Analoge (kabel)televisie opnemen met HD recorder

Pagina: 1
Acties:

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:24
Beste mensen,

Mijn ouders zijn van plan om, na het overlijden van de oude VHS recorder, een hd recorder aan te schaffen zodat ze toch nog programma's op kunnen nemen.

Het probleem is dat ze nog geen digitale televisie hebben, en alles dus nog gewoon analoog via de kabel gaat.

Mijn vraag is daarom, bestaat er een HD recorder die programma's kan opnemen van kabeltelevisie, met inprogrammeermogelijkheden etc.

Groeten, Sibrand

(Sorry als er al vele topics hierover bestaan, ik wist niet precies waarop ik moest zoeken in dit forum.)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welke kabelaar? Welke recorders worden daar aangeboden? Heb je de handleiding van die recorders al bekeken of/wat ze kunnen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Sibrand
De provider is ziggo;
Ik zal even zoeken naar recorders op hun site, Had daar niet eens aan gedacht, sorry.

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:39

itsalwaysme

Graast voor DB

eerste hit in de pricewatch:
pricewatch unsorted: Sony RDR-AT107/B HDD/DVD-RECORDER RDR-AT107/B HDD/DVD-RECORDER 160 GB BLACK 2 X USB IN RDRAT107B

bijna elke (oudere) HDD recorder kan van een analoog signaal opnemen. Gewoon controleren of ze een analoge tuner erin hebben zitten.

[ Voor 17% gewijzigd door itsalwaysme op 17-01-2011 14:19 ]

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-12 16:41

E-Vix

Nu met sneeuw!

Iedere HDD recorder (ik neem aan dat je een HDD recorder in plaats van een HD recorder bedoelt) kan je hier voor gebruiken. Deze werken net zoals een videorecorder, maar dan in plaats van het op een videoband op te slaan slaat hij het op een harde schijf op.
Het is waarschijnlijk alleen goedkoper om bij Ziggo digitale televisie te nemen en er een DVR bij te nemen (Digitale Video Recorder). Betere kwaliteit, makkelijker te programmeren, en dus ook goedkoper.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Sibrand
Ahaa, danku!
Dus deze recorder heeft ook de mogelijkheid om dat te doen als ik het goed heb?

@E-Vix
Ze willen ook digitale televisie nemen, alleen ze zijn van plan om dat pas te doen als de huidige televisie het begeeft.. en dat kan nog even duren.

[ Voor 31% gewijzigd door Sibrand op 17-01-2011 14:26 ]

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:55
Waarom nemen ze dan geen digitale tv kost geen drol meer en dan ben je wat meer toekomstproof met de aanschaf van dit soort dingen.

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:27
Sibrand schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:24:
Ahaa, danku!

@E-Vix
Ze willen ook digitale televisie nemen, alleen ze zijn van plan om dat pas te doen als de huidige televisie het begeeft.. en dat kan nog even duren.
Je kan gewoon een apart kastje voor jouw recorder kopen, en de TV gewoon analoog aansluiten. Het lijkt mij overigens sterk dat je geen digitale TV settop box op de oude TV kan aansluiten, de TV heeft vast wel een SCART aansluiting. Gewone digitale TV kost niets meer dan de analoge.

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:39

itsalwaysme

Graast voor DB

Sibrand schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:24:
Ahaa, danku!

@E-Vix
Ja deze kan analoog opnemen.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

De kosten die zij nu investeren in een HDD recorder (200 euro) zouden ze in mijn optiek beter kunnen investeren in een nieuwe TV (Ze zijn zo te horen niet al te veel eisend, is dus een 400 euro LCDTV voldoende) in combinatie met Tele2 bijvoorbeeld. (daar hoef je niet een eenmalig bedrag betalen voor de decoder/recorder in tegenstelling tot Ziggo en is ook nog eens maandelijks goedkoper).

Natuurlijk heb je te maken met mensen die waarschijnlijk niet al te veel wijzigingen in 1 keer willen.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Sibrand
Ze gaan in ieder geval geen nieuwe televisie kopen als de oude het nog doet (het bakbeest)
en dus ook nog niet van provider wisselen...

• marcop23
  • Laatst online: 20:27
Je hebt geen nieuwe TV nodig en ook geen nieuwe provider, je hebt alleen een settop box nodig en een smartcard. Het abonnement blijft hetzelfde.

• Sibrand
Okee, en die settop box en smartcard kun je gewoon bij de provider verkrijgen?
Edit: https://www.ziggo.nl/#pro...eerd/digitale-ontvangers/

[ Voor 40% gewijzigd door Sibrand op 17-01-2011 15:06 ]

• gosse adema
  • Laatst online: 13:07
Waarom neem je geen humax 5050c. Deze is wel digitaal, maar dit kost bij Ziggo niet meer dan het analoge pakket. Deze kun je met eerst met een scart-kabel met de huidige tv-verbinden en later met hdmi op een nieuwe tv.

DIY

• Sibrand
Maar dan moet het abonnement nog wel omgezet worden van analoog naar digitaal neem ik aan?

[ Voor 4% gewijzigd door Sibrand op 17-01-2011 15:22 ]

• gosse adema
  • Laatst online: 13:07
Je koopt een decoder en een ziggo-smartcard (ongeveer 15 euro). Dit nummer geeft je door aan Ziggo (via de website of telefoon, zie documentatie bij smartcard). Je zit nu waarschijnlijk wel een jaar aan Ziggo vast (nieuw contract).

Ander voordeel van een digitale ontvanger is een beter beeld dan bij analoge ontvangst. De humax heeft overigens twee tuners. Je kunt zelfs twee kanalen tegelijkertijd opnemen en tegelijkertijd een opname bekijken.

DIY

Pagina: 1