Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Goed, ik ken er dus niets van en ik loop verloren in al de modellen.

Maar ik zou een smartphone kopen (android), alleen heb ik weinig zin om er al té veel geld voor neer te leggen. Wat ik denk te weten is dat de combinatie RAM/processor de snelheid van je mobiel bepaalt. Hoe hoger beide, hoe beter zeg maar.

Nu, gezien dual-core eraan komt, weet ik niet of het wel verstandig is om een mobiel van rond de 600MHz te kopen al dan niet met RAM van rond de 250.
Met andere woorden, moet je, als je er nu een koopt, niet best de combo met boven de 600 MHz en rond de 500 RAM gaan?

Of kan je best veel toeters en bellen uitschakelen in android (vb van die 'leuke' slide effectjes) zodat het toch snel draait?

En zijn er dan modellen die er echt bovenuit schieten en die niet (of net iets) meer kosten dan 300 euro (vb ZTE blade)?

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:07
Als je je er op deze manier in verdiept denk ik niet dat je snel tegen de beperkingen van een goed Android toestel aanloopt. Probeer de HTC Desire eens uit in een winkel, zijn erg veel mensen heel tevreden mee. Waaronder ik.

Verwijderd

Topicstarter
Als je je er op deze manier in verdiept denk ik niet dat je snel tegen de beperkingen van een goed Android toestel aanloopt.
HTC desire is wel erg duur hoor en ruim boven de 300 euro. Dus ik weet eigenlijk niet welke ik zou kopen, geien ik de 'effectieve' snelheid bijna niet kan inschatten.

• Huntard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-11 20:04
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 11:32:
[...]

HTC desire is wel erg duur hoor en ruim boven de 300 euro. Dus ik weet eigenlijk niet welke ik zou kopen, geien ik de 'effectieve' snelheid bijna niet kan inschatten.
Als je niet boven de 300 Euro wil kan je een snelheid van meer dan 600 Mhz wel vergeten volgens mij (ben in ieder geval niet bekend met mobieltjes die sneller zijn dan 600 Mhz voor minder dan 300 Euro)

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-11 16:09

BiLo

PSN: toiletcleaner

tweedehands een optie?

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

• Galactus
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09-2024
Misschien vind je de HTC Legend iets?

600Mhz en rond de 330 euro.

//edit//
Even over die toeters en bellen.

Uit eigen ervaring heb ik gemerkt dat wanneer je een telefoon root en er een andere rom op zet, zonder toeters
en bellen, dat dit je toestel aanzienlijk sneller maakt.

Ik heb een Desire met VillianRom (2.3) er op gezet en mij valt gewoon op dat ie een stuk sneller is en ik hou ook
nog eens meer ruimte over.

Maar het ligt er maar net aan of je het aandurft om je telefoon te rooten. Mocht dit niet het geval zijn, dan zit je wel vast aan die toeters en bellen.

[ Voor 79% gewijzigd door Galactus op 17-01-2011 11:43 ]

Verwijderd

ZTE Blade.. 600MHz, en supergoedkoop. Loopt een topic hier op fok

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik denk dat 600 mhz voor een budgetandroid prima is, je zal dan straks niet de nieuwste games kunnen spelen. Vergelijk het met een budgetpc. Whatsapp en dergelijke zal je echt niet meteen een dualcore voor nodig hebben als die uitkomen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
Als je niet boven de 300 Euro wil kan je een snelheid van meer dan 600 Mhz wel vergeten volgens mij
Niet sneller, maar wel 600
  • Sony-Ericsson X10 Mini
  • ZTE Blade
  • Samsung Apollo
  • Acer liquid S100
Maar RAM/ROM is meestal rond 250. Geen idee wat voor een effect dat heeft op performance.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 11:39:
ZTE Blade.. 600MHz, en supergoedkoop. Loopt een topic hier op fok
Ja inderdaad, maar vind het idee om via ebay en dergelijke best lastig. Vooral omdat je niet naar een winkel kan als er iets mee is. Bovendien weet ik niet of de stroomkabel wel ok voor België... Heb inderdaad wel gelezen dat ie best wel goed is voor zijn prijs.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 11:42:
[...]

Niet sneller, maar wel 600
  • Sony-Ericsson X10 Mini
  • ZTE Blade
  • Samsung Apollo
  • Acer liquid S100
Maar RAM/ROM is meestal rond 250. Geen idee wat voor een effect dat heeft op performance.
En er is ook nog de Sony X8. Die Blade heeft het dubbele van die 250 (van de rest weet ik het niet) en er zijn ook nog twee LG's die in dat budget vallen.

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 17-01-2011 11:48 ]

/▌

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 11:32:
[...]

pricewatch: HTC Desire Wit
pricewatch: HTC Desire Bruin

Iets meer dan 300 euro misschien, maar nu ook weer niet zo veel. Daar staat dan wel tegenover dat je een van de beste (en in ieder geval snelste) toestellen van het moment hebt.
Ook ik ben een zeer tevreden gebruiker.

Verwijderd

Topicstarter
Iets meer dan 300 euro misschien, maar nu ook weer niet zo veel.
Als ik het goed lees, is daar een abonnement bij. Zonder abonnement vind ik hem niet voor die prijs.

Verwijderd

Topicstarter
er zijn ook nog twee LG's die in dat budget vallen.
Wist ik niet, welke zijn dat dan?

Verwijderd

Koop een 2e hands Desire, die kan nog wel een jaartje vooruit. Er zijn genoeg Tweakers te vinden die hem binnenkort wel gaan verkopen en zij zijn er meestal netjes mee omgesprongen (case/folie op t scherm)

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2011 12:02 ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 11:52:
[...]

Wist ik niet, welke zijn dat dan?
Deze:
Het LG GT540 Optimus topic
LG Optimus One (LG P500)

Als je toch wilt importeren (zoals de Blade) is deze ook interesant:
[Ervaringen] Huawei IDEOS X5/X6

[ Voor 20% gewijzigd door Marzman op 17-01-2011 12:19 ]

/▌

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dit soort vragen zien we liever niet. Zie Android beleid voor het waarom.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.