Toon posts:

Oplossing Audio & video vanaf netwerk streamen

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zoek een oplossing voor audio en video te kunnen streamen vanaf het netwerk. Één eis is dat het web-based moet zijn. Studenten moeten hun eigen opname (rollenspel) kunnen uploaden en deze terug kunnen bekijken of beluisteren. Soort youtube idee.

Even voor de duidelijkheid voordat er discussies ontstaat over rechten: het is niet de bedoeling dat wij speelfilms uploaden. Het gaat om opnames die zij zelf maken en dit willen vertonen.

Ik heb nog gekeken naar Flash media server, maar hier wordt ik minder wijzer van.

Hebben jullie suggesties of ideeën?

Alvast bedankt.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat is 'het netwerk'? Hoe ziet dat er uit en waar moeten we aan denken? Alleen in het LAN of ook over het WAN? Video's encoden naar een ander formaat een optie? Er zijn meer dan genoeg ideeën maar het hangt enorm van de omgeving af en wat je ter beschikking hebt.
Genoeg webbased mogelijkheden waarbij je een simpele pagina hebt met een flash video. Maar je kan ook gewoon verwijzen naar lokale files die gestreamed kunnen worden. Of downloaden van een FTP server.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tja, moet video A alleen weer terug te zien zijn voor de auteurs van video A of mag iedereen kijken?

Het simpelste zou ik zeggen:
- anonymous FTP upload (dus niet delete/replace) naar een bepaalde dir
- webserver laten verwijzen naar die dir en directory browsing toestaan

Hierna kan je altijd gaan kijken naar encoding/transcoding (al dan niet realtime of dagelijks in batch) waarna een script (mogelijk cron-job en PHP) voor elke video een mooie pagina genereert en daarna een nieuwe index.php genereert met alle video's in thumbnail?

[ Voor 32% gewijzigd door MAX3400 op 17-01-2011 14:09 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Verwijderd

Topicstarter
Het is iets nieuws wat we willen integreren. Studenten mogen hun films uploaden en dit moet na het uploaden automatisch omgezet worden in Mpeg4 of een Flash formaat. Er moeten rechten komen op het filmpje. Namelijk niet elke student mag dit bekijken. Dit moet gestreamed worden en mag alleen intern gebruikt worden.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-02 15:15

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Mja, nogmaals: Zoekt en gij zult vinden.

Wij zijn niet je persoonlijke zoekmachine / helpdesk waar je even snel een vraag kan dumpen. We verwachten een fixe dosis eigen inzet van de gebruikers hier.

En crossposten is niet de bedoeling..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.