmering dat : "als iemand dat al niet weet, zal diegene al helemaal niet eens anTwoord op mijn vraag kunnen hebben."
Je maakt dus mensen voor dom uit, en dat vind ik, voor iemand die net 9 dagen hier geregistreerd is, niet netjes, maar dat terzijde. Ik weet in ieder geval welk "soort" figuur ik voor me hebt en je naam prijkt dan ook op het lijstje met de kop : "Dit figuur niet proberen te helpen, het waardeert het toch niet".
M.a.w. ik ben gewoon klaar met je, hou dat bijdehandte gedoe maar voor je.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:53
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:32:
[...]

Waarom zou het niet kunnen.

Snelheid zegt dus niet alles. Het kan ook door de architectuur liggen dat games beter schalen op een andere proc
Ja, een e8600 is een dual core. Als het spel het ondersteunt, dan draait het op een lager geclokte quadcore vaak al beter beter. De core i7 heeft ook nog een onboard geheugencontroller, meer cache, en hyperthreating (voor zover dat wat doet)..

Zoals Mask al aangeeft:
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:27:
Een Core 2 Duo (op welke snelheid dan ook) is niet te vergelijken met een core i7 die op 4 GHz draait. Die is voor geen enkel spel een bottleneck.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Als je het mij vraagt hoefft die i7 920 niet veel te doen met 2 x GTX580 videokaarten erin en je ook er rekening mee moet houden dat de i7 2600k socket 1155 is en je ook nog eens een nieuw moederboard erbij moet kopen. Te bedenken dan dat het aantal lanes bij de P67 boarden een stuk lager is en de X58 boarden tot 32 lanes gaan en dan het triple channel erbij genomen denk ik niet dat je erop voorruit zou gaan. Daarbij ook nog eens de vraag in hoeverre SLI bij het P67 platform goed ondersteund word en zich dat nog zal moeten gaan bewijzen.

Verwijderd

Ik zou lekker wachten op socket 2011, de winst die je zou behalen met een i7 2600k is minimaal, mede doordat je voor elke videokaart maar 8 pci-e lanes overhoudt.
Die i7 op 4ghz zal geen bottleneck zijn voor 2 gtx580's ;)

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
ik deel de mening van jaapsander
met een SLI setup is het voordeel van de X58 z'n extra pci-e lanes waarschijnlijk belangrijker

het verschil tussen een i7 9xx op 4GHz en een i7 2600K leek overigens ook wel mee te vallen, ik weet wel dat je die misschien nog hoger kan klokken, maar toch

even wachten op s2011 lijkt mij de beste keuze

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-12-2025
welke resolutie game jij eingenlijk?
ik game op 1920x1200 met een i7 860 en een gtx570 alles stock speed, en alle games draaien vlot op max details.

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel momenteel op 1920x1080 maar heb ook 3x2443bw's staan. Alleen heb ik daar momenteel geen ruimte voor. Voor Crysis, metro 33, Aliens vs presdator en bfbc2 heb ik de 2e gtx580 aan het werk staan want
bij deze games is dat ook echt nodig. Bij Two world 2, Dirt 2 en Hawx 2 heb ik genoeg power aan één gtx580

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:50:
Om het merk geheugen en mobo te weten is niet nodig om te andwoorden op mijn vraag ;) Het mobo en geheugen heeft namelijk weinig infloed op de ingame prestaties. Ik vond het dus onnodig om verdere spec te vertellen :D Als iemand dat dan al niet weet, zal diegene al helemaal niet eens andwoord op mijn vraag kunnen hebben. :P
Ik vind het onnodig om een topic zonder specs open te houden :o

Op GoT gaat het erom dat je zelf doet wat je kunt voordat je een topic opent, en dat je de moeite neemt om volledig te zijn. Als jij zelf je probleem niet kunt oplossen is het erg loos om te denken dat je ook zelf kunt inschatten welke info andere nodig hebben. Sowieso is eigen inzet hier ver te zoeken - of misschien heb je het wel gedaan maar vind je het niet nodig met ons te delen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.