[iPhone 3GS] Start niet meer op, na herstel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-07 07:55
Hallo,

Ik bezit al enige tijd een iPhone 3GS. Vanochtend deed ik mn iPhone aan, en opeens bleef deze stil staan. Na deze te hebben gereset blijft deze alleen maar hangen bij het Apple logo met draaiende 'loading' animatie.

Ik heb nu diverse malen geprobeerd te herstellen (naar 4.3) via Recovery en DFU, maar deze blijft dood.
Zodra ik restore, kan iTunes de iPhone wel laden, en synchroniseren, en alles, maar ik kan geen backup terug zetten (geeft onbekende fout) en de iPhone laad het OS zelf niet.

Toch blijft iTunes communiceren met de iPhone alsof ie helemaal aan staat ..

Heeft iemand enig idee?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07 07:46

Glewellyn

is er ook weer.

Je kan je iPhone eens helemaal leeggooien. Dat duurt wel lang (uren). Daarna moet je telefoon opnieuw geactiveerd worden in iTunes.

SETTINGS--> GENERAL--> RESET
En dan "Erase All Content and Settings"

Laat je telefoon wel aan de lader hangen. Dit kost veel tijd en energie.

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Bedankt voor je reactie.
Moet dit via iTunes? (Gezien ik geen controle heb over mijn telefoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn

Glewellyn

is er ook weer.

jvsjmedia.nl schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:26:
Zodra ik restore, kan iTunes de iPhone wel laden, en synchroniseren, en alles, maar ik kan geen backup terug zetten (geeft onbekende fout) en de iPhone laad het OS zelf niet.
Ik had deze zin even niet helemaal goed gelezen. Ik ging ervanuit dat je iOS wel kon starten maar vervolgens geen backup kon terugzetten. Maar als helemaal niets met je iPhone kan kan je hem ook niet op die manier resetten.

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Klopt, de iPhone staat al de halve dag op het Apple logo met loading indicator. iTunes kan wel synchroniseren en alles .. Restore heb ik ook al meermaals gedaan, maar denk dat ik geen opties meer heb in dit geval ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn

Glewellyn

is er ook weer.

jvsjmedia.nl schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:17:
Klopt, de iPhone staat al de halve dag op het Apple logo met loading indicator. iTunes kan wel synchroniseren en alles .. Restore heb ik ook al meermaals gedaan, maar denk dat ik geen opties meer heb in dit geval ..
Heb je al geprobeerd met de telefoon in DFU mode een kale firmware te installeren?
(shift+click op restore in iTunes)

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Ik heb inderdaad diverse manieren geprobeerd. Zowel Recovery- als DFU-modus. En geprobeerd te herstellen naar 4.2 en naar 4.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn

Glewellyn

is er ook weer.

jvsjmedia.nl schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:35:
Ik heb inderdaad diverse manieren geprobeerd. Zowel Recovery- als DFU-modus. En geprobeerd te herstellen naar 4.2 en naar 4.3.
En de restores gaan op zich wel goed? iPhone gaat normaal in DFU? iPhone gedraagt zich tijdens de restores zoals je zou verwachten? Geen foutmeldingen?

Als dat allemaal zo is zou ik het eens op een andere computer proberen, met vers gedownloade iTunes en IPSW

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Ik zal vanavond wel even een andere computer proberen.
Het herstellen deed dit systeem zoals het hoort. Alleen een reserve kopie terug zetten van oude data gaat niet goed. (Krijg ik een onbekende fout)

Maar het herstellen naar 4.3 via de IPSW pakket gaat wel gewoon goed, dan krijg ik binnen iTunes dat scherm om een reservekopie te herstellen, of te registreren als nieuwe iPhone. Maar zodra ik in dit scherm kom, hoort de iPhone al op te starten, en dat doet deze niet.

Maar ik probeer het vanavond wel even op een alternatieve machine.
Bedankt voor je advies in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Zojuist een computer met een verse Windows 7 installatie geprobeerd, plus diverse USB poorten, en zelfs verschillende kabeltjes, ik blijf hetzelfde houden .. Helaas ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:44
collega van mij had precies hetzelfde. hij heeft hem moeten opsturen. viel onder de garantie

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Denk dat de garantie niet meer van toepassing is, aangezien ik mijn scherm zelf heb vervangen onlangs ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-07 20:31
Klinkt heel stom, maar probeer eens met een jailbroken+activated ipsw te updaten (bijvoorbeeld een Pwnagetool image).

Hoe oud is je 3GS overigens? Is te lezen aan de eerste 5 cijfers van je serienummer, 3e teken is jaar en 4 en 5 zijn weeknummer (bij mij bijvoorbeeld 88938, dus 2009, week 38)
Pagina: 1