Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Genoeg Stroom? (380W voor 8GB ram, 2.50 GHz en 9500GT GPU)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Olo!

M'n moeder is fotograaf en intensief gebruiker van Photoshop CS5. Ze heeft wat problemen met haar computer en ik ben ze aan het 'oplossen.' (Maar jullie mogen me helpen ;) ). Zodra haar GPU een beetje wordt aangesproken krijgt ze problemen met haar SMPS, en gaat de computer rustig uit om schade te voorkomen. Specificaties zijn als volgt:

Asus P5Q moederbord,
intel core2 quad Q9300,
4x2 GB DDR2 Kingston RAM,
Nvidia GeForce 9500GT
2 HDD's van 320GB en 750GB (Samsung SpinPoint F1),
ennnn antec nsk4480 380 W behuizing.

Ik weet bijna zeker dat het systeem niet genoeg stroom krijgt. Problemen zijn ontstaan sinds er 2x2 GB RAM is bijgezet. Heb ik gelijk, of zit ik helemaal mis?

En als het een stroom probleem is, moet ik dan een nieuwe behuizing kopen of moet ik een zuinigere videokaart kopen? Dit systeem is samen gesteld door de aardige doch incapabele mensen bij Informatique, je zou toch verwachten dat ze rekening houden met stroom consumptie.... toch?

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
je plaatst RAM bij -> problemen.
conclusie; voeding? :s

misschien is het RAM niet helemaal lekker, dat lijkt me in dit scenario logischer. Mocht het echt de voeding zijn, dan kan je die vervangen met een ander model voeding.. kast en videokaart kunnen gewoon behouden blijven in dat geval.

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-11 21:57
380 watt zou voldoende moeten zijn. Er zijn op internet een aantal pagina's te vinden waar je dit kan (laten) narekenen(link). Het bijsteken van 2 geheugenreepjes kan niet zo snel problemen veroorzaken qua stroomverbruik (die dingen verbruiken namelijk relatief niet zoveel stroom). Wat wel kan is dat de voeding niet stabiel genoeg is.
Zijn de geheugenbankjes allemaal van hetzelfde type (ik zie wel dat ze van hetzelfde merk zijn)?
Komt het probleem nog steeds voor als je het nieuwe componenten eruit haalt?
Komt het probleem voor als je alleen de nieuwe componenten gebruikt? zo ja: doe een memtest

Verder is er ook een hang- en opstartproblemen guide op tweakers.net, deze raad ik aan om te volgen voor het geheugen gedeelte.

Uiteraard kun je altijd nog testen met een andere voeding, maar persoonlijk zou ik daar niet het probleem zoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door Aragnut op 17-01-2011 14:26 . Reden: link toegevoegd ]