Windows 7 Systeemherstel werkt niet / computer start niet op

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMX123456
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-04-2017
Ik ben op allerlei fora wezen zoeken naar een oplossing maar het is nergens te vinden, althans het werkt niet bij mij.

Ik probeerde mijn pc met systeemherstel naar een eerder geheugenpunt te herstellen. Nadat hij opnieuw was opgestart kreeg ik deze fout: "Deze computer kan niet automatisch worden hersteld". Daarna kan je vrijwel niets meer doen.

Er staan alleen geavanceerde opties waarbij ik de volgende dingen kan doen:

- Opstartherstel
- Systeemherstel
- Herstellen met systeeminstallatiekopie
- Windows geheugencontroller
- Opdrachtpromp

Ik kan verder alleen op de knoppen afsluiten en opnieuw opstarten klikken.

Ik had gelezen dat ik bootrec /fixboot en bootrec /fixmbr kon proberen en hem daarna opnieuw opstarten.

Beiden werkten niet, het gaat hier om Windows 7. Er moet toch iets zijn om systeemherstel gewoon uit te schakelen?

Hopelijk kan iemand me hierbij helpen want ik krijg de pc dus niet meer opgestart zonder dat schermpje van systeemherstel! :(

Alvast bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door DMX123456 op 17-01-2011 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook wel eens gehad, systeem herstel is geen garantie..
zelfs de ingebouwde windows backup is gevoelig, restore en memory error terwijl de hardware 100% in orde is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMX123456
Nee maar het probleem is nu dus dat hij niet meer opstart zonder systeemherstel, ik krijg nu continu die melding dat hij niet kan worden hersteld, en dan kan ik alleen op opnieuw opstarten klikken en afsluiten. Bij beide krijg ik na het opstarten weer dezelfde melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit heb ik vannacht gehad op mijn Compaq laptop Windows 7 Home premium,
Ook geprobeerd systeem herstel op te starten, geen resultaat. veilige modus hielp niet en Win7 recovery CD gebruikt, VistaPE gerund maar niets hielp.

Wat ik heb gedaan?

Win7 opnieuw geinstalleerd. Op een gegeven moment zit er niets anders op helaas.

Als je met een PE CD, neem nou VistaPE windows opstart, en in de Command prompt chkdsk uitvoert wil dit nog wel eens helpen, maar in mijn geval niet.

Was dus een mooi moment voor mij om win7 Ultimate te installeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMX123456
Ik hoop dat iemand nog een andere optie heeft dan opnieuw installeren, want er staan erg veel dingen op die ik nog moet hebben. Backuppen lukt btw denk ik wel via Hirens Boot Disk. Maar ik hoop dat iemand nog een oplossing heeft voor dit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMX123456
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik heb gedaan om mijn bestanden te redden, ik heb een VistaPE CD gedraaid. deze vind je via google wel.
Ook een externe harde schijf aangesloten. en in VistaPE heb ik alle bestanden op die schijf gezet. Hierna heb ik hem opnieuw geïnstalleerd, heb geen andere optie vrees ik.
Pagina: 1