Stotterende Logitech Laser Muis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-08 20:42
Hallo allemaal,

Ik heb al een half jaar last van het feit dat mijn Logitech MX Revolution muis erg stottert. Dat is totaal geen pretje tijdens het designen of programmeren. Ik heb al het hele internet afgezocht naar een oplossing en ook de Logitech servicelijn diverse keren gebeld, maar nog steeds geen oplossing. Het is overigens een lasermuis (op de muis staat Performance Laser).

Ik heb tijdens de kerst van mijn schoonouders een nieuwe muis gekregen voor bij mijn laptop. Op deze muis staat "Invisible optic", dus lijkt me logisch een optische muis. Ik dacht zelf eerst dat een laser muis met led was en optisch zonder. Maar na wat research op het internet blijken het toch twee verschillende technologieën die sterk op elkaar lijken qua uiterlijk, klopt dit?
Overigens heeft deze muis ook al hetzelfde probleem. Ik heb beide muizen op verschillende ondergronden geprobeerd, maar beide hebben ze het probleem dat ze stotteren.

Volgens logitech heeft het waarschijnlijk met ons draadloos netwerk te maken, maar ik heb de kanalen en ghz op verschillende standen geprobeerd, geen verschil. Ik maak overigens geen gebruik van een draadloos toetsenbord en de ontvanger van de muis zit voor in mijn pc, dus daar kan het eigenlijk ook niet aan liggen. Het kan overigens ook niet aan de ondergrond liggen, want als de muis eenmaal vast loopt reageren de knoppen ook niet meer.

Zijn er meer mensen met hetzelfde probleem en die een mogelijke oplossing voor mij weten?

[ Voor 14% gewijzigd door Storm90 op 17-01-2011 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-07 06:47

Blord

Hello Kitty !

Ik had ook problemen met mijn Logitech revolution muis. De USB ontvanger heb ik toen verplaatst naar de voorkant van de computer, dichterbij de muis in mijn geval. Daarna was het stotteren over. Blijkbaar is de signaal te zwak.

Niet echt de beste oplossing want de stick is makkelijker te beschadigen aan de voorkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal inderdaad vermoedelijk een probleem zijn met het ontvangst van de muis, het verplaatsen van die stick dichter bij de muis/ aan de kant van de muis zou kunnen helpen.

Anders zou het nog een Driver probleem kunnen zijn maar dat lijkt me wel stug.
Als je USB poorten aan de linkerzijde zitten van de laptop (bij mij wel) en je rdchts bent is dit natuurlijk erg lastig qua bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2021 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-08 20:55
Blord schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:28:
Ik had ook problemen met mijn Logitech revolution muis. De USB ontvanger heb ik toen verplaatst naar de voorkant van de computer, dichterbij de muis in mijn geval. Daarna was het stotteren over. Blijkbaar is de signaal te zwak.

Niet echt de beste oplossing want de stick is makkelijker te beschadigen aan de voorkant.
Je kan je ontvanger dan misschien ook via een USB-verlengkabeltje op je bureau leggen?
Dan zit hij en dichter bij je muis, en niet aan de voorkant :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik dan voor de oplossing van yannickie111 ga. Ik heb nu namelijk een nieuw bureau, waarbij mijn computer aan de linkerkant is opgehangen en mijn muis licht altijd aan de rechterkant op het bureau (ik ben namelijk rechts:P).

Maar als de muis op zo'n korte afstand al verbindingsproblemen heeft, denk ik toch dat deze verstoord word door een of andere straling. Misschien toch het draadloze internet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-07 06:47

Blord

Hello Kitty !

yannickie111 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:40:
[...]

Je kan je ontvanger dan misschien ook via een USB-verlengkabeltje op je bureau leggen?
Dan zit hij en dichter bij je muis, en niet aan de voorkant :z
Misschien beter de ontvanger met plakband aan de onderkant van het tafelblad plakken. Dan zit de ontvanger niet in de weg. Als ik met verlengkabel op tafel gaat werken dan kon ik net zo goed een bedrade muis kopen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batcompu
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-06 19:01
Ik had er ook last van bij een Logitech muis (G7).

Hij begon er bij mij mee toen ik zo'n draadloos fotolijstje in huis had gezet die alleen Wep ondersteunde.
Fotoljistje uit gezet en muis deed het weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bielie993
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-08 16:04
Snap zoiezo niet jeeen draadloze muis zou willen. Bedraad gaat minder snel kapot en heeft geen last van storingen. En de kosten zijn natuurlijk ook een tikkeltje hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-08 20:55
Bielie993 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 10:49:
Snap zoiezo niet jeeen draadloze muis zou willen. Bedraad gaat minder snel kapot en heeft geen last van storingen. En de kosten zijn natuurlijk ook een tikkeltje hoger.
True.
Ik had eerst een redelijk goedkoop draadloos Logitech setje.
Of het is kapot gegaan, of ik werd veeleisender, weet ik niet, maar het werd steeds irritanter in ieder geval.
Als ik in een potje CoD wilde rennen ging dat met schokken.

Toen heb ik een Logitech G110, en een Logitech G500 gekocht, heb ze nu bijna een jaar, en ze zijn geweldig!
Wel bedraad, maar dat zie ik als voordeel.
En ze kunnen ecth tegen een stootje met al dat game-geweld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
Batcompu schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 16:13:
Ik had er ook last van bij een Logitech muis (G7).

Hij begon er bij mij mee toen ik zo'n draadloos fotolijstje in huis had gezet die alleen Wep ondersteunde.
Fotoljistje uit gezet en muis deed het weer prima.
Wat ik overigens wel erg vreemd vind, is dat mijn vriendin exact dezelfde muis thuis heeft en zij gebruikt hem vlak langs de draadloze router. En zij heeft helemaal geen last van storingen, nooit gehad. Misschien dat haar router op een totaal ander kanaal werkt dan de onze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:39
Ik ondervindt het zelfde probleem zodra er beneden iemand gaat internetten via draadloos internet. De router staat naast mijn pc en alleen als er gebruik van wordt gemaakt gaat mijn muis haperen. Soms zo erg dat ik gewoon niets meer kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:02
Bielie993 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 10:49:
Draadloos sneller kapot? Ehh huh? Omdat draadloos altijd standaard met slechtere onderdelen in elkaar wordt gezet? 8)7

Mijn ervaring is juist andersom, een bedrade muis gaat na verloop van tijd sneller kapot om zo;n beetje iedere muis op een gegeven moment last gaat krijgen van draadbreuken e.d. Enige reden die ik kan verzinnen om niet draadloos te gaan is ivm latency, waarbij je meestal met een bedrade muis net even iets sneller bent in gamen dan draadloos.
Pagina: 1