Toon posts:

Vreemde Harde schijf??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo leden,

De harde schijf in een oude HP NC6120 was kapot gegaan en deze wilde ik vervangen. Nu had ik
blind een SATA schijf besteld, maar toen las ik op de een website dat het om een ATA/100 ging.
Vervolgens heb ik mij hier laten vertellen dat ik dan gewoon een PATA schijf moest bestellen. Nu zit ik
met het probleem dat ook deze niet lijkt te passen. De oude schijf lijkt een zwart verlengstuk te hebben
o.i.d. en is langer dan de nieuwe schijf. Op de oude schijf staat Momentus 5400.2, het is een 80GB versie
AT DISC DRIVE. Ik heb foto's bijgevoegd, hopelijk weet iemand wat er verkeerd gaat? (de rechter schijf is
de oude)

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2zh08c4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/funb5j.jpg

Alvast Bedankt!
Sander

Verwijderd

Je kunt dat verlengstuk niet overzetten?

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:56
Je moet dat zwarte stuk van je oude hardenschijf af halen en op je nieuwe prikken :). Dat zwarte ding is een verloop stuk voor je hardenschijf voorin je laptop. ;)

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is gewoon een bracket opzet stukje.

Als je voorzichtig trekt en goed kijkt kan je het zwarte er zo af schuiven

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-02 18:34
Geprobeerd de stekker er juist in te steken? (Ik heb deze nog wel eens 180 graden moeten omdraaien tijdens het verwisselen van harde schijf)

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Sorry te laat, wat hierboven gezegd wordt dus, kan niet misgaan.

[ Voor 61% gewijzigd door Gianni Rombios op 17-01-2011 16:05 ]

Verwijderd

Dat is geen verlengstuk maar alleen een stukje bescherming om te zorgen dat de pinnen niet krom raken. Heb je al geprobeerd om hem erin te zetten?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:18

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:04:
Dat is geen verlengstuk maar alleen een stukje bescherming om te zorgen dat de pinnen niet krom raken. Heb je al geprobeerd om hem erin te zetten?
En het heeft 2 schroefgaten zodat je hem kunt vastschroeven in de laptop. Hij lijkt er zo af te moeten kunnen schuiven.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal zo ongeveer in dezelfde minuut hetzelfde antwoord, ik voel me nu toch wel eenn beetje stom. :$
Toch bedankt, dat werkte ;)
Pagina: 1