Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359754

Topicstarter
Beste Tweakers,

Over een half jaar ga ik beginnen aan mijn Minor maar ik zou niet weten welke ik moet kiezen.

Ik *kuch* studeer Bedrijfskundige Informatica aan de Avans Hogeschool. Zij bieden 2 minors aan die me allebei "nog" niet interesseren namelijk "Innovatie en Advies" en "Kennis management" of iets in die geest.

Nu ben ik er wel achter dat programmeren me wel leuk lijkt maar heeft het nut voor een bedrijfskundig informaticus een minor te gaan volgen in de trant van programmeren?

En voor welke minors hebben jullie zelf gekozen en waarom?

Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxmannl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-07 15:06
Zo te lezen Avans Breda :) idd Top *kuch* opleiding ;)

Kunt ook externe minor gaan doen. Wil je perse binnen Avans doen kies dan voor Innovatie en Advies.
De mensen die Kennismanagment deden waren hele dagen bezig met Thesaurusen en informatie ontsluiten ;w

Bij de minor Innovatie en Advies krijg je een half jaar om een innovatie te onderzoeken . Het stelt werkelijk niks voor, wij waren de eerste lichting met deze nieuwe minor. Heb meer op het terras gezeten in Breda dan aan het project gewerkt.

Ik had destijds als voorstel om de APPSTORES van android en apple als innovatie nemen omdat het een hele nieuwe manier van softwareverkoop was. Het werd afgekeurd omdat er te weining kennis binnen Avans was om het te kunnen beoordelen 8)7

Dus conclusie kies voor Innovatie en Advies, kies iets makkelijks(anders begrijpen de docenten het niet) en ga lekker op het terras in Breda zitten ;) en werk in de laatste maand je project af

Ik weet het klinkt triest, maar ja je wilt een voldoende. Maak je het te moeilijk dan kun je een onvoldoende beoordeling krijgen omdat ze het niet begrijpen.

[ Voor 7% gewijzigd door Maxmannl op 17-01-2011 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390808

Maxmannl schreef op maandag 17 januari 2011 @ 12:04:
Zo te lezen Avans Breda :) idd Top *kuch* opleiding ;)

Kunt ook externe minor gaan doen. Wil je perse binnen Avans doen kies dan voor Innovatie en Advies.
De mensen die Kennismanagment deden waren hele dagen bezig met Thesaurusen en informatie ontsluiten ;w

Bij de minor Innovatie en Advies krijg je een half jaar om een innovatie te onderzoeken . Het stelt werkelijk niks voor, wij waren de eerste lichting met deze nieuwe minor. Heb meer op het terras gezeten in Breda dan aan het project gewerkt.

Ik had destijds als voorstel om de APPSTORES van android en apple als innovatie nemen omdat het een hele nieuwe manier van softwareverkoop was. Het werd afgekeurd omdat er te weining kennis binnen Avans was om het te kunnen beoordelen 8)7

Dus conclusie kies voor Innovatie en Advies, kies iets makkelijks(anders begrijpen de docenten het niet) en ga lekker op het terras in Breda zitten ;) en werk in de laatste maand je project af

Ik weet het klinkt triest, maar ja je wilt een voldoende. Maak je het te moeilijk dan kun je een onvoldoende beoordeling krijgen omdat ze het niet begrijpen.
Je kan tegenwoordig inderdaad beter de stof niet snappen en je papiertje halen dan andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:35
Slecht maar inderdaad, bij sommige opleidingen gaat het simpelweg om het 'scoren' van je papiertje zonder dat je echt iets neerzet waar je gedurende je carriere om geroemd gaat worden. Jammer maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 392532

Bij ons werd externe minor echt heel weinig gedaan volgens mij. Wel jammer dat ze dat niet wat meer stimuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390808

Anoniem: 392532 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 10:55:
Bij ons werd externe minor echt heel weinig gedaan volgens mij. Wel jammer dat ze dat niet wat meer stimuleren.
Dan lopen ze geld mis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:39
Ik doe ook bedrijfskundige informatica, maar dan in Groningen aan de Hanzehogeschool. Ik ben/heb voor mijn minor lekker een halfjaar in het buitenland geweest/gestudeerd :+
Verder geen IT gerelateerde vakken gehad. ik heb daar gekozen voor International Business. Maar die mogelijkheid was er wel. Kan jij niet zoiets doen, of wil je niet naar het buitenland? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-07 06:58
merauder schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 18:59:
Slecht maar inderdaad, bij sommige opleidingen gaat het simpelweg om het 'scoren' van je papiertje zonder dat je echt iets neerzet waar je gedurende je carriere om geroemd gaat worden. Jammer maar helaas.
Je wordt hoe dan ook niet geroemd wat je tijdens je studie doet. Die energie kan je mijns inziens beter tijdens je werkzame leven in iets steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneDD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-05 19:53
Anoniem: 359754 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 11:17:
Nu ben ik er wel achter dat programmeren me wel leuk lijkt maar heeft het nut voor een bedrijfskundig informaticus een minor te gaan volgen in de trant van programmeren?
Op de HU hadden we een hele lijst (100+?) met Minors die we konden volgen. Als ICT'er kon je zelfs een Minor psychologie volgen of bijvoorbeeld je NIMA gaan halen. Erg leuk en dus ook flink getwijfeld tussen een aantal Minors. Zelf heb ik in het kader van mijn opleiding Information Engineering de minor Kennismanagement gedaan. Dit vond ik persoonlijk een erg leuk onderwerp en heb ik in mijn werk ook nog regelmatig mee te maken. Vooral zaken omtrent kennis elicitatie vond ik erg nuttig. Voor iemand die op het snijvlak van business en ICT opereert denk ik dat het sowieso erg nuttig kan zijn. Het was wel een vrij theoretisch traject "Wat is kennis?" (Combi aan UU/HU), maar dat ligt mij wel.

