2x audio out samenvoegen naar 1x?

Pagina: 1
Acties:

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-01 12:49

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Ik heb een vraag,

Ik heb op mijn speakerset een aansluiting voor mini-Jack in. Aan deze aansluiting heb ik een mini-Jack kabeltje liggen naar mijn pc voor geluid vanaf mijn pc. Nu wil ik graag mijn mp3 speler die ik vaak op mijn nachtkastje leg kunnen aansluiten op de speakerset zodat ik vanuit mijn bed muziek wil kunnen luisteren op de set. Is het mogelijk/niet schadelijk om het volgende te doen?:

Vanuit de versterker -> mini Jack splitter -> ene kabel naar pc, andere naar mp3 speler die doorloopt naar mijn nachtkastje.

Ik denk dat dat wel gaat werken, maar ik vraag me af of dat niet schadelijk is omdat de audio out dan ook doorloopt naar de audio out van de mp3 speler en andersom lijkt mij... De vraag is dus, is dit zo en is dit schadelijk.

Oost west, 127.0.0.1 best!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-02 08:05

Gotez

42

Dit is zeer onverstandig. Beidde bronnen, uitgang PC en uitgang mp3 speler zijn dan met elkaar verbonden. Dit kan/zal kortsluiting veroorzaken en kan beidde apparaten naar de vernieling helpen. Handiger is om een selectorkastje/switch/mengpaneeltje er tussen te plaatsen.

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:28
iets als dit is dan wellicht handig: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.30979

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Zo'n schakelsysteem zou ik ook zelf nog kunnen maken met een soldeerbout en wat onderdelen, maar dat is juist wat ik niet wil, Dan moet ik namelijk eerst naar het punt waar ze samenkomen (bij de speakerset dus) en is het hele concept van vanuit mijn bed muziek spelen vergaan.

Ik was zelf ook al bang dat het signaal van de een die doorloopt naar het andere apparaat nog wel is schadelijk zou kunnen zijn hiervoor, maarja, wat is een andere oplossing.

Een halfgeleider in de kabel stoppen zou denk ik ook niet echt een optie zijn ofwel? (mijn kennis van elektronica is niet heel breed..)

Ohja, om het nog lastiger te maken is het niet iets waar ik veel geld in wil steken, dus een mini mengtafeltje van 3 a 4 tientjes gaat me eigenlijk te ver voor zoiets... ;)

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Met een paar weerstandjes kan het wel, dan wordt het zo:

code:
1
2
3
signaal MP3 links --------- weerstand-----\
                                           -------------linkeringang versterker
signaal computer links ----weerstand------/

Met de rechterkanalen doe je hetzelfde. De massa's knoop je allemaal aan elkaar. De weerstanden kunnen bijv. 10k zijn. Ik dacht dat de pc hierbij wel geaard aangesloten moest zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door TBTL op 18-01-2011 16:54 ]

• kelvintje
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-03-2025
Ik ga mee met Gotez, als je het zo wil doen zoals jij uitlegt gaat het waarschijnlijk fout.
De andere mogelijke opties zijn hierboven al gegeven

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
-verwijderd- (ik dacht ff dat Kelvintje op mij reageerde)

[ Voor 225% gewijzigd door TBTL op 18-01-2011 17:56 ]

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
TBTL schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 16:51:

code:
1
2
3

Met de rechterkanalen doe je hetzelfde. De massa's knoop je allemaal aan elkaar. De weerstanden kunnen bijv. 10k zijn. Ik dacht dat de pc hierbij wel geaard aangesloten moest zijn.
Wordt het volume dan ook niet een stuk lager van het geluidssignaal?

• goeievraag
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Als de ingangsimpedantie van de versterker niet heel laag is, verlies je 6 dB (halvering van de spanning). Gewoon je versterker wat harder zetten en je hebt er geen last van.

Ik zou overigens iets kiezen in de orde van 470 Ω, geluidskaarten en zeker mp3-spelers kunnen dat makkelijk hebben, en je verkleint de kans op brom.

I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02 10:59
TBTL schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 16:51:

code:
1
2
3

Geaarde pc maakt hier niks voor uit.
Maar deze verloopjes bestaan ook kant en klaar. De DAP Xcaliber XGA38 is hier een voorbeeld van.

[ Voor 12% gewijzigd door Sgrovert op 24-01-2011 15:41 ]

Lost In Music

Pagina: 1