Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obbut
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-09 00:37
Hallo iedereen,

Ik begin ergens deze maand aan mijn eerste casemod project. Ik ga mijn Hackintosh-PC inbouwen in de kast van een (defecte) PowerMac G5 die ik via Marktplaats geregeld heb, en die vrijdag binnen komt. Lijkt het me best gaaf om daar waterkoeling in te bouwen. Echter, ik ben dus nieuw met casemodding én met waterkoeling. Die casemodding kom ik wel uit denk ik, die waterkoeling niet.
Als ik hier of op Google zoek naar wat ik nou nodig heb voor goede en stille waterkoeling, kom ik eigenlijk alleen maar oude topics tegen (of ben ik zo blind?). Dus nu is mijn vraag: Wat heb ik nodig om mijn PC watergekoeld te krijgen? Er kunnen geen dingen in komen die 3,5" of 5,25" externe slots gebruiken, omdat ik die niet tot mijn beschikking heb. Ik ben niet bang om wat in mijn kast te zagen, maar het liefst heb ik alles intern. Het liefst hou het een beetje tussen de 100 tot 200 euro.

De specs van mijn PC, waarvan ik denk dat ze er toe doen:
- Intel Core i7 870 @ 2,93 Ghz (Socket 1156. Nu zit er een boxed koeler op. Met waterkoeling zou ik 'm willen overklokken.)
- Point Of View NVIDIA GeForce GTX 470 (Als deze watergekoeld zou kunnen, zou dat ook fijn zijn! Echt stil is 'ie niet te noemen)
- ASUS P7P55D-E mobo

Als iemand mij zou vertellen hoe ik er in elk geval mee kan beginnen, maak je me daar gruwelijk blij mee! Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09 10:53

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/va/253369.jpg

als je een dm doet wil ik je wel helpen. heb 2 jaar geleden ook watercooling in een g5 gebouwd

edit hier een lijstje met grof weg geschatte onderdelen en kosten

Afbeeldingslocatie: http://94.100.121.135/1212850001-1212900000/1212882101-1212882200/1212882194_6_TmLy.jpeg

[ Voor 35% gewijzigd door wâldpyk op 17-01-2011 13:46 ]

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obbut
*Slik*. Da's toch nog even net wat duurder dan ik verwacht had, toch nog maar even sparen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09 10:53

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

brandrob schreef op maandag 17 januari 2011 @ 18:46:
*Slik*. Da's toch nog even net wat duurder dan ik verwacht had, toch nog maar even sparen!
dat is met moederbod video kaart proc goede pomp.

wellicht zit er bij V&A nog wat bij waarmee je eerst je cpu kan doen en mobo.

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:04

Mavamaarten

Omdat het kan!

Wat ga je er mee doen, gamen ? :+

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obbut
Onder andere, maar ik wil 'm ook gewoon kunnen overclocken zonder dat 't een stofzuiger wordt :P
Hij is nu redelijk stil... ik heb er nu stock koelers opzitten. Maar daar kun je niet echt leuk mee overklocken :)

Maar ik laat 't wel ff zo, ergens deze/volgende week komt de PowerMac-kast binnen, dan bouw ik 'm eerst wel gewoon in met luchtkoeling ;)
Pagina: 1