CNAMEs

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khajas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-10-2011
Hallo Tweakers.

Ik heb helaas vrij weinig verstand van codering, dus hoop ik dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

Ik heb een HTML pagina gemaakt met ehour, die ik graag wil toepassen in ons netwerk.
Wat de bedoeling hiervan is, is dat gebruikers in een webbrowser "ehour" kunnen invullen en op die manier op die HTML pagina ervoor krijgen.

Wat er nu gebeurt is dat een gebruiker "172.16.10.40:8000/index.html" moet invullen om hierbij te komen.
Ik wil dit dus wijzigen naar "Ehour" en dat zij er zo opkomen.

Wij hebben hier een eigen DNS + Intranet, dus via een ISP is voor mij geen optie.

Als er meer informatie nodig is hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

IP-adres naar "servernaam" wil je regelen in je DNS. Die beheer je niet zelf neem ik aan (want dan zou je de vraag niet hebben gesteld maar had je de handleiding van jullie DNS-server gelezen), dus: laat het regelen door degene die de DNS(-server) beheert.
edit:
De (wat onduidelijk korte) topictitel 'NAME' suggereert een beetje dat je die server zelf zou beheren. Dan is het vrij eenvoudig: dat hangt af van wat voor DNS-server je gebruikt, daar kunnen wij niets meer van zeggen dan dat er in de handleiding over staat. Ik zou zeggen: bekijk (readonly) de huidige settings en vul, na backuppen, aan.

Poortnummer 8000: die wil je laten aanpassen naar poort 80 - aangenomen dat daar niet al iets draait. Analoog aan bovenstaande (handleiding etc.): laat dat regelen door de beheerder van de webserver. Natuurlijk zijn er afhankelijk van de gebruikte webserver nog trucjes mogelijk om verschillende domeinen op 1 IP-adres te hosten maar dat gaat hier wat te ver.

[ Voor 22% gewijzigd door F_J_K op 17-01-2011 10:53 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:29
Is de hostname van die machine ook "Ehour"? Ik denk dat dat de makkelijkste optie is om die te veranderen. Maar anders is misschien een specifieke entry in de DNS server de goede optie.

Verder heb ik niet echt iets toe te voegen aan F_J_K.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de lokale lmhosts file de enty zetten:

ehour 172.16.10.40:8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 13:06:
In de lokale lmhosts file de enty zetten:

ehour 172.16.10.40:8000
Helaas: Een DNS/Host entry kan niet omgaan met poortnummers.

In de DNS server zal je een entry moeten maken die ehour omzet naar het IP adres.

Probleem is dat browser standaard (http) op poort 80 probeert. Je zal de webserver dan ook op die poort moeten laten draaien als je deze functionaliteit echt wilt.

Je zou (in het geval dat je de poort niet kan aanpassen) een aparte webserver kunnen gebruiken die een redirect doet naar de juiste server:8000