Daarnaast moet jij natuurlijk doen wat je leuk vind!
Programmeren is ook zeker nuttig voor iemand die bedrijfskundige informatica studeert. Je zal niet perse als 100% techneut aan de slag gaan, maar als je een beetje kennis hebt van programmeren/techniek zal dat je zeker helpen in je professionele leven. Het is gewoon prettig als je iets van architectuur, technieken en dat soort zaken weet. Wanneer je een brugfunctie vervult tussen business en ICT is het erg prettig als een ICT'er je niet van alles kan wijsmaken :P Sommige werkgevers (zoals mijn vorige) vinden programmeer ervaring zelfs een pré; "Je hebt met de handen in de olie gezeten". Ik heb uiteindelijk een uitgebreide programmeer cursus gevolgd en ben hier zelf mee aan de slag gegaan. Ook hier heb ik nog steeds dagelijks profijt van.

Kortom; beide richtingen hebben voldoende te bieden. Gewoon doen wat je leuk lijkt! Mocht je later alsnog meer over het ander willen weten krijg je vast de mogelijkheid om dit bij een werkgever of in je eigen tijd alsnog bij te leren.

[ Voor 20% gewijzigd door ReneDD op 06-02-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Go2MvR
  • Laatst online: 30-03-2021
James!

Wist niet dat jij hier ook actief was!! (It's me Boogie!)

Maar ik zou gewoon voor de BI-Minor IOA kiezen, sluit het beste aan op je studie en is m.i. dan ook de beste keuze zoals je weet.

van-rijnsbergen.nl | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:34
Ik heb met veel plezier de Minor E-Business gedaan aan de HU; E-commerce, Organisation & Business procesesses, e-Procurement & supply chain management en als keuzevak XML & PHP.

Lekker aan het terras zitten klinkt relaxed maar heb je later (afgezien van wat sociale vaardigheden) weinig aan. Je kunt maar beter wel je proberen uit te blinken t.o.v. je studiegenootjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:19
Ik heb bedrijfs kundige informatica aan de Hogeschool van Amsterdam gedaan. Wij mochten een minor buiten onze faculiteit kiezen en heb dat aangrepen om totaal iets anders te doen. Heb namelijk de minor praktische filosofie gekozen. Best keuze die ik tijdens mijn studie heb gemaakt. Was ontzettend leuk om eens met andere mensen te zitten(ander soort mensen ook dan je op IT en ecomische studies tegen komt) en heb ik prima vermaakt dat half jaar.

Als je optie hebt om iets buiten je eigen direct studie gebied te doen, zou ik die kans aangrijpen. Je kan je blikveld er sterk mee verbreden, wat later alleen maar voordeel op kan leveren.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-07 16:51
Ik heb net als pingkiller op de HvA BI gestudeerd. Ik heb daar gekozen voor een minor over het sourcen van werk en personeel (outsourcen en insourcen). Ik vond het erg interessant. Het hele traject van aanbesteding, overgang, exit procedures. Afhankelijk van je richting die je later op wil gaan, kan het handig zijn.

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Laatst online: 06-07 21:39
Tankiej schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 13:39:
Ik doe ook bedrijfskundige informatica, maar dan in Groningen aan de Hanzehogeschool. Ik ben/heb voor mijn minor lekker een halfjaar in het buitenland geweest/gestudeerd :+
Verder geen IT gerelateerde vakken gehad. ik heb daar gekozen voor International Business. Maar die mogelijkheid was er wel. Kan jij niet zoiets doen, of wil je niet naar het buitenland? :)
Ha collega Hanze BI student! Ik weet niet of het binnen het Avans mogelijk is om een Minor bij een andere instituut te volgen? Zelf heb ik bijvoorbeeld een Minor gevolgd aan het Instituut voor Communicatie en Multimedia, dat beviel mij wel goed.

My favorite programming language is solder.

Pagina: 1